AndroidHealthClinic

One arm dumbbell row VS barbell row (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

UnderTheMountain

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
286
Waardering
17
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
Zoals de naam van dit topic al zegt, wat is jullie favoriet en waarom.
 
Ik wissel ook af, maar ik vind dumbbell rows fijner. Bij de dumbbell row heb je namelijk een grotere ROM dan bij de barbell row (logisch ook).
 
oke thnx voor de tips, hoorde mensen zeggen dat je bij barbell vaak meer massa kunt bijpakken op je rug vanwege de verschillende grippen, maar bij dumbbell werd dit gezegt vanwege de grotere ROM
 
oke thnx voor de tips, hoorde mensen zeggen dat je bij barbell vaak meer massa kunt bijpakken op je rug vanwege de verschillende grippen, maar bij dumbbell werd dit gezegt vanwege de grotere ROM
Het beste is om ze gewoon af te wisselen ;)
 
Barbell row mijn favoriete rug oefening. :)
heeft me veel geholpen.
 
kga ze maar allebei toevoegen. Op UB 1 one arm dumbbell rows en op UB 2 barbell rows. thnx
 
ik heb het idee dat db rows mijn lats goed doen vanwege de vergrote ROM.
bb rows doen mijn upperback goed, omdat ik makkelijker/beter een scapula retractie kan maken met een barbell, puur het feit omdat ik dan met beide armen pull.

maar in een ub/lb split idd om en om!
 
liever barbell row, vind het makkelijker om beide armen/rug tegelijk te trainen. met dumbell is voor me gevoel minder "symetrisch"
 
oke thnx voor de tips, hoorde mensen zeggen dat je bij barbell vaak meer massa kunt bijpakken op je rug vanwege de verschillende grippen, maar bij dumbbell werd dit gezegt vanwege de grotere ROM

BB row kun je wel zwaarder in gewicht, dit kan natuurlijk wel bijdragen aan extra massa.
 
Waarom zou je ze doen moet je je afvragen. Ik pak barbell rows. Ik doe ze alleen als assistentie voor deadlifts vooral tegen kromming in de bovenrug. Barbell rows imo beste oefening overal. Compound vs isolatie, als je dus moet kiezen kies barbell rows.
 
Waarom zou je ze doen moet je je afvragen. Ik pak barbell rows. Ik doe ze alleen als assistentie voor deadlifts vooral tegen kromming in de bovenrug. Barbell rows imo beste oefening overal. Compound vs isolatie, als je dus moet kiezen kies barbell rows.

DB rows zijn even compound als barbell rows . Maar ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt ;)
 
vind zware bb rows leuker, maar heb meer gains met db rows gemaakt. Maar sinds ik de gains al heb nu doe ik voornamelijk bb rows ook omdat het beter overdraagt naar mijn deadlift.
 
zelf doe ik barbell rows maar af en toe afwisselen is ook lekker
 
Met barbell meer variaties: Onderhands bovenhands en je staat stabieler dus geen tordering van je wervel
Alternatief voor D-row is one end barbell row

 
Laatst bewerkt:
BB rows train je ook je onderrug statisch en is dus een goede assistance oefening voor deadlifts, daarnaast kun je minder voor de rek gaan in je rug omdat je er meestal voor kiest om je rug recht te houden
 
en bij barbell row vind ik dat ik mijn rug beter kan isoleren ook is de hoek anders bij beide oefeningen.
 
bb rows doen mijn upperback goed, omdat ik makkelijker/beter een scapula retractie kan maken met een barbell, puur het feit omdat ik dan met beide armen pull.

Grappig, ik heb dat dus ook.

Vandaar ook dat ik met name roei om de bovenrug (traps/rhomboids/posterior delts/RC) te ontwikkelen.
Lats zijn secundair qua accent.
 
Ik pak em altijd onderhands pendly style en ben echt tevreden
 
Back
Naar boven