Fitness Seller

one arm dumbbell rows :D

Bezoekers in dit topic

UnderTheMountain

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
286
Waardering
17
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
One arm dumbbell rows..., Blijf het een moeilijke oefening vinden
Raar genoeg voel ik deze oefening perfect in n rug als ik het aan de linkerkant doe, maar op t moment dat ik de dumbbell dan in mn rechterhand pak, voel ik bijna niks in mn rug en het meeste in mn arm en beetje in mn schouders. Wat ik ook doe aan de rechterkant... ik kan het maar gewoon niet voelen in mn rechterkant
Zelfs niet als ik mijn schouderbladen samentrek als de dumbbell omhoog is getilt, voel het gewoon totaal niet hier. Met de linkerhelft voel ik het zonder na te denken meteen in mn rug. HELPPP
 
Ik heb dat ook, maar ik mis dan ook een stuk rugspier, ik los het op door het met beide armen tegelijk te doen. Hiermee kan ik beter sturen dan met 1 losse arm.
 
Wat moet je voelen en waarom is dat belangrijk?
 
Dat je het niet "voelt" betekend inderdaad niet dat het niet werkt. Probeer eens een zwaarder gewicht, dan voel je hem heus wel en weet je dat je rug echt wel meedoet.
 
Ik heb juist dat ik met mijn rechterkant alles voel maar links niets terwijl ik precies dezelfde beweging maak aan beide kanten, is niks ergs
 
Dat je het niet "voelt" betekend inderdaad niet dat het niet werkt. Probeer eens een zwaarder gewicht, dan voel je hem heus wel en weet je dat je rug echt wel meedoet.
Aan de linkerkant voel ik het perfect in mn rug en kan ik hem super gecontroleerd vanuit de rug uitvoeren. De rechterkant voel ik het erg in mijn biceps en amper iets in mn rug. Rechterbiceps is altijd gesloopt na deze oefening en rug totaal niet
 
Aan de linkerkant voel ik het perfect in mn rug en kan ik hem super gecontroleerd vanuit de rug uitvoeren. De rechterkant voel ik het erg in mijn biceps en amper iets in mn rug. Rechterbiceps is altijd gesloopt na deze oefening en rug totaal niet

Mss eens meer op de rug concentreren(mentaal). Werkt bij mij wel.
 
Aan de linkerkant voel ik het perfect in mn rug en kan ik hem super gecontroleerd vanuit de rug uitvoeren. De rechterkant voel ik het erg in mijn biceps en amper iets in mn rug. Rechterbiceps is altijd gesloopt na deze oefening en rug totaal niet
Probeer hem iets minder strict uit te voeren en er vooral geen halve curl van te maken. Bovenin goed je schouderblad naar achteren/binnen duwen en met je elleboog richting het plafond duwen.
 
Alternatief bv Pendlay Row
 
Mss eens meer op de rug concentreren(mentaal). Werkt bij mij wel.
Probeer hem iets minder strict uit te voeren en er vooral geen halve curl van te maken. Bovenin goed je schouderblad naar achteren/binnen duwen en met je elleboog richting het plafond duwen.
Ga m vanavond weer doen, dan ff deze methodes proberen en kijken of t wel lukt

Alternatief bv Pendlay Row
Als deze niet lukt kan ik pendlay row zeker overwegen
 
Back
Naar boven