XXL Nutrition

one-arm dumbellrow

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
Ja jongens, vraagje over deze oefening.

Ik heb bij mij t volgende op de sportschool gevraagd maar kreeg telkens een ander antwoord waar ik dus ook niet veel wijzer van word.

De bijbehorende link toont de oefening waarbij je de dumbbell verticaal omhoog beweegt.

http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html

Mijn vraag: als je de dumbbell in een hoek van 45 graden naar je toe trekt, een zaagbeweging dus, belast je dan meer de onderkant van de lats dan als je m alleen maar verticaal omhoog trekt. Ikheb zelf t gevoel van wel, maar weet niet of dat tussen mn oren zit om die theorie te bevestigen.(kan zo snel geen afbeelding van vinden dus ik laat t aan jullie verbeelding over.:D)

Daarbij wou ik gelijk vragen of iemand hem wel eens staand pakt, en dus de niet-actieve arm parallel aan de grond heeft voor t evenwicht en dus metde andere arm omhoog trekt.

en om mijn vraag af te sluiten: is het niet beter om je hoofd omhoog te houden ipv wat die kerel ons doet geloven?

de reden dat ik dit vraag is omdat mijn lats een beetje te taps lopen. ik wil een mooiere overgang naar mn taille.
 
Laatst bewerkt:
is ook wel zo ..

hij hoort in een hoek van 45 graden dus...
 
want overal zie je dat de dumbbell recht omhoog wordt getrokken
 
De enige spier die je extra traint als je het gewicht 45gr naar voren houd is de schouder (zie het maar als een soort front rais). Het gewicht naar voren houden klinkt leuk, maar probeer het nog maar eens te doen als de dumbbells wat zwaarder worden.

Gewoon recht naar beneden laten hangen.

De plaats waar de elleboog heen gaat bepaald wat je traint, net als bij de barbell variant.

Je kan het best opzij kijken naar de kant van de passieve arm. Hierdoor voorkom je dat de schouder aan de actieve kant mee omhoog komt. Hou er wel rekening mee dat de oefening zo zwaarder word (maar wel effectiever)
 
Back
Naar boven