MuscleMeat

One armed pullups (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dat dacht ik al met zo'n avatar :p

:hahaha:

dit is idd om je schouders en je ellebogen mee te vernken..breezahsletjes op t speelplein maak je er dan mischien wel weer nat mee..
 
Meer specifiek: het is een vraag.

Maar blijkbaar snap jij het ook nog niet echt, gezien de afwezigheid van een welluidend antwoord.

lekker schreeuwen, HARHARHAR, maar diepgang? Neeeeeee joh, dat kost moeite en denkvermogen.

Ik snap het maar al te goed.

Als jij op een bodybuiding board vraagt wat het nut is van one armed chin ups dan ben je gewoon "niet slim".

Verder ben jij niet de aangewezen persoon om over mijn denkvermogen te beginnen, geloof me.
 
Ik snap het maar al te goed.

Als jij op een bodybuiding board vraagt wat het nut is van one armed chin ups dan ben je gewoon "niet slim".

Verder ben jij niet de aangewezen persoon om over mijn denkvermogen te beginnen, geloof me.

Dat is maar hoe je het bekijkt bro.
OAC's zijn behoorlijk blessure gevoelig, zelfs de promotor pur sang aka Pavel, heeft toegegeven er 'the mother of all tendonitis' mee te hebben ontwikkeld in z'n ellebogen. Wel nu, hoe past dat in het plaatje van een sport waarbij het gaat om jaren van gestage ontwikkeling? Helemaal als je het hebt over BB, hetgeen geen metrische, maar een optische sport is.

En trek die lange tenen eens een beetje in. Heb je weinig aan hier.
Waarom heb ik overigens het vage vermoeden dat je een kloontje bent?

Edit: neemt overigens niet weg dat ik de OAC een dijk van een uitdaging vind.
 
Het ging me om de reactie van cyan, die uiterst negatief overkomt.

Tuurlijk is die oefening blessuregevoelig, maar dat is geen issue hier.

Je zegt toch ook niet "wat heb je aan 200kg clean en jerken?"
Het is gewoon een gruwelijke prestatie, period.

En kloontje? ??? Is iedereen met 2 posts een kloontje?
 
'wat een k*treactie, snap je nou echt helemaal niks?'

Prima binnenkomer... Vandaar dat ik het me afvroeg. Meestal als mensen beginnen te kwelen met een postcount die nog op één hand past, gaat het om kloontjes...
 
Ik heb persoonlijk ondervonden dat 1 arm training zeer zeer zeer veel stress op je elleboog en bicep uitvoert. Ik train in de vorm van negatives en 90 degree holds. Hierbij heb ik nog nooit ondervonden dat mijn schouder veel voor zijn kiezen kreeg. Is misschien persoonsgebonden omdat er ook zeer veel techniek komt kijken bij deze 'skill'

Een legende op het gebied van bodyweight strength is ongetwijfeld Jasper Benincasa. Het was altijd een speculatie wat zijn daadwerkelijke prestaties waren. In het boek 'The Super Athletes' werden zijn echte 'accomplishments' niet gepubliseerd omdat de auteur ze niet geloofde. In een interview (beastskills) met Jack Arnow is er verteld wat ze nu wel zijn. Verder heb ik het internet afgezocht en nog meer gevonden.

-17 jarige leeftijd

130 chin ups (consecutive)

Vanaf dit punt zou hij zich gaan focussen om 'strength skills,' dit was maar saai.

-28 jarige leeftijd

OAC + 37 kg (BW ~ 58/59 kg)
20 OAC's + 11.25 kg (alternate)

-32 jarige leeftijd

Rope climb + ~ 67 kg (zonder voeten)

-41 jarige leeftijd

50 OAC's (alternate)
19 OAC's right arm (consecutive)
18 OAC's left arm (consecutive)


Verder deed hij nog vele andere strength excercises waarvan ik niet weet op welke leeftijd.

Iron Cross (crucifix) BW + ~40.5 kg
Iron Cross met alleen middelvingers

Front lever, volgens Jack Arnow leek het minuten. In die tijd deed hij allemaal core oefeningen door het bewegen van zijn benen.

One Armed front lever met middelvinger
One Armed front lever met een persoon van 27 kg in zijn andere arm.

Chin up met iemand van ~119,25 kg.

Muscle Ups, veel

Verder deed hij ook een gecombineerde oefening om zijn progressie te testen. Hij begon in een 'still hang,' ging naar een front lever. Van de front lever naar een inverted hang (meen ik,) daarvan uit naar een back lever. Dit weet ik niet volledig zeker meer omdat ik de informatie niet terug kan vinden.

Volgens het boek 'The Super Athletes' kon hij maar 14 consecutive OAC's en geen Chin Up met 2 x zijn lichaamsgewicht. Hierdoor werd hij 3e in de lijst van beste chinners ter wereld. De twee boven hem; Bert Assirati (2e) en Gilbert Neville (1e)

OAP's



One Arm Rope Climb


Jasper Benincasa klom ook met 1 arm. In een interview zei hij dat er iemand zwaars aan het touw moest hangen, anders greep hij het touw mis omdat het dan wegsprong. Hieruit concludeerde sommige dat hij vele male grote 'stappen' nam dan degene in het filmpje.

Op een forum had Brad Johnson gebeld met Jasper en vertelde dat hij op een leeftijd van 84 nog steeds een Front Lever, OAC (rechts) en een Chin Up BW + BW kon. De linker OAC kwam bijna terug meldde de man.

In mijn en vele andere ogen een legende welke de komen de jaren nog niet evenaard zal worden, laat staan verbeterd. Verder was zijn visie fresh. Momentum was slecht en 'cheaten' ook, false grip bij de Iron Cross vond hij geen echte Iron Cross.

In de loop der jaren is er alleen materiaal van John Gill en Brad Johnson dat ze de One Armed Front Lever hebben evenaard.

T
 
Ik heb persoonlijk ondervonden dat 1 arm training zeer zeer zeer veel stress op je elleboog en bicep uitvoert. Ik train in de vorm van negatives en 90 degree holds. Hierbij heb ik nog nooit ondervonden dat mijn schouder veel voor zijn kiezen kreeg. Is misschien persoonsgebonden omdat er ook zeer veel techniek komt kijken bij deze 'skill'

Agree.
nog altijd denk ik kracht > techniek bij OAC. (Er van uitgaande dat we niet vervallen in Pavels 'strength is also a technique)
 
Back
Naar boven