MuscleMeat

One armed pullups (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

knap de rest kan ik ook wel maar die one arm lukken mij nog niet zo
 
Waar is dit shit goed voor ? Buiten stoer doen...
 
Die pompbewegingen naar het einde toe, dat moet vreselijk goed zijn voor je core.

Ikzelf had na enkele weken oefenen op one arm pushups een overbelaste M. Supraspinatus.
 
eerder je ellebogen.

Of beide, zeker ook schouders. Als je niet gecontroleerd genoeg laat zakken (wat best mogelijk is na paar reps) trek je schouders/ellenbogen uit de kom. Bij normale chins gebeurt dit uiteraard minder snel omdat je lichaamsgewicht verdeelt wordt over je 2 armen.

@Wimmos: ja dat had ik ook. Doe ze nu niet meer. Het is het niet waard.
 
Of beide, zeker ook schouders. Als je niet gecontroleerd genoeg laat zakken (wat best mogelijk is na paar reps) trek je schouders/ellenbogen uit de kom. Bij normale chins gebeurt dit uiteraard minder snel omdat je lichaamsgewicht verdeelt wordt over je 2 armen.

@Wimmos: ja dat had ik ook. Doe ze nu niet meer. Het is het niet waard.

Zou kunnen hoor, maar ik heb het nog nooit gehoord als probleem bij OAC's.
In de tijd dat ik er nog regelmatig mee bezig was waren het ook duidelijk de biceps en ellebogen die ging zeuren. Troubles met schouders heb ik zelfs nog nooit aan gedacht wat dat betreft.

Gorrilla chins zijn overigens TE vet. (één arm 'aanspringen', twee handen pullup, one arm negative (gecontroleerd))
 
Gorrilla chins zijn overigens TE vet. (één arm 'aanspringen', twee handen pullup, one arm negative (gecontroleerd))

Heb je daar toevallig filmpjes van want die moet ik ook leren :D
 
achja als je 30 kg weegt is dat ook niet zo moeilijk ;)
 
Of beide, zeker ook schouders. Als je niet gecontroleerd genoeg laat zakken (wat best mogelijk is na paar reps) trek je schouders/ellenbogen uit de kom. Bij normale chins gebeurt dit uiteraard minder snel omdat je lichaamsgewicht verdeelt wordt over je 2 armen.

@Wimmos: ja dat had ik ook. Doe ze nu niet meer. Het is het niet waard.
klopt, om schouderproblemen te voorkomen moet je je schouder altijd in zeker zin opgespannen houden, en niet volledig los gaan hangen in het onderste punt.
Dit staat ergens op beastskills geillustreerd
 
sterk werk
dat laatste leek me ook echt een goeie oef. (als je t kan)
 
Gewoon Ubervet!, Wat maakt het nut hiervan nu weer uit. Wat is zoiezo het nut van bv 100 kg droge spiermassa hebben??? Idd niks. Maar is wel gaaf!
 
Wat een k*treactie, snap je nou echt niks????

Meer specifiek: het is een vraag.

Maar blijkbaar snap jij het ook nog niet echt, gezien de afwezigheid van een welluidend antwoord.

lekker schreeuwen, HARHARHAR, maar diepgang? Neeeeeee joh, dat kost moeite en denkvermogen.
 
Back
Naar boven