Fitness Seller

One Cycle Won't Hurt

Bezoekers in dit topic

Vanwege krachtverlies, of besteed je geen/niet voldoende aandacht aan rekken en strekken ?
(parallel)
Ja vanwege kracht verlies
Heb voorderest niets anders gedaan
 
Rdls zijn met dumbells ;)

Ja ik squatte eerst 145 met diepte en nu lukt het niet eens meer die diepte te halen met 130
En dat in 1 maand tijd

Leg Extension had ik ook last van mn knieen maar gebruik nu sleeves en sindsdien geen last meer van
Sleeves met leg extensions?
Kap maar met zware leg extensions aub ik denk dat het daarvan komt.

Ik zie het meer als opwarming of afmaker pak maar max 40 kg.
 
Ja vanwege kracht verlies
Heb voorderest niets anders gedaan
Ook met legpress, anders zal het wel eens kunnen komen door wat Henk hierboven zegt.
Hoewel leg-ext. effectief quad-kracht opbouwen, verhoogt deze oefening ook aanzienlijk het risico op beschadiging van de voorste kruisbanden , en verhoogt ook het risico op laterale patella deviatie, waardoor de knieschijf onnatuurlijk naar rechts of links kan schuiven.
 
Ook met legpress, anders zal het wel eens kunnen komen door wat Henk hierboven zegt.
Hoewel leg-ext. effectief quad-kracht opbouwen, verhoogt deze oefening ook aanzienlijk het risico op beschadiging van de voorste kruisbanden , en verhoogt ook het risico op laterale patella deviatie, waardoor de knieschijf onnatuurlijk naar rechts of links kan schuiven.
Nee de rest gaat wel allemaal prima
Het is puur squatten
Ik denk toch dat door de acne die zeer doet als de stang erop ligt, ik een andere barpositie aanneem (wat meer lowbar dan highbar) waardoor ik m'n squat anders uitvoer
 
Als squatten even kut gaat kan je toch wat anders doen? Smith squats, split squats, hack squats, lunges… Soms is even wegblijven van een bepaalde oefening ook wel eens goed.
 
Nee de rest gaat wel allemaal prima
Het is puur squatten
Ik denk toch dat door de acne die zeer doet als de stang erop ligt, ik een andere barpositie aanneem (wat meer lowbar dan highbar) waardoor ik m'n squat anders uitvoer
Pak je machine als oa deze
hammer-strength-plate-loaded-v-squat.jpg
 
Pak je machine als oa deze
hammer-strength-plate-loaded-v-squat.jpg
Ik denk dat jij overschat wat mijn anytime dorp gym aanbied :roflol:
Hebben niet eens een plate loaded leg press of stand alone leg ext/lying leg curl

Als squatten even kut gaat kan je toch wat anders doen? Smith squats, split squats, hack squats, lunges… Soms is even wegblijven van een bepaalde oefening ook wel eens goed.
Ben gewoon helemaal autistisch op legdays omdat ze achterlopen en afgelopen tijd wel goede gains hebben gemaakt, dat ik beetje bang ben om de workout om te gooien
Ik ga volgende keer met trui squatten zodat ik wat dikkere laag op m'n schouders heb om te kijken of het dan beter gaat
Anders wordt het miss toch een BSS of lunge
 
Sleeves met leg extensions?
Kap maar met zware leg extensions aub ik denk dat het daarvan komt.

Ik zie het meer als opwarming of afmaker pak maar max 40 kg.
Sleeves met squatten, leg press en leg extensions
Maar zit nu tegen de max van de leg extensions aan dus ga wel wat Time Under Tension toevoegen en lager in gewicht
 
Serieus doe die leg extensions lekker licht niet zwaar.

Probeer met squats en legpress je kgs toe te voegen.
Zware leg extensions zijn een knie verkrachter.

Als je een keer samen benen wil trainen dan sta ik daar ook wel open voor hoor.
 
Hacksquat toch?
Correct
Sleeves met squatten, leg press en leg extensions
Maar zit nu tegen de max van de leg extensions aan dus ga wel wat Time Under Tension toevoegen en lager in gewicht
Juist, evt langzamer uitvoeren en wat bij mij helpt is iets mindere range maken. Dus leg extension iets minder diep beneden laten komen en wel gewoon spanning houden.
 
Nogmaals leg extension is geen massa of krachtoefening ik zie het puur als opwarm of afmaak oefening.
Iedereen die ik ken en serieus benen traint denken hier zo over.

Wil je massa ga zwaar squatten, legpress, front squat, hacksquat , RLDL, Gluteham raise, lunges etc.
 
Hacksquat toch?

Hammer Strength Plate Loaded V Squat

De Plate-Loaded V-Squat is ontworpen om een natuurlijke gehurkte beweging te hebben, terwijl de rug- en kniebelasting wordt verminderd door een gebogen bewegingsboog. Het maakt ook gebruik van een standaard tegengewicht voor een lagere startweerstand.
 

Hammer Strength Plate Loaded V Squat

De Plate-Loaded V-Squat is ontworpen om een natuurlijke gehurkte beweging te hebben, terwijl de rug- en kniebelasting wordt verminderd door een gebogen bewegingsboog. Het maakt ook gebruik van een standaard tegengewicht voor een lagere startweerstand.

Een van mijn favoriete leg machines. Mis ‘m in me huidige gym
 
Ik durf wel eens zwaar gaan op leg extensions. Een rep of 8-9 is het ‘zwaarste’ dat ik zou doen. Wel goed opwarmen met dezelfde vorm die je op zo’n set zou gebruiken
 

Hammer Strength Plate Loaded V Squat

De Plate-Loaded V-Squat is ontworpen om een natuurlijke gehurkte beweging te hebben, terwijl de rug- en kniebelasting wordt verminderd door een gebogen bewegingsboog. Het maakt ook gebruik van een standaard tegengewicht voor een lagere startweerstand.
dank je!
 
Mijn favo is op dit moment zware legpresses vind die v squat wel fijn maar als je te diep zakt wordt het gewicht ineens onnatuurlijk zwaar.
Waren laatst 2 ventjes die niet doorhadden en even mijn gewicht wilden proberen die zakten meteen tot op de grond :)
 
die v squat wel fijn maar als je te diep zakt
Vind het ook een zeer fijne oefening. Als je heel diep zakt komt je rug meestal van de rugleuning waardoor veel van dat gewicht op je onderrug terecht komt, wel wat irritant om actief je ROM te beperken vind ik.

Doe hier graag bands rond.
 
Vind het ook een zeer fijne oefening. Als je heel diep zakt komt je rug meestal van de rugleuning waardoor veel van dat gewicht op je onderrug terecht komt, wel wat irritant om actief je ROM te beperken vind ik.

Doe hier graag bands rond.
Ik heb het hetzelfde met de V-squat, jij beperkt dus ook de ROM totdat je je rug voelt loskomen van de pad? Ik probeer mezelf meestal tegen de pad aan te duwen wanneer ik omlaag ga om het zoveel mogelijk te voorkomen, maar voelt dan toch aan dat ik maar tot parallel kan gaan. Heb dan ook altijd dat irritante gevoel dat ik niet diep genoeg ga en 'cheat'.
 
Ik heb het hetzelfde met de V-squat, jij beperkt dus ook de ROM totdat je je rug voelt loskomen van de pad? Ik probeer mezelf meestal tegen de pad aan te duwen wanneer ik omlaag ga om het zoveel mogelijk te voorkomen, maar voelt dan toch aan dat ik maar tot parallel kan gaan. Heb dan ook altijd dat irritante gevoel dat ik niet diep genoeg ga en 'cheat'.

Squat shoes.
 
Back
Naar boven