XXL Nutrition

Ongekookte rijst naar binnen werken

Bezoekers in dit topic

Johny

Contest Winner '04
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Waardering
1
Beste medebulkers,

Op aanraden van een zeer gewaardeerde mede bb'er:) ben ik begonnen met het eten van rijst (oa basmati en zilvervliesrijst).

Ik merkte dat als je de rijst gewoon ongekookt naar binnen werkt (dus je mond vol met rijst, een slok water erbij en wegspoelen), dat dit erg snel en makkelijk gaat. Het is op deze manier erg gemakkelijk om zo 150-200 gr. ongekookte rijst naar binnen te werken.

Het rare is dat ik daarna nog steeds een hongergevoel heb, terwijl ik dat met brinta (die ik ook onbereid wegspoel) niet heb.

Mijn vraag is nu of dit slecht voor je is en of die rijst gewoon goed verteerd wordt. Want anders is dit een hele makkelijke en handige manier om snel veel goede calorien binnen te krijgen.

ahaha onbereid?

drink je gewoon brinta met water?:S:S:S

Het is wel altijd beter om goed te kauwen, dan neemt je lichaam meer voedingstoffen op. Daarom kauw ik ook altijd tot alles vloeibaar is. maar of het bij rijst wat uitmaakt weet ik niet zeker

Ja, die brinta doe ik gewoon in een shakebeker (elke keer zo'n 20 gram), een scheut koud water erbij en dan opdrinken voordat het papperig wordt. Op deze manier is het geen probleem om 100 gr. brinta weg te werken.

En bij ongekookte rijst gaat dit nog veel makkelijker (voor het serieuze bulk werk:))

Tjibbe zei:
Het is wel altijd beter om goed te kauwen, dan neemt je lichaam meer voedingstoffen op. Daarom kauw ik ook altijd tot alles vloeibaar is. maar of het bij rijst wat uitmaakt weet ik niet zeker

Ongekookte rijst kauw je niet zo heel makkelijk, is ook niet zo goed voor je tanden denk ik.

:d

het zal even wennen zijn brinta met water of niet ? ik heb al moeite om het met melk te eten :D

Dat is het em nou juist. Ik eet het niet, ik drink het (wanneer het nog niet in papperige staat is). Zo kun je veel meer brinta "naar binnen werken" (na drie lepels pap van brinta kan ik al niet meer).

Ghehehe, dat brinta spoel systeem is echt top!!! Heb r al heel wat kilotjes aan te danken :)

Zal morgen eens kijken of het met rijst ook gaat...

Dat is nieuw voor mij, moet je rijst niet koken omdat het anders niet of nauwelijks verteerd wordt ?

edit:het hele punt van kauwen is dat je enzymen in je speeksel het voedsel al voorbereiden voor de maag, ik denk niet dat dit goed is

edit2:ik drink brinta ook weg, maar dan met melk..gewoon veel melk en 40 gr brinta koud mixen en binnen 5 mins wegwerken

Laatst bewerkt:
ik sluit me aan bij CQ_Demolisher wat betref de eerste edit, je speeksel voegt enzymen toe aan het voedsel dat je kauwt, wat ervoor zorgt dat de voedingstoffen opgenomen kunnen worden in de maag!! Als je die rijst zo doorslikt voeg je er geen enzymen aan toe en wordt het nauwelijks opgenomen..

dus toch maar ff koken misschien??

succes!!

Ongekookte rijst??

Volgens mij neem dan niets op, of iig heel weinig. Het verteerd slecht

Er zit inderdaad wat alfa-amylase in speeksel wat het voedsel voorbewerkt. Dit is echter minimaal in vergelijking wat de maag doet. Dus dat zal em niet veel uitmaken.

Dat het nauwelijks opgenomen wordt, dat zal wel eens kunnen (ook omdat ik daarna nog steeds een honger gevoel heb)

Zijn er hier mensen die dit zeker weten?

Johny zei:
Er zit inderdaad wat alfa-amylase in speeksel wat het voedsel voorbewerkt. Dit is echter minimaal in vergelijking wat de maag doet. Dus dat zal em niet veel uitmaken.

Dat het nauwelijks opgenomen wordt, dat zal wel eens kunnen (ook omdat ik daarna nog steeds een honger gevoel heb)

Zijn er hier mensen die dit zeker weten?

ik wil dat ook dik graag weten, als ik fout zat ga ik het ook doen!ik raak altijd propvol van rijst

Alleen complexe koolhydraten moet je kauwen. Eiwitten, suikers, vetten en vezels mag je zo doorslikken.
De eerste afbraak van de ketens in kleinere sachariden vind plaats in je basische speeksel, de zure maag dient vooral voor de vertering van eiwitten. Als de Brinta en rijst daar in een keer in gemieterd worden is het te laat: Het grootste deel van de koolhydraten wordt niet door jou opgenomen, maar eventueel wel door nare wezentjes in je darmen.
De enige massawinst die je dan boekt is in de vorm van darmflora. BB'ers hebben daar zo een kilo of vier van.
Volumewinst boek je gegarandeerd.
Wacht eens even... misschien wordt je er zelfs lichter van...

Groeten,Thorwulf

Ik weet niet of ik geloof wat je me nu verteld. Ik denk dat brinta zowiezo niet echt gekauwt wordt, ook al maak je er pap van. En ikben er toch altijd behoorlijk veel mee aangekomen (en andere mensen die ik ken), dus dat verhaal gaat denk ik niet op voor brinta.

Voor ongekookte rijst zal dit nog wel eens kunnen. Ik weet alleen dat als je het even in je mond houd, dat het dan ook een beetje op gaat lossen. Ik denk dat dit in je maag ook het geval is zodat je er in ieder geval wel wat van verteerd.

Nog andere mensen die hier iets over weten?

ik vermoed wel dat de GI waarde VEEL lager zal zijn als je het ongekookt naar binnen werkt, wat ik sowieso een beetje bullshit vind, maar dat terzijde.

Op aanraden van een zeer gewaardeerde mede bb'er ben ik begonnen met het eten van rijst (oa basmati en zilvervliesrijst).
who could that be???????????

als je nou eens een kilo rijst eet en dan geen stukjes in je scheit vind
word het zeker weten goed verteerd ;) hehe

andere manier om hier achterkomen dan ?

exarchos zei:
Op aanraden van een zeer gewaardeerde mede bb'er ben ik begonnen met het eten van rijst (oa basmati en zilvervliesrijst).
who could that be???????????

Het was mr.Coleman himself!! :eek:

weet nietof dit klopt, maar als je niet uitkijkt kun je een maagobstructie krijgen. Denk je niet dat die rijst uit gaat zetten in je maag?

Back
Naar boven