Fitness Seller

Ongelijke borst

Bezoekers in dit topic

Deklopper

Cool Novice
Lid geworden
1 apr 2018
Berichten
40
Waardering
5
Lengte
1m90
Massa
83kg
Vetpercentage
8%
Mijn linker borst is groter dan mijn rechter borst.
De oorzaak ervan weet ik niet, het valt niet erg op maar vind het zelf vervelend om te zien.
Qua kracht merk ik 0 verschil als ik flys doe of dumbell press.

Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Had zelf in gedachten om met flys de linker borst te laten vervallen en alleen flys met mijn rechter borst te doen.

Mijn chest workout ziet er dan als volgd uit:

Incline bp 4sets
Flat bp 4 sets
Incline cable flys 4sets
Flat cable flys 4 sets (alleen met mn rechter arm)

Hebben jullie nogmeer suggesties om mn chest gelijk te trainen?
 
A symetrie komt stiekem toch vaak voor ( kan genetisch zijn ) , echter kan het iets zijn met een dominantere / sterkere kant van je lichaam
Je kan dmv trainen met losse dumbbells / halterschijven het verminderen
Het heeft absoluut geen zin om je linker borst oef te laten vallen en verder alles met rechts te doen .
 
Okee bedankt.

Is het mischien ook een optie om met db press 2 verschillende dumbells te doen? Rechts zwaarder dan links dus. Of ga ik dan weer verschil in me schouders of tricep merken
 
Het gewicht aanpassen aan je zwakste kant.
Alj dan met beide kanten gelijk gewicht opbouwt zal het wel bij trekken.
 
Ik zou oppassen met asymmetrische gewichten, dit kan een ongezonde druk op je gewrichten (ruggegraat) geven en voor problemen zorgen.
 
Ik zou daar ook niet aan beginnen ………………………………………………...
 
Ik heb hier zelf ook last van.
De rechter is goed gevormd en de linker niet.
Bij mij komt het vooral door mijn schouderblad dat uitsteekt naar achteren, dit is ook te zien in me nek (ik ben dus gewoon een beetje scheef).
Ik heb altijd met losse dumbells getraind (fly's, dumbell drukken etc.) dus hier kan het niet aan liggen.
Het ligt echt puur aan mijn houding met liggen, dat mijn ene kant wat hoger ligt dan de andere door het schouderblad.
Misschien heb je ook zoiets?
 
Heb het ook met mijn rug, mijn sterkste kant is minder. Beste wat je kan doen is blijven evenwichtig trainen en je concentreren op je mindere kant.
 
Al
Mijn linker borst is groter dan mijn rechter borst.
De oorzaak ervan weet ik niet, het valt niet erg op maar vind het zelf vervelend om te zien.
Qua kracht merk ik 0 verschil als ik flys doe of dumbell press.

Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Al eens naar je gekeken (laten kijken) ongelijke borst kan er ook aan liggen dat aan 1 kant je schouder meer naar voren wijst en je borst daar kleiner lijkt.

Voor de rest ga ik mee in het bovenstaande, echt ongelijkheid mbt aanhechtingen ed valt niet te trainen en met meer massa wordt het verschil meestal minder.
 
Back
Naar boven