Fitness Seller

Ongelijke gewichten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Omdat ik al 8 maanden niets aan mijn bovenlichaam had gedaan qua KT ben ik voorzichtig aan begonnen met dumbbells.
Dat houdt voor een aantal oefeningen in dat ik dan weer met links en dan weer met rechts werk. Voor de tweede oefening die ik als laatste doe merk ik echt verschil op. Ik heb het dan over de triceps dumbbell kickback (daarvoor triceps extension) en de preacher curl (voor de biceps).
Het valt me op dat ik links sterker ben (rechts heb ik RSI). Moet ik links dan toch hetzelfde gewicht nemen of kan ik daar een hoger gewicht voor pakken.. ik las op een ander forum dat je de gewichten gelijk hoort te houden.

Wat is jullie advies?
 
Het gewicht nemen dat je gebruikt bij de 'zwakke' kant.
en idd veel met dumbbells trainen, unilateraal wel te verstaan.
 
Idd, gewicht gelijkhouden. Ik ben bij enkele oefeningen links sterker (linkshandig), maar als je daar dan zwaarder mee gaat trainen, is het eind zoek.

En minder computeren en eens wat geld aan een fatsoenlijke bureaustoel en muis besteden zou in jou geval ook geen overbodige luxe zijn :(
 
Originally posted by wateengedoe2
Idd, gewicht gelijkhouden. Ik ben bij enkele oefeningen links sterker (linkshandig), maar als je daar dan zwaarder mee gaat trainen, is het eind zoek.

En minder computeren en eens wat geld aan een fatsoenlijke bureaustoel en muis besteden zou in jou geval ook geen overbodige luxe zijn :(
OK, ok.. ik ga ook zo'n penmuis aanschaffen..
 
;) Doen, zo'n ding is echt super! (heb hem nu hier op het werk staan, mijn RSI die enkele weken geleden de pan uit begon te rijzen, is al veel minder, hetzij nog niet helemaal afwezig.
 
Tja ik denk dat iedereen dan wel heeft. De kant waarmee je schrijft is meestal de kant waar je het sterkste mee bent. Bij mij is het verschil wel sinds ik fitness wel kleiner geworden maar er zit nog een aanzienlijk verschil tussen. :grumble:

Als je unilateraal traint altijd met je zwakste kant beginnen. en dan omstebeurt en aantal reps laten bepalen door je zwakkere kant.
 
Ik schrijf links, maar ik gooi/ trap met rechts en rechts is dus ook sterkers :D
 
Back
Naar boven