XXL Nutrition

Ongezond eten tijdens de bulk

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
2 nov 2017
Berichten
21
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Soms heb ik moeite om een goeie positieve energie balans te krijgen.

Is het beter om een lichte positieve energie balans te hebben? Of is het beter om een goeie positieve energie balans te hebben, maar dit te bereiken door de laatste benodigde calorieën binnen te krijgen doormiddel van ongezond voedsel, (rond de 400 calorieën.)

En als ik ergens ben waar alleen ongezond eten is terwijl ik nog 500 calorieën voor die dag nodig heb, is het van verstandiger om dat ongezonde te eten? Of moet ik het dan laten staan?

Kom ik minder snel spiermassa aan als een deel van mijn calorieën ongezond zijn? (Terwijl ik wel genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten eet?)

Dit vroeg ik mij even af, ik hoop dat iemand een goed antwoord hierop heeft.
 
Het gaat om een balans in je voeding.... stel je moet 3500 kcal eten om aan te komen. Dan kan je best ook wat "ongezondere" dingen eten hoor. En wat is ongezond. Als jij gewoon een aantal gezonde maaltijjden eet kan je echt wel een ongezondere maaltijd erbij pakken. Of een keer een reep of mac menuutje.

Dus wat noem jij ongezond. Wat eet je zoal op een dag...
 
Houdt gewoon een soort 80/20 regel aan. Ongeveer 80 procent “gezond” voedsel en ongeveer 20 procent “ongezond”. Expres tussen haakjes want er bestaat geen ongezond en gezond voedsel. 60/40 of 70/30 of 90/10 is uiteraard ook geen ramp. Maar om duidelijk antwoord te geven op je vraag: je komt niet minder snel spiermassa aan door “ongezond” voedsel. Zolang jij je macro’s haalt maakt het voor je uiterlijk geen reet uit. Echter is het voor je gezondheid natuurlijk wel beter om genoeg vitaminen en mineralen binnen te krijgen. Ook zou ik eerder kiezen om mijn kcal te halen dan het laten staan en te weinig eten. Een heel groot kcal overschot gaat je ook niks helpen, alleen een te kleine ook niet. Richt ongeveer op 0,3 kg/pw. Dit komt ongeveer op 200,300,400 kcal extra.
 
Het gaat om een balans in je voeding.... stel je moet 3500 kcal eten om aan te komen. Dan kan je best ook wat "ongezondere" dingen eten hoor. En wat is ongezond. Als jij gewoon een aantal gezonde maaltijjden eet kan je echt wel een ongezondere maaltijd erbij pakken. Of een keer een reep of mac menuutje.

Dus wat noem jij ongezond. Wat eet je zoal op een dag...
Je bent me 4 minuten voor :p
 
Het gaat om een balans in je voeding.... stel je moet 3500 kcal eten om aan te komen. Dan kan je best ook wat "ongezondere" dingen eten hoor. En wat is ongezond. Als jij gewoon een aantal gezonde maaltijjden eet kan je echt wel een ongezondere maaltijd erbij pakken. Of een keer een reep of mac menuutje.

Dus wat noem jij ongezond. Wat eet je zoal op een dag...

In de ochtend een halve kilo kwark, gemixt met muesli (weet niet hoeveel gram, ik gooi er gewoon wat doorheen).
Dan eet ik 2 plakjes brood met kipfilet.
Dan een appel.
Dan een eiwit shake.
Dan 2 handen met nootjes.
Dan 2 tosti's met kaas en kipfilet (4 plakjes)
Dan eet ik wat de pot schaft, vaak aardappels met groenten. (250 gram aardappels en 200 gram groenten gok ik)
Dan bak ik een ei.
Dan een banaan
Dan weer 2 tosti's

Verder drink ik bijna alleen water, heel soms wat sinaasappelsap.
 
Soms heb ik moeite om een goeie positieve energie balans te krijgen.

Is het beter om een lichte positieve energie balans te hebben? Of is het beter om een goeie positieve energie balans te hebben, maar dit te bereiken door de laatste benodigde calorieën binnen te krijgen doormiddel van ongezond voedsel, (rond de 400 calorieën.)
Hoe weet je dit allemaal als je niet eens telt ... -_-
 
In de ochtend een halve kilo kwark, gemixt met muesli (weet niet hoeveel gram, ik gooi er gewoon wat doorheen). 250 Kcal +175 kcal = 425 kcal
Dan eet ik 2 plakjes brood met kipfilet. ca. 180 kcal
Dan een appel. 50 kcal
Dan een eiwit shake. 100 kcal
Dan 2 handen met nootjes. 50 gram = ca 300 kcal
Dan 2 tosti's met kaas en kipfilet (4 plakjes) 4 boterhammen? ca. 500 kcal bij 2 boterhammen ca. 250 kcal
Dan eet ik wat de pot schaft, vaak aardappels met groenten. (250 gram aardappels en 200 gram groenten gok ik) geen vlees? dit is nl maar iets van 250 kcal
Dan bak ik een ei. ca. 100 kcal
Dan een banaan ca. 100 kcal
Dan weer 2 tosti's 4 boterhammen? ca. 500 kcal bij 2 boterhammen ca. 250 kcal

Dat is uitgaande van 4 bth tosties zo een ca. 2500 kcal... met vlees bij het avondeten ca. 2700 kcal
Dat is uitgaande van 2 bth tosties zo een ca. 2000 kcal... met vlees bij het avondeten ca. 2200 kcal
Wat je eet is prima gezond. Maar dit is dus echt heel weinig als je maar 72 kg weegt bij 1,91m...

Je kan hier prima ook eens wat ongezonds bij pakken... Maar ja.. dat is nog steeds de vraag.
Wat vind jij ongezond?
 
In de ochtend een halve kilo kwark, gemixt met muesli (weet niet hoeveel gram, ik gooi er gewoon wat doorheen). 250 Kcal +175 kcal = 425 kcal
Dan eet ik 2 plakjes brood met kipfilet. ca. 180 kcal
Dan een appel. 50 kcal
Dan een eiwit shake. 100 kcal
Dan 2 handen met nootjes. 50 gram = ca 300 kcal
Dan 2 tosti's met kaas en kipfilet (4 plakjes) 4 boterhammen? ca. 500 kcal bij 2 boterhammen ca. 250 kcal
Dan eet ik wat de pot schaft, vaak aardappels met groenten. (250 gram aardappels en 200 gram groenten gok ik) geen vlees? dit is nl maar iets van 250 kcal
Dan bak ik een ei. ca. 100 kcal
Dan een banaan ca. 100 kcal
Dan weer 2 tosti's 4 boterhammen? ca. 500 kcal bij 2 boterhammen ca. 250 kcal

Dat is uitgaande van 4 bth tosties zo een ca. 2500 kcal... met vlees bij het avondeten ca. 2700 kcal
Dat is uitgaande van 2 bth tosties zo een ca. 2000 kcal... met vlees bij het avondeten ca. 2200 kcal
Wat je eet is prima gezond. Maar dit is dus echt heel weinig als je maar 72 kg weegt bij 1,91m...

Je kan hier prima ook eens wat ongezonds bij pakken... Maar ja.. dat is nog steeds de vraag.
Wat vind jij ongezond?

Ik eet inderdaad ook nog vlees bij het eten, dit was ik vergeten erbij te zetten.
Van de tosti's neem ik gewoon 4 plakken volkoren brood. Dus bij elkaar zit ik op ongeveer 2700kcal dan.

Met ongezond eten bedoel ik snacks zoals chips en chocolade.
 
Je kan bij deze voeding prima chocolade eten. Is nog gezond ook hoor pure chocolade. Ik eet het elke dag :D
En een keer een bakje chips is ook geen probleem. Je maakt dingen heel groot... Maar als jij dit als basis eet kan je gerust een keer wat snacken of een keer een pizza of friet met een kroket eten of een keeje maccen.. en zo ook gewoon een bak chips pakken en wat choclade.

Het wordt pas ongezond als er té voor staat. ;)
Maar als jij 20 appels op een dag eet is het ook niet gezond he! Dus alles met mate en niet te druk maken.
 
Je kan bij deze voeding prima chocolade eten. Is nog gezond ook hoor pure chocolade. Ik eet het elke dag :D
En een keer een bakje chips is ook geen probleem. Je maakt dingen heel groot... Maar als jij dit als basis eet kan je gerust een keer wat snacken of een keer een pizza of friet met een kroket eten of een keeje maccen.. en zo ook gewoon een bak chips pakken en wat choclade.

Het wordt pas ongezond als er té voor staat. ;)
Maar als jij 20 appels op een dag eet is het ook niet gezond he! Dus alles met mate en niet te druk maken.

Bedankt voor de info!
 
Back
Naar boven