XXL Nutrition

ongezonde cut?. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

flipper

Cool Novice
Lid geworden
2 jun 2021
Berichten
47
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
116kg
Vetpercentage
32%
ik vraag me af of mijn cut te veel is / ongezond ik zit nu 3 dagen in deze cut
ochtend 1x 250gr milde magere kwark + 1fruit
middag 1x250gr milde magere kwark + 1 fruit
avond: wat de pot schaft (bajesleef) hiervan is mijn bord alleen groente en vlees geen koolhydraten (los van 1x in de week)
iemand tips?.
volgens harris-benedict moet ik 3212 kcal voor cut en volgens kath-mcardie 2745
leeftijd 20
lengte in cm 172
kg: 115
vvm 77
vet%32
 
Harris-benedict en Karth-McArdie kun je in de prullenbak gooien. Tel je macro's en kcals en kijk of je afvalt of je gewicht gelijk blijft. ALs je niet afvalt moet je minder eten.

Als ik bovenstaande zie, 500 gram kwark, 2 stuks fruit en een bord groenten en vlees lijkt mij dat bizar weinig voor een man van 116 kg, maar als je op 32% vet staat, mag er wel wat vanaf. Hoe voel je je op dit schema? Gaan je trainingen nog goed? Heb je genoeg energie en houdt je je kracht vast? Denk je dat je dit schema weken zo niet maandenlang gaat vol houden?
 
Harris-benedict en Karth-McArdie kun je in de prullenbak gooien. Tel je macro's en kcals en kijk of je afvalt of je gewicht gelijk blijft. ALs je niet afvalt moet je minder eten.

Als ik bovenstaande zie, 500 gram kwark, 2 stuks fruit en een bord groenten en vlees lijkt mij dat bizar weinig voor een man van 116 kg, maar als je op 32% vet staat, mag er wel wat vanaf. Hoe voel je je op dit schema? Gaan je trainingen nog goed? Heb je genoeg energie en houdt je je kracht vast? Denk je dat je dit schema weken zo niet maandenlang gaat vol houden?
Wat zijn macro's?.
ik voel mij tot nu toe best goed op dit schema. ben hier maandag mee gestart. ik merk niet veel verschil in kracht wel iets maar niet veel. Bij bankdrukken scheelt het 3 kilo, deadlift 5 dus valt mee.
hoezo kunnen die twee theorieën in de prullenbak?.
 
Wat zijn macro's?.
ik voel mij tot nu toe best goed op dit schema. ben hier maandag mee gestart. ik merk niet veel verschil in kracht wel iets maar niet veel. Bij bankdrukken scheelt het 3 kilo, deadlift 5 dus valt mee.
hoezo kunnen die twee theorieën in de prullenbak?.
Die formules zijn algemene richtlijnen voor een gemiddeld persoon. Het kan zomaar zijn dat de ene persoon van 80 kg een veel hoger verbruik heeft dan de andere persoon van 80 kg. Hoe actief je door de dag heen bent en metabolisme verschilt van persoon tot persoon en hangt van veel factoren af.

Macro's ofwel macronutriënten zijn koolhydraten, eiwitten en vetten. In principe de bouwstenen van iedere vorm van voeding die calorieën leveren. (Daarnaast nog vezels, alcohol en wat andere bronnen van kcal die ik even buiten beschouwing laat).

Dit vind je op ieder productlabel of kun je eenvoudig bijhouden in een app zoals bijvoorbeeld het populaire My Fitness Pal. Voor krachtsporters wordt als richtlijn vaak gehanteerd om ongeveer 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen per dag. Voor vetten is 1 gram / kg lichaamsgewicht een richtlijn, maar als je aan het afvallen bent kan het geen kwaad om tijdelijker lager te gaan. De rest vul je op met koolhydraten. Dat is de basis. Er zijn tal van diëten die hiervan afwijken overigens.

1 gram eiwit levert 4kcal.
1 gram koolhydraten levert 4 kcal.
1 gram vetten levert 9 kcal.

Zo kom je in de basis op je totale aantal kcal per dag, als je alles netjes bijhoudt.

De sticky's hier bevatten interessant informatie hieromtrent, zoals:
 
Wat zijn macro's?.
ik voel mij tot nu toe best goed op dit schema. ben hier maandag mee gestart. ik merk niet veel verschil in kracht wel iets maar niet veel. Bij bankdrukken scheelt het 3 kilo, deadlift 5 dus valt mee.
hoezo kunnen die twee theorieën in de prullenbak?.

Je merkt na drie dagen al krachtverlies? Oei..
 
ik vraag me af of mijn cut te veel is / ongezond ik zit nu 3 dagen in deze cut
ochtend 1x 250gr milde magere kwark + 1fruit
middag 1x250gr milde magere kwark + 1 fruit
avond: wat de pot schaft (bajesleef) hiervan is mijn bord alleen groente en vlees geen koolhydraten (los van 1x in de week)
iemand tips?.
volgens harris-benedict moet ik 3212 kcal voor cut en volgens kath-mcardie 2745
leeftijd 20
lengte in cm 172
kg: 115
vvm 77
vet%32
Dit dieet houd je toch niet vol 😃

Ken harry en katy dieeet niet, maar hoe weinig jij eet klinkt als een crash dieeet, omdat je snel summerbody ready wilt zijn.

Eet gewoon 300/500 kcal onder onderhoud, eet koolhydraten en train zwaar.

succes!
 
Ken harry en katy dieeet niet, maar hoe weinig jij eet klinkt als een crash dieeet, omdat je snel summerbody ready wilt zijn.
Harry en Katy zijn geen dieeten, maar Harris-benedict en Kath-McArdie zijn basisformules o.b.v. geslacht, lengte, gewicht, activiteit en evt. VP om je dagelijkse energiebehoefte te bepalen.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Lees hier post 1 en gebruik de excel van post 2.
 
Back
Naar boven