MuscleMeat

Contest Log Onit is ON it! Let's train for cut and gain! (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.328
Lengte
1m93
Massa
80kg
Onit is ON it! Let's train for cut and gain!

Beste forumleden,

Al langere tijd spookte de gedachte om mee te doen aan de contest door mijn hoofd. Gisteren heb ik de stap genomen om mijzelf eens voor te stellen aan jullie, waarna @marina1975 mij aanmoedigde om te gaan loggen (dank daarvoor). Van het één komt het ander en zodoende wil ik mijzelf hierbij kandidaat stellen voor de "Big-T Memorial Contest 2020".

Algemene informatie
Zoals te lezen valt in mijn voorstel topic, ben ik een mannelijke student van 22 jaar. Ik ben nu zo'n 1 jaar serieus bezig met krachttraining / bodybuilding. Naast de interesse in deze sport, liggen mijn interesses ook in voeding en lifestyle.

Voorafgaand aan de contest heb ik 25 weken in een calorie onderschot gezeten, dit was in de periode van eind augustus t/m begin februari dit jaar. In deze periode heb ik spiermassa gekweekt, terwijl mijn vetpercentage gedaald is (ja dit is mogelijk!). Ik ben toen van 85 kg naar 77,6 kg schoon aan de haak gegaan (zie onderstaande foto of mijn voorstel topic). Op 01-02-2020 heb ik een fotoshoot gedaan, om het resultaat vast te leggen. De maandag na de shoot ben ik de bulk ingegaan.

23686AC0-F471-4565-8907-AB20327E24E1.JPG

Het begin van de bulk verliep wat moeizaam. Aankomen gebeurde niet zoals ik dat voor ogen had en ik viel zelfs nog wat af. Na het aanpassen van het caloriebudget en de daarbij behorende macro's, begon de bulk eindelijk voorspoedig te verlopen. Helaas kwam het Corna virus om te hoek kijken en ben ik genoodzaakt een mini-cut in te lassen.

Deze mini-cut vind ik de ideale gelegenheid om mijzelf eens even goed voor te stellen aan jullie en te laten zien wat ik in mijn mars heb. Hoe lang de mini-cut aan zal houden is nog onzeker. Dat hangt van zowel de omstandigheden waarin wij nu verkeren als van mijn tevredenheid af.

In de periode voorafgaand aan de bulk heb ik helaas een rugblessure opgelopen. De fysio heeft hierin verlichting gegeven. Daarnaast is het trainingsschema aangepast, waardoor ik om de pijn heen train. In de bulk is de blessure zo goed als verdwenen. Echter was ik door het sluiten van de sportscholen genoodzaakt om thuis te trainen. Dit heeft ertoe geleid dat ik weer loop te kampen met rugpijn.

Termen
In mijn log gebruik ik enkele termen. Hieronder een lijst van termen die ik gebruik en de daarbij behorende uitleg.
  • Banded - met weerstandsband
  • DB - dumbbell
  • UL -unilateral
  • BL - bilateral
  • Reps - repetitions / herhalingen
  • Sets - reeks
  • Kcal - kilocalorie

Lichaamssamenstelling week 16
Lengte: 193 cm
Gemiddeld gewicht: 80,6 kg

1587493217084.png

1587493279423.png

1587493187452.png

Fysiek per 24-04-2020

IMG_4783.jpg

IMG_4824.jpg

IMG_4814.jpg

IMG_4807.jpg

Doelstelling
Aangezien ik niet geheel tevreden was met mijn vorige resultaat van de cut. Wil ik als doelstelling nemen het fysiek van de fotoshoot te overtreffen. Per week zal ik wil ik een gewichtsafname van 400 gram realiseren. Dit zal natuurlijk niet lukken, als ik besluit de bulk in te gaan.

Mocht ik tijdens de contest periode besluiten om te gaan bulken. Dan zal ik de log doorzetten en jullie op de hoogte houden van mijn bulk progressie. Hierbij zal ik als doel nemen de bulk meteen goed te starten, om te zorgen voor optimale progressie en efficiëntie van de tijd.

Daarnaast wil ik jullie laten zien dat progressie boeken zonder sportschool d.m.v. thuistrainingen ook zeker binnen de mogelijkheden ligt, zolang je dat maar wilt. Het training zal weliswaar anders zijn dan je gewend bent, maar dat is geen reden om bij de pakken neer te zitten.

Trainingsprogramma
Aantal dagen: 4 dagen
Soort training: full body
Aandachtspunten: gelijke prioriteit

Per week zal ik 4 dagen full body trainen. Hierbij stel ik gelijke prioriteit voor de spiergroepen. Alle spiergroepen hebben ruimte voor ontwikkeling, alvorens ik mij wil richten op één spiergroep. Mocht ik de bulk ingaan tijdens de contest periode, zal dit wellicht nog aangepast worden.

De trainingen zijn opgedeeld in een "A" en een "B" schema. Ik zal dus tweemaal "A" en tweemaal "B" per week doen. Daarnaast maak ik tijdens mijn trainingen gebruik van de zogenoemde "paired sets". Dit doe ik om tijd te besparen, zonder dat dit de resultaten negatief beïnvloed. Of te wel: meer progressie in minder tijd!

Helaas voor mij heb ik niet all het materiaal thuis, waar ik in de sportschool wel over beschik. Hierdoor kan ik niet alle oefeningen samenvoegen in een paired set. Ook houdt dit in dat ik niet alle oefeningen uit mijn trainingsprogramma kan uitvoeren. De oefeningen die ik thuis doe komen zoveel mogelijk overeen met beweging van de oefeningen uit mijn standaard programma. Dit is gedaan door bijvoorbeeld het implementeren van weerstandsbanden, om spanning te creëren.

Trainingsmateriaal
Het trainingsmateriaal waar ik de beschikking over heb bestaat uit:

- Enkele dumbbells​
- De beruchte weerstandsbanden​
- Ringen​
- Halterbank​
- Leg curl / leg extension​
- DIY squatrack (hier ben ik trots op!)​

Naast bovengenoemd materiaal ben ik nog bezig met het fabriceren van een DIY cable station. Daarnaast ben ik nog opzoek naar een barbell voor een degelijke prijs.

IMG_4700.jpg

Voedingsplan
Doel: afvallen
Wekelijkse gewichtsafname: 400 gram
Totale kcal inname op een trainingsdag: 2138 kcal

Verdeling macronutriënten
Eiwitten: 145 gram
Koolhydraten: +/- 200 gram
Vetten: +/- 83 gram

Richtlijnen voeding trainingsdag
Ik hanteer een maaltijd frequentie van 4 maaltijden. Hierbij hanteer ik onderstaande tijden:

10:00 - 11:00 Maaltijd 1​
14:00 - 15:00 Maaltijd 2​
18:00 - 19:00 Maaltijd 3​
22:00 - 23:00 Maaltijd 4​

Tussendoor houdt ik rekening met het invoegen van een eventuele snack.

De bulk van de macronutriënten wordt in de maaltijden na de training geconsumeerd. Meer vet overdag, meer koolhydraten rondom de training. Idealiter consumeer ik het gros van de koolhydraten pre-bed om mijn slaap te bevorderen.

Richtlijnen voeding rustdag
Op rustdagen hanteer ik PSMF (protein sparing modified fast). Hierbij hanteer ik de eiwit inname volgens de verdeling van de macronutriënten. Koolhydraten en vetten worden gereduceerd.

Voeding tracken

Het tracken van de voeding doe ik met behulp van Myfitnesspal. Hierbij heb ik het aantal calorieën ingevuld en de macro's verdeeld naar bovenstaande verdeling.

Wat kunnen jullie verwachten
Elke week zal ik op maandag een update geven omtrent de afgelopen week. Dit doe ik aan de hand van mijn lichaamssamenstelling en 4 foto's van mijn fysiek.

De lichaamssamenstelling bestaat uit dagelijkse wegingen en het tracken van het aantal uren slaap per nacht. Daarnaast voer ik één keer per week een meting uit, waarbij ik de omtrek van mijn middel en dij meet. Ook meet ik hierbij de huidplooien van; heup, navelstreng en dij.

Naast de wekelijkse update zal ik door de week heen inzage geven in de voeding die in geconsumeerd heb, verloop van de trainingen, up's en down's en eventuele bijzaken. Daarnaast neem ik een actieve houding in en sta ik open voor een conversatie.

Huisregels
Om dit topic in goede banen te lijden vind ik het belangrijk dat iedereen vriendelijk en respectvol naar elkaar toe is. Ik snap dat jullie gek worden van de quarantaine maatregelen, maar denk een beetje om de elkaar. Het leven is voor sommige niet altijd even makkelijk...

Daarnaast ben ik altijd in voor een grapje, maar laten we alsjeblieft niet te veel gaan trollen in dit topic. Daar zijn genoeg andere topics voor!

Tot slot
Allereerst bedankt voor het nemen van de tijd, om het hele levenswerk door te lezen. Ik ga volgas knallen deze periode en zal jullie laten zien wat ik in mij heb!

Als iemand een voorstel heeft m.b.t. de topic titel, dan hoor ik dat graag. Op het moment ben ik inspiratieloos.

Opgesteld per 21-04-2020, onder voorbehoud van wijzgingen

Laatst bewerkt:

Aquaexplo

Competitive Bodybuilder
Relnicht
Lid geworden
11 dec 2018
Waardering
4.144
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
In! Flinke openingspost :p je weet dat je minimaal 2 maanden moet loggen he? Als je nu 80,6 weegt vraag ik me af of 2 maanden cutten niet een beetje te lang is. Als je tot eind augustus mee wilt doen denk ik dat je beter eerst verder kan bulken om dan later weer te gaan cutten. Met wat je nu thuis hebt (inc. toekomstige barbell) zou je imo zeker genoeg spullen moeten hebben voor een degelijke cleanbulk.

• Love
Waarderingen: Onit

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
13.452
Lengte
1m68
Welkom uiteraard en veel succes!!! :lifter:

• Love

imnewhere

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
18 jan 2012
Waardering
3.899
Lengte
1m80
Massa
66kg
In! Afgaande op je intro heb je afgelopen jaar al veel kennis opgedaan over diverse zaken. Dit zal vast een leerzame log worden. Succes!

• Love

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.328
Lengte
1m93
Massa
80kg
  • Topic Starter Topic Starter
In! Flinke openingspost :p je weet dat je minimaal 2 maanden moet loggen he? Als je nu 80,6 weegt vraag ik me af of 2 maanden cutten niet een beetje te lang is. Als je tot eind augustus mee wilt doen denk ik dat je beter eerst verder kan bulken om dan later weer te gaan cutten. Met wat je nu thuis hebt (inc. toekomstige barbell) zou je imo zeker genoeg spullen moeten hebben voor een degelijke cleanbulk.
Ik ben mijzelf ervan bewust dat de log 2 maanden moet duren. Moet dit een 2 maanden durende "cut log" (oh wat klinkt dit fout) zijn, of is een combinatie hiervan ook akkoord?

De reden dat ik nu de bulk inzet, is wegens de quarantaine maatregelen. Ik bulk liever als ik optimaal kan trainen. Vooralsnog kan dat vanaf eind mei / begin juni. Omdat we positief blijven, houd ik dat aan als richtlijn. Daarnaast zie ik in de cut meer progressie qua fysiek, omdat ik mijzelf elke dag droger zie worden. Dit zorgt bij mij voor een goede drive, wat ten goede komt voor de gains!

Welkom uiteraard en veel succes!!! :lifter:
Wederom bedankt, ik kan je niet genoeg bedanken! :p

In! Afgaande op je intro heb je afgelopen jaar al veel kennis opgedaan over diverse zaken. Dit zal vast een leerzame log worden. Succes!
Bedankt!

Al hou ik niet van opscheppen. Wil ik toch vertellen dat ik de afgelopen jaren veel kennis vergaard heb. Vooral wetenschappelijk onderbouwde kennis spreekt mij erg aan in tegenstelling tot de "bro-science".

Ik hoop dat ik op deze manier een stuk van mijn kennis kan delen met jullie. Ik begrijp dat vele van jullie meer gericht zijn op de bro-science, maar wellicht dat dit nieuwe inzichten geeft!

RonReves

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
20 nov 2019
Waardering
1.179
Lengte
1m87
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Indrukwekkende verandering, succes :thumb:
Heb je voor je 21ste andere sporten beoefend?

chrash

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Waardering
9.548
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Succes :)
cage ziet er wel gaaf uit tbh :)

Vardy

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
24 mei 2016
Waardering
300
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
In!

Die cage ziet er echt super nice uit!

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.328
Lengte
1m93
Massa
80kg
Indrukwekkende verandering, succes :thumb:
Heb je voor je 21ste andere sporten beoefend?
Toen ik "nog jong" was, heb ik aan voetbal gedaan. Daarnaast regelmatig geschaatst.

Mijn interesses lagen toen, maar ook zeker nu nog, in de extreme sporten. Denk hierbij aan motorcross, BMX, mountainbiken etc.

Tot op heden heb ik ook nog steeds interesse in wielrennen. Wellicht dat ik dat binnenkort ga oppakken. Lekker uitwaaien is toch ook goed voor de mens!

Succes :)
cage ziet er wel gaaf uit tbh :)
Dank u, dank u!

De cage wordt hier en daar nog aangepast, ik hou jullie op de hoogte.

In!

Die cage ziet er echt super nice uit!
Bedankt en leuk dat je mij zal volgen!

RonReves

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
20 nov 2019
Waardering
1.179
Lengte
1m87
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Fietsen is prima om je benen nog iets harder te laten tonen.

• Like

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.328
Lengte
1m93
Massa
80kg
Fietsen is prima om je benen nog iets harder te laten tonen.
Zeker waar! Echter kan het ook de progressie in de weg staan.

Als ik besluit een racefiets aan te schaffen, dan zal ik het fietsen oppakken op een gematigd tempo en voornamelijk op rustdagen.

mrcactus

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
12 mei 2019
Waardering
623
Lengte
1m76
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
In, herken veel dingen van bell coaching, kan dat kloppen?

• Like

Aquaexplo

Competitive Bodybuilder
Relnicht
Lid geworden
11 dec 2018
Waardering
4.144
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
een combinatie hiervan is ook goed! Het is meer bedoeld als transformatielog en in principe wordt er dus naar het eind vs het begin gekeken, dus je mag doen wat je wilt.

• Love

Leeuwarden1998

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
2 nov 2019
Waardering
1.215
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
21%
In! Ben erg benieuwd naar jouw progressie, Onit!

PS Ik denk altijd aan Onix als ik jouw username lees

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.328
Lengte
1m93
Massa
80kg
In! Ben erg benieuwd naar jouw progressie, Onit!

PS Ik denk altijd aan Onix als ik jouw username lees

Hahaha, geniaal dit!

Daar was ik mij nog niet bewust van. Nu kan ik mijn username toch niet meer serieus nemen... :rolleyes: Wellicht dat ik mijn username nog wel ga veranderen, dan heb ik meteen een leuke avatar.

Onix is wel een groot stuk steen, misschien lijk ik er dan toch wel een beetje op!

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
13.452
Lengte
1m68
Leuke log naam :D

• Haha

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.328
Lengte
1m93
Massa
80kg
Momenteel ben ik een training aan het knallen.

Het is nu al bloedheet in het krachthonk... Raam open, ventilator aan en shirt uit! Voordeel aan thuis trainen, je kan doen en laten wat je wilt. Heerlijk!

Morgen kunnen jullie een leuke update verwachten, ik ben content aan het verzamelen voor jullie!

Leeuwarden1998

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
2 nov 2019
Waardering
1.215
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
21%