MuscleMeat

Contest Log Onit is ON it! Let's train for cut and gain! (2 bezoekers)

Bezoekers Topic (Leden: 1, Gasten: 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.329
Lengte
1m93
Massa
80kg
Waarom heb je een relatie met je voeding?
Ik eet zo twee vette zoute haringen en ga daar strond van maken.
Dat heeft toch niets met een relatie te maken.
Zoek een lekker wijf, begin een relatie met een mens :thumb:
Zo noemen ze dat toch! Helden reactie dit. :roflol:

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.329
Lengte
1m93
Massa
80kg
Meal prep geslaagd. Het moest iets van wortel spaghetti worden. Heeft meer weg van een buritto bowl uiteindelijk.

Daarnaast nog bloemkoolpuree gemaakt en deze zal ingevroren worden. Kijken of ik elke keer 1 portie uit het vakje krijg i.p.v. alle 2 de porties te moeten ontdooien.

1595765002182.jpeg

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.329
Lengte
1m93
Massa
80kg
Terugblik week 30
De eerste week van de bulk is mij goed afgegaan. Ik ben tevreden en omarm de bulk steeds meer. Bij deze mijn bevindingen van afgelopen week.

Training
De trainingen gaan lekker en ik heb het plezier in trainen weer terug gekregen. Onderstaand de trainingen van afgelopen week.

Planning dag A
1595874890870.png

Gedaan dag A
1595874910153.png

Planning dag B
1595874921922.png

Gedaan dag B
1595874933550.png

Zoals te zien valt zijn er een aantal oefeningen die nog moeizaam verlopen. Deze worden gedeload, zodat de basis (lees; uitvoering) goed is. Vanaf nu worden er grotere stappen gemaak m.b.t. de increments. Elke week worden de gewichten verhoogt en bij de 2e trainingen van die week kan het gewicht ook verhoogd worden met de incrementele, als de voorgaande trainingen mij gemakkelijk af gegaan zijn.

Helaas heb ik nog last van mijn knieën. Met mijn rug gaat het een stuk beter. Op de back extensions doe ik zelf een set meer dan gepland en dat bevalt prima. Omdat ik de bulk in ga, pak ik langzamerhand de compounds op. Voor nu zal de Barbell deficit lange geïmplementeerd worden i.p.v. de leg extensions. Hopelijk haalt dat wat druk van mijn knieën af. Als dit bevalt en goed gaat met mijn rug, zal hiervoor een Bulgarian split squat komen of een squat.

Onderstaand het aangepaste schema voor komende week.

Planning dag A
1595875086245.png

Planning dag B
1595875126413.png

Voeding
De afgelopen week heb ik mij aan 2.506 kcal gehouden op de trainingsdagen. Op rustdagen nog steeds PSMF waarbij ik zo rond de 1.600 kcal uitkom. Ik hanteer dus niet strikt de PSMF voorwaarden. In de cut kwam ik tijdens deze dagen uit tussen de 1.200 - 1.300 kcal.

In de bijlage een overzicht opgenomen van de voeding van afgelopen week.

Begin bulk
Calorieën: 2.506
Eiwitten: 157 g
Koolhydraten: 251 g
Vetten: 97 g

Komende week wordt gekeken op een iets lagere inname. De calorieën zijn daarom aangepast naar onderstaand.

Bulk week 2
Calorieën: 2.361
Eiwitten: 148 g
Koolhydraten: 236 g
Vetten: 92 g

Woensdag wordt bekeken wat dit voor impact heeft op mijn lichaamssamenstelling en aan de hand hiervan wordt gekeken welke stappen genomen gaan worden.

Slaap
De afgelopen week ben ik fulltime aan het werk geweest en uit mijn werk doorgegaan naar de gym. In de avond vond ik het lastig om rond 23:00 in bed te duiken, ik was dan ook nog niet moe. Dit resulteerde erin dat ik rond 00:00 sliep, waardoor ik 7 uur slaap maakte. Het aantal uren slaap wil ik weer terugbrengen naar 8 uur. Ik merk dat ik niet uitgerust wakker werd en over de dag futloos was.

Om goede trainingen neer te zetten en mijzelf van overeten te weerhouden ga ik daar de komende tijd weer aan werken.

Lichaamssamenstelling
Onderstaand wederom weer een overzicht van de metingen van afgelopen week. De metingen m.b.t. mijn omtrek en de huidplooien zijn ook weer gedaan, om de bulk in goede banen te leiden.

1595875290422.png

1595875347371.png

1595875353602.png

MetingPre-shootPre-bulkVerschil
Omtrek middel7675-1 mm
Omtrek Dij5150-1 mm
Suprailiac1518+3 mm
Umbilical2324+1 mm
Dijen2118-3 mm

Activiteit
Wordt niet meer bijgehouden.

Vooruitzicht
Vanaf nu zal ik niks meer posten in de contest log. Deze week mag iedereen nog reageren, waarna het slotje geplaatst mag worden.

Ik wil iedereen via deze weg bedanken voor alle leuke en leerzame reacties, de steun en natuurlijk de glimlach op mijn gezicht die jullie mij gaven. Ik wens alle andere contest deelnemers succes met de laatste loodjes! :flex:

Bijlagen

Japio

Semi-amateur
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
9 jul 2009
Waardering
5.649
Vraag over je voeding. Ik lees rauwe eieren, maar ik hoop toch dat je ze bereid? De opneembaarheid van proteïne uit rauwe eieren is om te janken namelijk. :emo:

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.329
Lengte
1m93
Massa
80kg
Vraag over je voeding. Ik lees rauwe eieren, maar ik hoop toch dat je ze bereid? De opneembaarheid van proteïne uit rauwe eieren is om te janken namelijk. :emo:
Het liefst neem ik rauwe eieren met schil. Omdat ik op 2.500 calorieën zal kreeg ik niks meer weg qua voeding. Gelukkig verzadigd het op deze manier een stuk minder, zoals jij eerder aangaf m.b.t. vloeibare voeding.

Aber natürlich Japio!

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.329
Lengte
1m93
Massa
80kg
Aangezien mijn log nog open is, post ik het even hier. Zou niet weten waar ik het anders zou moeten posten.

Heb de laatste tijd een erg droge mond, waardoor ik veel wil drinken. Daarnaast ook last van maagkrampen/winderigheid, wat ik onprettig vind.

Op het werk drink ik veelal thee. Ben overgegaan van zakjes thee op gemberthee. Had de indruk dat deze zakjes thee mij een droge mond gaven vanwege de smaak. Daarnaast drink ik zo'n 4 bakjes koffie, aangevuld met decaf.

Iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Voel mij er niet prettig bij...

Daarbij komt ook nog eens dat ik overdag opeens aanzienlijke honger heb, in de cut had ik hier geen last van. In de ochtend ook redelijk misselijk op kantoor met een gevoel van braken (speeksel productie). Nu al twee dagen last van "zombie-modus", weinig energie en daarbij vrij emotieloos...

Aline

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
24 mei 2020
Waardering
1.524
Lengte
1m82
Massa
62kg
Vetpercentage
12%
Aangezien mijn log nog open is, post ik het even hier. Zou niet weten waar ik het anders zou moeten posten.

Heb de laatste tijd een erg droge mond, waardoor ik veel wil drinken. Daarnaast ook last van maagkrampen/winderigheid, wat ik onprettig vind.

Op het werk drink ik veelal thee. Ben overgegaan van zakjes thee op gemberthee. Had de indruk dat deze zakjes thee mij een droge mond gaven vanwege de smaak. Daarnaast drink ik zo'n 4 bakjes koffie, aangevuld met decaf.

Daarbij komt ook nog eens dat ik overdag opeens aanzienlijke honger heb, in de cut had ik hier geen last van. In de ochtend ook redelijk misselijk op kantoor met een gevoel van braken (speeksel productie). Nu al twee dagen last van "zombie-modus", weinig energie en daarbij vrij emotieloos...
Het zou ook kunnen zijn dat je iets onder de leden hebt. Virus ofzo. Of je lijf heeft even rust nodig, evt wennen aan het stoppen van de cut. Allemaal veranderingen natuurlijk. Knap vervelend, dat sowieso!

• Like
Waarderingen: Onit

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.329
Lengte
1m93
Massa
80kg
Het zou ook kunnen zijn dat je iets onder de leden hebt. Virus ofzo. Of je lijf heeft even rust nodig, evt wennen aan het stoppen van de cut. Allemaal veranderingen natuurlijk. Knap vervelend, dat sowieso!
Van het dorstige en winderige heb ik al langer last. Dacht dat dit iets in de cut was... Wegens zoetstoffen of iets dergelijks.

Maar het lijkt nu wel erger te worden. Kan het misschien komen door toenemende hoeveelheid vezels? Koolhydraten bevatten veel vezels natuurlijk.

Aline

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
24 mei 2020
Waardering
1.524
Lengte
1m82
Massa
62kg
Vetpercentage
12%
Van het dorstige en winderige heb ik al langer last. Dacht dat dit iets in de cut was... Wegens zoetstoffen of iets dergelijks.

Maar het lijkt nu wel erger te worden. Kan het misschien komen door toenemende hoeveelheid vezels? Koolhydraten bevatten veel vezels natuurlijk.
Lastig. Ik heb er zelf ook heel veel last van en kan er maar niet achter komen waar het van komt. Het is niet iedere dag, ene keer erger dan de andere keer en lijkt dus of het niet gerelateerd is aan de voeding. Zoetstoffen zou kunnen, ik ben grootverbruiker haha. Zo lastig om er achter te komen wat het nu is.

• Sad

mrcactus

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
12 mei 2019
Waardering
623
Lengte
1m76
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Benieuwd naar je foto’s man :thumb:

• Heart

vntl

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
16 mei 2009
Waardering
17.365
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
10%

Winderigheid kan door van alles komen, meer eten oid heb het zelf ook.

Honger is normaal, cutten is makkelijk daarna komt pas de echte honger.

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.329
Lengte
1m93
Massa
80kg
Winderigheid kan door van alles komen, meer eten oid heb het zelf ook.

Honger is normaal, cutten is makkelijk daarna komt pas de echte honger.
Dan ben ik maar een stinkend varken op kantoor. So be it, bedankt voor de reactie man!

Het echte werk gaat nu dus beginnen.

hoxyz

Colossal Veteran
Lid geworden
16 okt 2013
Waardering
13.092
Reverse uit een cut is honger altijd kut. Je hebt je kop op bulkmodus staan maar qua kcal zit je nog laag.

• Like

Joostb_2000

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
31 okt 2018
Waardering
6.254
Lengte
1m81
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
Ik heb als ik uit een cut kom en weer steady wil gaan bulken dat die ‘druk’ eraf is en dan wil ik ook alles eten wat ik zie

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.329
Lengte
1m93
Massa
80kg

Onit

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Waardering
3.329
Lengte
1m93
Massa
80kg
Allerlaatste update

Hierbij de aller, aller, aller laatste update en dan zijn jullie eventjes van mijn lange verhalen af.

Training
Helaas heb ik sinds deze week enorme last van wederom mijn knieën. Dit verwijd ik de deficit Barbell lunge, aangezien ik deze in eerste instantie niet goed uitgevoerd had. De setup was niet optimaal en ik ben aan het kijken hoe ik dit verbeteren kan. Wellicht dat ik de oefening uit ga voeren in de smith-machine i.p.v. los met een Barbell in een rack. Dit zal zorgen voor meet stabiliteit.

Omdat de knieën dusdanig veel last geven wordt de UL leg extensions van dag "B" vervangen door de UL leg extensions (Kaatstu). Ook wel blood flow restriction training genoemd. Ik zal hiervoor banden aanschaffen, maar geen idee welke nog.

In het artikel van Bell Coaching geven zij aan de knee wraps van Body & Fit aan (zie hyperlink). Echter zie ik dat XXL speciale BFR bands verkoopt. Nu ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en waar de voorkeur naar uitgaat; knee wraps of BFR bands?

Slaap
Zoals eerder aangegeven voel ik mij de laatste dagen een zombie. Ik zal om deze reden weer een cafeïne detox doen om te kijken of dit het probleem oplost. Ik hoop dat ik dan meteen eerder in slaap zal vallen en de nacht doorkom zonder wakker te worden en of te rollen in bed.

Wish me luck. :o

Lichaamssamenstelling
Het lichaamsgewicht is deze week aardig toegenomen. Vorige week had ik een keurige stijging van 400 gram in het gewicht. Deze week is dat al opgelopen naar een stijging van 900 gram... Dit terwijl de calorie inname verlaagd is. Balen, maar juist de reden waarom de calorieën verlaagd zijn. Zo kan gekeken worden hoe het lichaam reageert op de inname.

Week 30
1596269346344.png

1596269357978.png

1596269371230.png

Week 31
1596269322782.png

1596269387398.png

1596269395968.png

MetingWeek 30Week 31Verschil
Omtrek middel7575,5+0,5 mm
Omtrek Dij5051+1 mm
Suprailiac1816-2 mm
Umbilical2425+1 mm
Dijen1818

Vooruitzicht
Voor vanavond staat er een etentje op de planning. Heerlijk weer eens uiteten. Gekozen om bij een seafood bar te eten, ik kan echt genieten van vis. Voor morgen staat er een BBQ op de planning bij de buren, ook weer heerlijk genieten.

Beide dagen train ik, zodat ik meer kan eten. Ik zal de maaltijden pre-workout laag in calorieën houden. Zodat ik post-workout lekker kan eten. Hopelijk stijgt het gewicht niet nog meer. Dat zien we dan wel weer, dit is dik verdiend dacht ik zo.

Komende week wordt alles weer gecontroleerd en bijgestuurd en dan knallen. Voor het weekend van 14 t/m 18 augustus heb ik een vriendenweekend gepland staan. Dat wordt even afzien voor mij, aangezien ik niet weet hoe ik daarmee moet omgaan. Geen weegschalen tot mijn beschikking en wel veel drank/eten. Ik zal vooral magere eiwitbronnen nemen, om zeker te zijn dat ik de eiwitten per dag behaal. Verder zien we het wel eventjes hoe dit aangepakt gaat worden.

Menukaart voor vanavond. :D

image.jpg

Laatst bewerkt:

Zeenius

PeterBond.nl sponsored athlete
Elite Member
Lid geworden
21 mei 2014
Waardering
7.888
Lengte
1m82
Massa
70kg
Voor het weekend van 14 t/m 18 augustus heb ik een vriendenweekend gepland staan. Dat wordt even afzien voor mij, aangezien ik niet weet hoe ik daarmee moet omgaan. Geen weegschalen tot mijn beschikking en wel veel drank/eten.
geniet er gewoon van. het zijn maar 5 dagen. je bent sowieso aan het bulken dus je zou je geen zorgen moeten maken erom. die schade gaat echt beperkt zijn. het is juist gezond als je het nu ff loslaat om zo autistisch bezig te zijn. en anders dan compenseer je daarna wel :eyes: er zijn ergere dingen in t leven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bovenaan