XXL Nutrition

Onnatuurlijke gorilla houding

  • Topic starter Chase
  • Startdatum
  • Reacties 8
  • Weergaven 1K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Chase

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
5 jun 2009
Berichten
696
Waardering
121
Via search kwam ik op dit oude topic: https://forum.bodybuilding.nl/topics/16jr-onnatuurlijke-gorilla-houding.297065/

Ik heb hetzelfde probleem ik train nu ongeveer 6 maanden en krijg commentaar op mijn houding en hoe ik loop "Schwarzenegger" maar dan gekscherend bedoeld.

Bij elke oefening zorg ik ervoor dat ik mijn rug recht houd en ik denk dat ik dit onbewust heb overgenomen bij het lopen. En dat mijn schouders teveel naar voren staan. Ik ben mij er nu ook heel bewust van en dat maakt het nog moeilijker om gewoon normaal te lopen.

Moet ik mij meer focussen op rug? En heb ik teveel borst/biceps getraind? Ik heb al een body corrector brace besteld mss dat dat werkt.
 
Zonder voorbeeldplaatje van het internet is het lastig om te bepalen wat je precies niet goed doet.

Loop je niet teveel alsof je twee zakken cement onder je oksels draagt?

Die je zittend werk acher een computer?

Hoe train je?

apfelstrudel heeft volgens mij zijn houding met wat oefeningen verbeterd. Filmpje van Atlean-X, dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeldplaatje van het internet is het lastig om te bepalen wat je precies niet goed doet.

Loop je niet teveel alsof je twee zakken cement onder je oksels draagt?

Die je zittend werk acher een computer?

Hoe train je?

apfelstrudel heeft volgens mij zijn houding met wat oefeningen verbeterd. Filmpje van Atlean-X, dacht ik.
Doe je zittend werk, bureaubaan oid?

Magazijnwerk. Niet zittend. Maar ik zit vaak achter de laptop op bed (verkeerde houding) en telefoon (ook slechte houding) ik ga een zit/sta bureau kopen.

Train 5x per week. Woensdag en zondag is rust. borst/biceps, rug/triceps, schouders/benen.

Ongeveer 5 sets per spiergroep soms meer.

Ik weet dat mijn schouders naar achter moeten maar dit voelt heel onnatuurlijk voor mij en dan voel ik mij juist Schwarzenegger :P
 
Dat klinkt aannemelijk


Waarom niet gewoon zo trainen dat alles in balans komt?

Dat ga ik uiteraard doen. Ik ga Face Pulls toevoegen aan rugtraining en sowieso meer rug trainen.

Ik heb veel gegoogled naar mijn probleem (rounded shoulders)

Het advies was meer rug trainen en stretchen.

Foam roller thoracic spine extension (?) Iemand ervaring hiermee?​

 
Dat ga ik uiteraard doen. Ik ga Face Pulls toevoegen aan rugtraining en sowieso meer rug trainen.

Ik heb veel gegoogled naar mijn probleem (rounded shoulders)

Het advies was meer rug trainen en stretchen.

Foam roller thoracic spine extension (?) Iemand ervaring hiermee?​

Als je een foto post + je trainingschema, is de kans wat groter dat je reacties krijgt waar je wat aan hebt
 
maak eens een foto van opzij
 
Na veel youtube filmpjes en reddit posts weet ik waarschijnlijk waar het probleem ligt. Omdat ik altijd een nerd houding had heb ik bij veel oefeningen mijn onderrug naar voren geduwd om mijn rug “recht” te houden. En hierdoor gaat borst ook omhoog. Maar dit is volgens mij fout en onnatuurlijk. Dit heb ik in mijn totale houding en lopen nu overgenomen.

Veel oefeningen voor goede postuur moet je veel (stretch) oefeningen tegen de muur doen. Schouders, achterkant hoofd, billen, hielen moeten tegen de muur. Dit lukt maar mijn onderrug is dan hol (teveel naar voren) klopt het dat dit dan een foute houding is?

Ik ga wat foto’s te maken voor de duidelijkheid.

Op foto hieronder lijk ik nu op nummer 2
 

Bijlagen

  • IMG_1852.jpeg
    IMG_1852.jpeg
    40,4 KB · Weergaven: 64
Back
Naar boven