MuscleMeat

Onregelmatige diensten en voeding. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Timo106

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
97kg
Vetpercentage
12%
Heeft iemand nog suggesties wat betreft voeding en onregelmatige diensten?
Ik zelf werk in de beveiliging ik wil een bulk schema voor me zelf maken, maar ik kom niet helemaal uit met me nacht diensten. Zijn er mensen met een oplossing?

Alvast bedankt.
Timo
 
Ik zou dan niet een exact schema maken maar gewoon een stuk of wat maaltijden van te voren op papier zetten met hetzelfde aantal kcal.

stel dat je 3000 kcal nodig hebt. Dan maak je 6 maaltijden van 500 kcal met een gelijk aantal K/e/v. Je eet gewoon om de 3 uur. Mocht je een een keer op een dag wat later op bed gaan dan neem je gewoon een maaltijd extra. Je krijgt dan wel 3500 kcal binnen, maar dat compenseert weer met de dag erna.

Lijkt me lastig om te gaan letten dat je savonds minder carbs neemt omdat je onregelmatige diensten draait, dus kun je het beter op deze manier doen.

Hoop dat je het een beetje begrijpt zo...
 
als je nachtdienst hebt,moet je gewoon eten wat je anders overdag eet?
 
Ik werk ook onregelmatig en zorg er gewoon voor dat ik men bakjes rijst en shakes mee neem en dus om de twee a drie uur eet. Vind het gebrek aan goede rust zxelf een groter probleem om te kunnen groeien.
succes
 
bedankt voor de reactie's.
 
Ik ben ook tewerkgesteld in de bewaking, vroege late nacht en dagshiften, ik kom ze allemaal tegen :) Nu hou ik me nooit aan tijdstippen. Ik zorg er gewoon voor dat ik om de 3u eet.

De dag dat ik met een nachtshift start eet ik zo i zo veel meer dan andere dagen, omdat ik optijd opsta en pas om 6u30 de dag nadien kan gaan slapen, waardoor ik soms 22u wakker ben. Hoe langer ik wakker ben des te meer ik eet, wat logisch is.

Dit vormt echter totaal geen probleem. (Nacht)rust kan ik eigenlijk bitter weinig over klagen, tot zover (fingers crossed) ben ik nog altijd een makkelijke slaper.
 
ik zou gewoon een schema maken met wat je op een dag moet eten, zeg 6 maaltijden
met je nachtdienst eet je dan die 6 maaltijden en dan snachts nog 2 van de volgende dag, want de dag dat je vrij bent(na je nachten neem ik aan) leg je veelal in je nest, en eet je dus minder (die overige 4 maaltijden), althans, zo doe ik het met me ploegendienst
 
Heeft iemand nog suggesties wat betreft voeding en onregelmatige diensten?
Ik zelf werk in de beveiliging ik wil een bulk schema voor me zelf maken, maar ik kom niet helemaal uit met me nacht diensten. Zijn er mensen met een oplossing?

Alvast bedankt.
Timo

Ik zelf draai ook vroeg,laat,nacht..en ik schuif mijn maaltijden gewoon op.
mijn vroege schema 5.30u 8.30u 11.30u enz,schuif ik met laat op vanaf 09.00u..en met mijn nachten ook.
mijn wekker gaat dan om 13.00u..en dan beginnen mijn maaltijden vanaf dat tijdstip en ik eet gewoon de nacht door..want je draait eigenlijk dan je dag,maar snachts.
zo doe ik het..zo heb ik het ook als advies gekregen van 'de grote mensen' ;)
 
Back
Naar boven