MuscleMeat

Ontbijt bom (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ItsDiego

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 mei 2013
Berichten
48
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
66kg
Vetpercentage
14%
Is het nuttig dat ik mijn ontbijt mix en gewoon drink? 5 eiwitten, 1 volledig ei, 100gr oats, 20gr amandel noten, 250ml volle melk. Is namelijk in kcal bom om de dag te starten.
 
Is het nuttig dat ik mijn ontbijt mix en gewoon drink? 5 eiwitten, 1 volledig ei, 100gr oats, 20gr amandel noten, 250ml volle melk. Is namelijk in kcal bom om de dag te starten.

Zijn die eieren hardgekookt?

Ik zie niet in waarom je je ontbijt niet gewoon kan drinken.Ik neem smorgens havermoutpoeder of rijstpoeder met whey,mct olie en volle melk.

Heb geen zin om tijd te verliezen met ontbijten.
 
Zijn die eieren hardgekookt?

Ik zie niet in waarom je je ontbijt niet gewoon kan drinken.Ik neem smorgens havermoutpoeder of rijstpoeder met whey,mct olie en volle melk.

Heb geen zin om tijd te verliezen met ontbijten.
Neen gewoon rauw erin.
 
Het is ju
Zijn die eieren hardgekookt?

Ik zie niet in waarom je je ontbijt niet gewoon kan drinken.Ik neem smorgens havermoutpoeder of rijstpoeder met whey,mct olie en volle melk.

Heb geen zin om tijd te verliezen met ontbijten.
Het is juist met die zelvde reden waarom ik het ook doe. Geen tijd verliezen
 
Neen gewoon rauw erin.

Rauwe eieren zijn veel minder goed dan gekookte weet het woord nu niet in het nederlands iets met bioavailability.Ligt vele malen lager dan hardgekookt.

Wordt minder goed opgenomen.

En mss ook nog kans op salmonella.

Das iets van uit de rocky filmpjes dat rauwe eieren vreten.
 
Geen tijd verliezen?
Je gaat toch niet eerder of later dood dan wanneer het je tijd is.

Slaap dan korter als je meer tijd wilt hebben om weet ik het wat te doen voordat je naar werk of school gaat.

Rauwe eieren heb je geen ruk aan. Neem dan gewoon whey.
Biologische waarde rauw ei is 63%, gekookt ei 96% whey ergens in de 92% oid.

Dan de dooier weggooien omdat er goed vet in zit en vervangen door amandelen voor vetten....ppfffff.
 
Geen tijd verliezen?
Je gaat toch niet eerder of later dood dan wanneer het je tijd is.

Slaap dan korter als je meer tijd wilt hebben om weet ik het wat te doen voordat je naar werk of school gaat.

Rauwe eieren heb je geen ruk aan. Neem dan gewoon whey.
Biologische waarde rauw ei is 63%, gekookt ei 96% whey ergens in de 92% oid.

Dan de dooier weggooien omdat er goed vet in zit en vervangen door amandelen voor vetten....ppfffff.

Ik moet er om 5u uit smorgens ik ga echt niet nog vroeger opstaan om rustig te ontbijten.Ik giet mn ontbijt ook gewoon naar binnen.(havermoutpoeder,whey,mct)
Denk niet dat je ontbijt naar binnen gieten veel slechter is dan gewoon ontbijten.Of ik mn havermout nu naar binnen lepel of drink maakt geen verschil.

Maar idd biologische waarde van rauwe eieren ligt vele lager dan een gekookt ei zoals ik ook al aangaf.
 
Geen tijd verliezen?

Dan de dooier weggooien omdat er goed vet in zit en vervangen door amandelen voor vetten....ppfffff.

Is het vet in eigeel niet vooral verzadigd vet?
 
Is het vet in eigeel niet vooral verzadigd vet?
half/half, en wist je dat verzadigd vet erg belangrijk is voor het maken van steroide hormonen zoals testosteron en cholesterol? En dat een hoog cholesterol juist goed is en alleen een slechte verhouding HDL/LDL door een shitty lifestyle slecht voor je is?

Geen verzadigd vet eten verlaagd idd cholesterol, maar ook testosteron, oestrogeen etc. Ze zijn dus ook net zo belangrijk.
 
Ik moet er om 5u uit smorgens ik ga echt niet nog vroeger opstaan om rustig te ontbijten.Ik giet mn ontbijt ook gewoon naar binnen.(havermoutpoeder,whey,mct)
Denk niet dat je ontbijt naar binnen gieten veel slechter is dan gewoon ontbijten.Of ik mn havermout nu naar binnen lepel of drink maakt geen verschil.

Maar idd biologische waarde van rauwe eieren ligt vele lager dan een gekookt ei zoals ik ook al aangaf.

Ik heb ook jaren vroeg op moeten staan rond 5 uur tot half 6 en laatste baan stond ik rond 6 uur op. Ik heb sowieso altijd dik een uur de tijd voor alles.
 
Ik heb ook jaren vroeg op moeten staan rond 5 uur tot half 6 en laatste baan stond ik rond 6 uur op. Ik heb sowieso altijd dik een uur de tijd voor alles.

Ik heb daarbij dan nog een slaapprobleem.meestal maar 5 uur slaap dus vroeger opstaan neen danku :) zit daarna nog 1 u 20 minute op de fiets naar het werk.
 
Ik heb daarbij dan nog een slaapprobleem.meestal maar 5 uur slaap dus vroeger opstaan neen danku :) zit daarna nog 1 u 20 minute op de fiets naar het werk.

langer dan 20minuten doe ik wel met de auto.
 
ik ben gierig ;) vandaar dat ik elke dag 2u40 op de fiets zit :)

Vandaar mss ook mn havermoutpoeder en whey lekker goedkoop ontbijt ;)

Ach als je het goed doet blijf je wel lekker droog door het fietsen.
 
Doe gewoon een lepel pindakaas of kokosolie door je shake. Hoezo die eieren? Bak of kook ze dan savonds en neem ze ergens tussendoor in de dag??
 
Elke dag de auto ipv de fiets scheelt ook 2 u 40 aan fietsuren = Minder voedsel nodig om te bulken = ook weer goedkoper. Als je dan toch gierig wilt zijn moet je dat ook in je overweging meenemen. Daarnaast voor de tijdbesparing alleen al zou ik 't wel weten.
 
rauwe eieren zijn sowieso zeer onverstandig ivm salmonella maar OK..
 
rauwe eieren zijn sowieso zeer onverstandig ivm salmonella maar OK..
Valt mee, dat is zwaar overdreven.
Eiwit is van zichzelf steriel, als de schil schoon is is de kans nog kleiner 1 op 3300 en de kans dat je iets meer krijgt dan diarree is niet heel groot. Grote kans dat je al afweerstoffen hebt opgebouwd tegen een aantal soorten.
Ook is niet elke samonella gevaarlijk.
In rijs en zetmeelhoudende producten in combinatie met vocht zoals voorgekookte rijst in je koelkast kan bacillus cereus in zitten.
Ook is een E. Coli O157 geen fijne.
Listeria monocytogenes is ook niet, als je zwanger bent krijg je een miskraam.

Je hoort iedereen altijd over salmonella maar er zijn er meer die helemaal geen pretje zijn.
 
Valt mee, dat is zwaar overdreven.
Eiwit is van zichzelf steriel, als de schil schoon is is de kans nog kleiner 1 op 3300 en de kans dat je iets meer krijgt dan diarree is niet heel groot. Grote kans dat je al afweerstoffen hebt opgebouwd tegen een aantal soorten.
Ook is niet elke samonella gevaarlijk.
In rijs en zetmeelhoudende producten in combinatie met vocht zoals voorgekookte rijst in je koelkast kan bacillus cereus in zitten.
Ook is een E. Coli O157 geen fijne.
Listeria monocytogenes is ook niet, als je zwanger bent krijg je een miskraam.

Je hoort iedereen altijd over salmonella maar er zijn er meer die helemaal geen pretje zijn.

Waar heb je die info precies vandaan? Over de Salmonella prevalentie in eieren dan ;) Toevallig heb ik zelf in een lab gewerkt omtrent voedselveiligheid/veterinaire volksgezondheid. Bij een steekproef op eieren was maarliefst 9,83% besmet met Salmonella. Grofweg van ieder standaard bakje 10 eieren heb je fijn 1 Salmonella ei er tussen zitten, tof.. Variant en eventuele infectie ernst daarbuiten gelaten.
 
Back
Naar boven