AndroidHealthClinic

Ontbijt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vind het er prima uit zien op het eerste gezicht, al weet ik niet wat de hoeveelheden e/k/v zijn natuurlijk
wat is E K V
eiwitten kalorieen en vetten?

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 21:03 ----------

Vind het er prima uit zien op het eerste gezicht, al weet ik niet wat de hoeveelheden e/k/v zijn natuurlijk
Toen ik op pannenkoeken dacht twijfelde ik. Maar zag dat het een goede bron is van kcal en koolhydraten
 
wat is E K V
eiwitten kalorieen en vetten?

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 21:03 ----------


Toen ik op pannenkoeken dacht twijfelde ik. Maar zag dat het een goede bron is van kcal en koolhydraten

Eiwit kh en vetten ja.

En kh-bron is opzich niet bijster interessant. Glucose heeft als enige suiker de mogelijkheid om spier glycogeen voorraden bij te vullen, wat wel zo handig is als je aan krachttraining doet. Fructose en galactose vullen alleen lever voorraden aan. Maar je krijgt hoogstwss wel genoeg glucose binnen. Lactose (melk suiker) bestaat voor 50% uit glucose, sucrose (tafelsuiker) ook. Dextrose is hetzelfde als glucose en maltose bestaat uit twee glucose componenten. Dus alleen pure fructose en galactose kunnen je spier glycogeen voorraad niet aanvullen, maar daar zul je niet bijster veel van binnenkrijgen denk ik
 
Eiwit kh en vetten ja.

En kh-bron is opzich niet bijster interessant. Glucose heeft als enige suiker de mogelijkheid om spier glycogeen voorraden bij te vullen, wat wel zo handig is als je aan krachttraining doet. Fructose en galactose vullen alleen lever voorraden aan. Maar je krijgt hoogstwss wel genoeg glucose binnen. Lactose (melk suiker) bestaat voor 50% uit glucose, sucrose (tafelsuiker) ook. Dextrose is hetzelfde als glucose en maltose bestaat uit twee glucose componenten. Dus alleen pure fructose en galactose kunnen je spier glycogeen voorraad niet aanvullen, maar daar zul je niet bijster veel van binnenkrijgen denk ik


Ok thx, weer wat bijgeleerd!
Heb jij anders een tip voor na de lunch (rond 14u30)
 
Ontbijt jij al om half vier s'morgens joh?
Wat voor werk doe je, ben je bakker of zo iets :P

Ooh en mijn ontbijt op dit moment is:
350ml melk + schep whey + schep ultra fine oats + eetlepel olijfolie
2 donker meergranen sneden brood met pindakaas of kipfilet
klein bordje brinta en banaan en 2 glazen melk
weet de precies hoeveelheid kcal niet maar vind het zelf wel een stevig ontbijt waar ik met lekker veel energie de dag start
 
Laatst bewerkt:
Het zijn grote plakjes kippenwit (groter dan gemiddeld)
En de eieren zijn ook tamelijk groot (eigen kweek)

Tussen de 70 en 75gr is correct

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 20:55 ----------

Heb ondertussen voorgewerkt aan mijn schema maar nogal niet af (eens meer tijd voor maken)
er moeten nog 4 maaltijden bij.

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 20:56 ----------

Ontbijt (3u30)

2 gekookte eieren
80gr havermoutpap
350ml volle melk
1 banaan

6u30

4 sneden meergranenbrood
8 plakken kippenwit
200ml volle melk

8u30

5 pannenkoeken
Banaan

11u30

Aardappellen/pasta met vlees en groeten
Haha oke my bad :D en wtf om 3u30 ontbijt? :p
 
Back
Naar boven