AndroidHealthClinic

ontbijten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
Aangezien t ontbijt een van de meest belangrijke maaltijden is om de stofwisseling een graadje hoger tezetten en ik eigenlijk wel wat anders wil voor mn ontbijt zou ik graag horen wat de mensen hier voor ontbijt nemen. en dan t liefst een standaard ontbijt voor de cutfase en voor bulkfase ben ik ook benieuwd.

ik eet zelf 5 eiwitten, een bordje magere yoghurt met 30 gram havermout in mn cutfase en een eetlepel lijnzaad (en dan nog de vitaminecomplex uiteraard)

en wil mn havermout eigenlijk niet missen, maar aangezien die yoghurt niet bevordelijk is wil ik eigenlijk wat nieuwe ideeen opdoen. Havermout lust ik nameljk allen met yoghurt want met water vind ik t niet te eten. ik heb die tip van Maurice geprobeerd

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5525

maar man, dat was zowiezo veels te veel wat hij aangaf. had ik ook wel verwacht maar ik kreeg t echt moeilijk weg. Ik heb t nog opgegeten uiteraard maar echt lekker? nou nee.

maar ik ben dus benieuwd naar andermans ontbijt en dan t leifst met havermout omdat dat nou eenmaal in mijn oge onmisbaaar is bij t ontbijt

edit: ik heb eindelijk na 2 maanden!!! mn pam cookin spray binnen dus die kan ik evntueel ook gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ecto dus ben alleen aan het bulken en mijn ontbijt ziet er als volgt uit:

Grote shaker van MDY helemaal vol:

Kwark 250gr.
melk 300ml.
brinta 30 a 40 gr.
banaan in stukjes

even goed mixen... that's it.
 
Ontbijt is meestal: havermout, eieren, en lijnzaadolie. In de bulk zijn de hoeveelheden groter dan tijdens het cutten.
 
Ik snij onder m'n eieren(4) altijd wat ajuin, bieslook, tomaat en shampignons.
Hierbij eet ik 4 sneden volkorenbrood.
250g yoghurt, een banaan, 2 eetlepels honing en ik spoel het geheel door met een liter magere chocomelk.

Nadien drink ik nog een kop rozebottelthee, bevorderd de spijsvertering.

Havermout in water?!? Je giet 250cl magere melk in een pannetje, naar believen havermout toevoegen wat honing en even opwarmen.

Wel niet geschikt om te cutten :D
 
Originally posted by burn
Ontbijt is meestal: havermout, eieren, en lijnzaadolie. In de bulk zijn de hoeveelheden groter dan tijdens het cutten.

en hoe eet jij je havermout dan Burn?

voor de rest idem bij mij. hoeveelheid gaat bij bulken omhoog

nne Bart, ik neem aan dat dat bulk is? hoe ziet je cutontbijt eruit?
 
Originally posted by dandyman


en hoe eet jij je havermout dan Burn?

voor de rest idem bij mij. hoeveelheid gaat bij bulken omhoog

nne Bart, ik neem aan dat dat bulk is? hoe ziet je cutontbijt eruit?

Dat had je niet moeten vragen;)

Ik eet het gewoon droog. Zal voor 90% van de mensen niet te doen zijn, maar ik heb er geen problemen mee. Maar je zou het ook gewoon met wat yoghurt of kwark kunnen eten. Ook tijdens het cutten. Zolang je de cal. maar meetelt.
 
Originally posted by dandyman


nne Bart, ik neem aan dat dat bulk is? hoe ziet je cutontbijt eruit?

Gewoon weg met die banaan en honing, de chocomelk vervangen door magere melk.

Ik heb niet echt veel nood aan een cutschema, lekker hoog metabolisme, gewoon wat minderen in de koolhydraten.

:D
 
Originally posted by burn


Dat had je niet moeten vragen;)

je hoeft niet altijd te antwoorden he:D

maarre als mijnn schema echt niets wordt ga ik t ook gewoon droog naar binne proppen;)

maar ik ga uit dat iedereen een merk van bijv. quaker heeft of echt die natuurlijke merkloze havermout. die is echt niet te eten

enne Bart, voor mij geldt t zelfde, gewoon kh minderen
 
zelf ontbijt ik 100 gram havermout met 250 melk, 250 gram kwark, eetlepel lijnzaadolie, vit C 1000 mg, multi-viy&mineralen en 15 minuten ervoor 30 gram whey. Ben wel aan het bulken...

Als ik haast heb, maak ik een shake met 100 gram brinta, 500 ml melk, 30 gram eiwitpoeder, eetlepel lijnzaadolie
 
ik kan in de ochtend niet echt veel eten..
daarom maak ik een shake die ik om 10 uur opdrink als ik om half 8 opsta.

om 8 uur eet ik nog even 5 eieren,2 glaasjes melk,2+multivits,lijnzaadolie,2 boterhammen/brinta
 
Originally posted by CQ_Demolisher
ik kan in de ochtend niet echt veel eten..
daarom maak ik een shake die ik om 10 uur opdrink als ik om half 8 opsta.

om 8 uur eet ik nog even 5 eieren,2 glaasjes melk,2+multivits,lijnzaadolie,2 boterhammen/brinta

is toch netjes, die maaltijd om 8 uur. maar eet jij voor t slapen nog wat dat je daardoor sochtend geen honger hebt. ik moet gelijk bij t opstaan al aan eten denken:D
 
350ml magere melk met 30gr protein powder, eetlepel lijnzaadolie en 50-60gr cruesli (multi fruit & fiber) met wat melk erbij en dan vit B, calcium magnesium zink en vit E supplementen.
 
Tering wat eet ik toch slecht ,vergeleken met jullie.:(
 
Originally posted by dandyman

biecht op

Ik eet 4-5 bruine boterhammen met hagelslag, plakje ontbijtkoek en 20-30 gram Whey met water.
Soms neem ik in plaats van die boterham een WASA volkoren cracker(ook met hagelslag).
Ik eet al heel m'n leven hagelslag 's morgens.

Slecht he.
 
Originally posted by maniac


Ik eet 4-5 bruine boterhammen met hagelslag, plakje ontbijtkoek en 20-30 gram Whey met water.
Soms neem ik in plaats van die boterham een WASA volkoren cracker(ook met hagelslag).
Ik eet al heel m'n leven hagelslag 's morgens.

Slecht he.

daar valt idd nog t enige aan te veranderen ja :D . geen behoefte aan dan? probeer eens en van bovenstaande ontbijten en je zal na verloop van tijd niet andrs willen.

hoe ziet de rest eruit dan?
 
Memphis

Mijn ontbijt:

5 eieren (met eigeel) + 100 gr havermout + 1 banaan.
Alles tesamen in een pannetje geroerd zodanig dat ik een pap krijg.
Dan maak ik er 2 grote (dikke) pannekoeken van in een pan.
Ik bak wel op een folie van Waight watchers om vetvrij te bakken.
Er zitten trouwens al genoeg vetten in van het eigeel.
De banaan dient enkel om de smaak maar telt wel mee in mijn calorieberekening. (+- 900 cal. voor het ontbijt)

Ik heb het wel moeten leren bakken omdat het niet hetzelfde bakt als gewone pannekoeken.
Ideaal is echter met nog een beetje amandelnotenpoeder erbij.
Dan smaakt het voor mij althans nog beter dan gewone pannekoeken.

Memphis
 
hey goede tip memphis. zal m zker proberen. misschien dat je ipv dat folie PAM kan gebruiken. calorievrije bakspray

zet m anders in de gezonde receptensectie, staat nog een andere versie van eiwitpannekoek.
 
Laatst bewerkt:
shake met:

- 250ml geiten melk (tja ik ben allergisch voor koeiemelk)
- 25gr whey
- 50gr brinta
- 1 eetlepel lijnzaadoil


dit is met bulken en k*tten, ik ben geen ochtend eter! en dit is toch wel een shake die ik makkelijk weg ken zupen!
 
tijdens het cutten eet ik 80 gram havermout en 8 eiwitten.

de havermout gooi ik gewoon in iets minder dan 0,5lt water en dan ff shaken en dan is ie gewoon drinkbaar en kan je em in een keer achterover gooien. is echt een makkie!!!
 
Back
Naar boven