MuscleMeat

Ontbijtkoek. Goed of slecht?

Bezoekers in dit topic

loekie

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
Mensen,

ik eet graag smorgens een 0,5 tot 0,75 ontbijtkoek weg als ontbijt. Waarom? makkelijk, snel en lekker. Meestal neem ik ook nog een 0,5 ontbijtkoek mee naar mijn werk om onder het werk op te eten.

Als ik op de verpakking kijk, zie ik dat er veel koolhydraten inzitten.

Maar is een deel hiervan ook suikers? Dit staat er namelijk niet op.

Iemand die mijn kan helpen?

Ik neem aan dat ontbijtkoek niet het enige in je ontbijt is? Je hebt meer aan bijv whey gecombineerd met brinta/havermout. En ja, er zitten zeker suikers in ontbijtkoek. Zeker in die hippe 'honing/kaneel' varianten enzo.

Voedingswaarden:
Voedingswaarde ontbijtkoek, de belangrijkste voedingswaarden.

Of je maakt 'm zelf:

Ingrediënten:

* cakevorm van 20 x 10 cm
* vetvrij papier
* 250 g zelfrijzend bakmeel
* 2 theelepels kaneel
* ½ theelepel kruidnagelpoeder
* ½ theelepel nootmuskaat
* 100 g bruine basterdsuiker
* 100 g bloemenhoning
* ½ dl melk

Bereiding:

De cakevorm invetten met margarine en dun met bloem bestrooien.
Het zelfrijzende bakmeel, het zout en de kruiden zeven.
De basterdsuiker, de honing en de melk toevoegen en dit tot een soepel beslag roeren. Het beslag in de cakevorm scheppen.
Een velletje vetvrij papier invetten en op het beslag leggen.
De vorm onderin een matig warme oven (160°C) schuiven en de koek 1 à 1¼ uur bakken. Na ± ¾ uur het papiertje eraf halen.
De koek op een rooster uit laten dampen en de koek in aluminiumfolie bewaren.

• Topic Starter Topic Starter
Ik neem aan dat ontbijtkoek niet het enige in je ontbijt is? Je hebt meer aan bijv whey gecombineerd met brinta/havermout. En ja, er zitten zeker suikers in ontbijtkoek. Zeker in die hippe 'honing/kaneel' varianten enzo.

inderdaad, het is onderdeel van het ontbijt. Het gaat overigens gewoon om de standaard versie ontbijkoek zonder suikerklontjes aan de zijkant.

Koolhydraten 70,2 g
- waarvan suikers 36,3 g
- waarvan zetmeel 33,9 g

[Link niet meer beschikbaar]

Uiteraard per 100 gr.

Aangezien suikers en zetmeel niet echt waardige koolhydraten zijn, raad ik het af om er zoveel van te eten. Beter vervang je het door havermout om een andere KH bron die complexe KH bevat.

Daan;)

• Topic Starter Topic Starter
[Link niet meer beschikbaar]

Uiteraard per 100 gr.

Aangezien suikers en zetmeel niet echt waardige koolhydraten zijn, raad ik het af om er zoveel van te eten. Beter vervang je het door havermout om een andere KH bron die complexe KH bevat.

Daan;)

jow dat is wel veel suikers ja. ontbijtkoek is dus een No-No vanaf nu.

Veel mensen denken dat ontbijtkoek goed is om dat er geroepen wordt "er zit geen vet in"nee dat komt maar het is een bal suiker.
het is zeker heel erg lekker en als je niet op je lijn hoeft te letten kan je het ook makkelijk eten voor alle andere dus NEE

Veel mensen denken dat ontbijtkoek goed is om dat er geroepen wordt "er zit geen vet in"nee dat komt maar het is een bal suiker.
het is zeker heel erg lekker en als je niet op je lijn hoeft te letten kan je het ook makkelijk eten voor alle andere dus NEE

thanks. zit nu in de bulk dus heel erg is het niet, maar ga er toch op letten. als ik ff onnodige suikers kan vermijden dan prob eer ik dat natuurlijk.

Lijkt me geen probleem bij je ontbijt en wanneer je niet aan het cutten bent.

die insuline piekjes zit toch geen mens op te wachten?

Terug
Naar boven