MuscleMeat

Ontharen? Waxen,epileren,scheren, smeren?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Doet er iemand hier aan ontharing, die niet van het vrouwelijk geslacht is?

Zelf deed ik altijd alleen mijn onderbenen en dan alleen nog in de periode dat ik met korte broek fietste.
Maar nu ik aan het afvallen ben en wil gaan zwemmen wilde ik een bikinilijn en de oksels haarvrij hebben.

Wat gebruik je dan? Ik heb een hekel aan stoppels en wil daarom niet scheren. En de crèmes lijken me slecht voor de huid..
Ik gebruik al een paar jaar Epilady en die trekt de haren er rücksichtslos uit en dat gaat van au! :sob:
De oksels zijn nu met een Epilady onthaard.. ik hoop dat ik pas over 3-4 weken opnieuw aan de slag hoef. Toch een ander soort pijn dan DOMS!

Graag hoor ik wat over crèmes! BB-ers verwijderen toch vaak al het lichaamshaar of niet soms?

Een laatste mogelijkheid is het elektrocuteren. Ik heb dat wegens een tamelijk overvloedige haargroei op kin en lippen een paar jaar geleden laten doen.. vergt een behandeling of 10 en is ongeveer even pijnlijk als Epilady. De haarcellen worden een voor een doodgebrand en als het goed is, groeit er dan nooit meer een haar.. Nadeel erg duur. Kreeg het toen wel van de verzekering vergoed. Zou je het in Thailand of zo goedkoop kunnen laten doen?? De pijn door een vriendelijke masseur weg laten masseren :lol: :p

Esperantisto
 
De enige vorm van ontharing welke ik doe is met water en zeep en een scheermesje en je begrijpt het misschien al dit is om mijn gezicht te ontharen :D

verder mag de rest van mij wel blijven zitten.

Trouwens Harsen lijkt mij dus echt geen pretje :eek: dan moet je toch echt wel een tikkeltje van SM houden :rolleyes:
 
Ik onthaar me borst, schouders, bovenkantrug, zak en oksels
Je hebt bij de DA een ontharingscreme speciaal voor sporters, die is zeer duur, maar je huid raakt niet geirriteerd..

Zelf scheer ik het meestal, omdat dat het makkelijkste is en af en toe zo'n creme en me vriendin doet me schouders en rug met me philips coolshave :)
 
Harsen geprobeerd, maar je komt onder de plak en er gingen 3 haren per keer af.. zal wel aan mij liggen, dat ik het verkeerd deed, maar ik vind het zooi
 
Veet, gebruik ikke, is fijn laat het alleen weleen paar minuutjes minder intrekken dan op de bus staat, anders krijg ik een ongeloofelijke jeukerige, rooie huid. :D
 
Veet stinkt

Misschien dat er nu andere soorten zijn, maar ik vond dat goor spul, ongelooflijk!
Aan mijn lijf geen polonaise denk ik dan.. dan maar liever pijn lijden of is dat even slecht voor de huid?
Ik zag dat mijn bikinilijn nog niet helemaal gelukt was vanochtend bij het zwemmen ;).
Hoe langer ik er over na denk hoe aantrekkelijker de laser(elektrocutie)behandeling lijkt. Ik heb het al eens ondergaan, dus de pijn ken ik wel..

Harsen heb ik ook wel ooit geprobeerd.. verrek ik heb geloof ik nog strips liggen! Maar ook bij mij kwamen er toen ik het probeerde ook niet eens zoveel haren vanaf.. en het is verrekte duur ook nog.

Esperantisto
 
euhhh....veet stinkt NIET!, er zit wel een raar geurtje aan ik heb een bus met en oranje dop, en met vitamine c en verkwikkende citrus. Wat wil je nog meer? ;):D
 
Er moet zoiets bestaan dat Epilstop noemt. Enkele maanden geleden maakten ze er reclame over op tv. Het is een spray, en je kan het onmiddellijk na het opspuiten wegvegen.
Lijkt echt goed te werken. Maar ken niemand die het gebruikt.
 
ik alleen me oksels en me borst..
vindt 't dan lekker glad aanvoelen... :D
 
Originally posted by SQUAT
Er moet zoiets bestaan dat Epilstop noemt. Enkele maanden geleden maakten ze er reclame over op tv. Het is een spray, en je kan het onmiddellijk na het opspuiten wegvegen.
Lijkt echt goed te werken. Maar ken niemand die het gebruikt.

Is bij ik meen kassa geweest of een soortgelijk programma, foto's van stuk of 20 mensen die ernstige brandwonden in het gelaat en het lichaam eraan overhielden :(
 
15 piek voor ontharingscreme die ik zei, bij DA, speciaal voor sporters, 10x beter dan de andere die ik gebruikt heb..
 
Ik heb alles al gebruikt, zelfs de epilady van me moeder voor op me borst.......DAMN!!!! that hurts!

Nou gewoon van die creme, ook van veet.

Werkt goed (het blijft alleen geen weken zoals ze zeggen weg...)
 
Originally posted by -PEOPLES-
Ik heb alles al gebruikt, zelfs de epilady van me moeder voor op me borst.......DAMN!!!! that hurts!

Nou gewoon van die creme, ook van veet.

Werkt goed (het blijft alleen geen weken zoals ze zeggen weg...)
Kom op Peoples, geen slappeling zijn he? Je deed toch aan KT? Dan moet je ook tegen een pijntje kunnen..
:p
 
Gewoon met een scheermesje, eerste keer eventueel met een tondeuse of veet om het ergste oerwoud te rooien.
Als je het wekelijks bijhoudt is er niks beters als een schermes en wat schuim!
 
Originally posted by soulreaver
Harsen geprobeerd, maar je komt onder de plak en er gingen 3 haren per keer af.. zal wel aan mij liggen, dat ik het verkeerd deed, maar ik vind het zooi

ff als harsende vrouw me ertegenin bemoeien... :p

Als je toch wil harsen probeer dan eens orientaalse hars van Veet. Dat werkt tien keer beter dan die kant en klare strips!! En het voordeel van harsen is dat je haar wat zachter terugkomt en langer wegblijft... Scheren geeft ook vaak irritaties en pukkels uiteindelijk. En iedere keer dat je harst, wordt de pijn overigens wat minder..... zelfs voor de echte bikkels toch wel lekker om te horen :D
 
Originally posted by sjakkie


ff als harsende vrouw me ertegenin bemoeien... :p

Als je toch wil harsen probeer dan eens orientaalse hars van Veet. Dat werkt tien keer beter dan die kant en klare strips!! En het voordeel van harsen is dat je haar wat zachter terugkomt en langer wegblijft... Scheren geeft ook vaak irritaties en pukkels uiteindelijk. En iedere keer dat je harst, wordt de pijn overigens wat minder..... zelfs voor de echte bikkels toch wel lekker om te horen :D

Maar als ik me borst dan hars, sta ik dan niet 1,5 uur mezel te martelen?? Ik had van die strips en na elke ruk zaten er 3 haren aan, tsja, om dan me borst tot me onderbuik haarvrij te krijgen..
 
Doe zelf heel mijn benen in een half uurtje, maar heb dan ook al flinke harservaring.... Ik denk dat je de hars niet gelijkmatig aangebracht hebt waarschijnlijk. Te dikke laag is helemaal uit de boze want dat werkt dus absoluut niet, hoe dunner de laag hoe beter... en met de haren mee instrijken en dan zo strak mogelijk langs de huid tegen de haren in snel eraf trekken (net als de pleisters vroeger door mama :p ). Ik help mijn vriend met ontharen van zijn rug.... heb jij niet iemand die kan helpen?
 
Hee, espi, waarom alleen mannen? Alle onthaarervaringen zijn toch handig om te weten? :)

Ik doe alleen mijn oksels en bikinilijn, met zo'n ladyschaaf en kruidvat scheerschuim voor vrouwen. Werkt prima, al moet ik wel uitkijken dat ik niet een te bot mesje gebruik voor mijn bikinilijn, dan krijg ik lelijke pukkels. Is niet pijnlijk, beh. misschien als ik direct daarna deo opdoe. Benen zijn niet nodig, lekker handig van dat zachte, haast onzichtbare, blonde haar :p
 
Ff een update..
Toch weer eens van die crème gebruikt.. ik had nog wat liggen:
- het gaat er niet goed af
- het stinkt (zoals ze dat bij ons zeggen) een uur in de wind

Met de epilady krijg ik geen grip op stoppeltjes, die je al wel ziet, maar dus niet te pakken kunt krijgen..

Nee, ik ga maar eens met hars in de weer of koop anders ook zo'n 3dubbel kaasschaafje. Zag een advertentie voor Venus van Schick.. is dat wat?
 
Voorheen scheerde ik mijn benen altijd voor het wielrennen. Eerst ff Veet er op smeren en dan de laatste haren weg scheren.

Je moet het alleen als man wel bijhouden, anders wordt je partner gek van de stoppels

greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven