AndroidHealthClinic

ontsteking

Bezoekers in dit topic

volgens mij te zwaar/verkeerd getraind......
maar het kan ook wat anders wezen.

ga eens langs je sportschool houder/dokter

ontstekingen ontstaan door bacterieen.. dat spreekt voor zich!
Als je te zwaar traint of teveel traint dan moet die spier herstellen, krijgt hij niet de kans om te herstellen dan verzwakt de weerstand tegen die mo's (micro organismes) waardoor ze een ontsteking kunnen vormen!

Warmte laat de mo's zich beter voortplanten, dus geen warmte bro! Kou doet ze langzamer bewegen waardoor je lichaam meer kans heeft controle te krijgen

• Topic Starter Topic Starter
ok bedankt !
en hoe lang duurt een ontsteking gemiddeld?
want ik weet niet juist wanneer ik terug ga beginnen met trainen, heb schrik om terug geblesseerd te raken ..

Ik heb nu al een maand onstoken onderarmen :(

Maandag weer lekker trainen :D

Er zij heus wel nog enkele andere oorzaken:

een te kort aan bepaalde vitaminen of mineralen (vb. te weinig calcium)
te veel hetzelfde gewricht onder belasting zetten (te frequent dezelfde spier
trainen)
niet stretchen waardoor zich afvalstoffen en toxische stoffen ophopen.
Verkeerde uitvoering van een oefening (tegen de natuurlijke beweging in)
niet opwarmen
....

en de beste manier om het weg te laten gaan is gewoon rusten?
of moet ge daar pillen ofzo voor nemen ?

Als je er snel bij bent rusten/aangepast trainen. Maar net zo belangrijk is er achter proberen te komen wat de oorzaak is.

ja, denk dat de oorzaak ligt bij t feit dat ik triceps op een relatief korte periode veel zwaarder ben gaan trainen..
als ik nu herbegin ga ik t eerst enkele weken met wat minder gewicht doen.. zodat ik 12 reps per set kan doen..
voor de ontsteking nam ik dikwijls zwaar gewicht waarbij ik slechts 6-8 reps kon doen..

Sonic1 zei:
en de beste manier om het weg te laten gaan is gewoon rusten?
of moet ge daar pillen ofzo voor nemen ?

Nee, vrij nieuwe studie's tonen aan dat je beter kan blijven bewegen in geval van blessure of onsteking. Ik spreek hier dan wel niet van extreme blessures.
Hierdoor wordt het herstel van een blessure of onsteking versneld. Wel geen belasting door gewicht, of in sommige gevallen minimaal. Een en ander heeft te maken met de bloedoorstroming in het desbetreffende gebied en het herstel hierdoor. Ook de afvoer van toxische stoffen die gepaard gaan bij blessure of onsteking.

Terug
Naar boven