XXL Nutrition

Onverklaarbare zeurende nek/schouder

Bezoekers in dit topic

Haantje95

Cool Novice
Lid geworden
15 dec 2015
Berichten
72
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Beste mensen, ik heb al een hele tijd last van mijn rechtertrapezius (bovenkant) zegmaar dat stuk van 1/2e rib en naar boven. Het is een zeurende/trekkend rotgevoel.

Soms is het ooo helemaal weg maar het komt geregeld weer opzetten (ups en downs) manuele therapie, chiro, prolotherapie, dry needling lossen het allen niet op.. en stretchen ook niet .

Wel merk ik bij even ingezakte houding en of spanning op die rechter boventrapezius (heff van arm tijdens schrijven oo school of tijdens leren) dat het opzet.. die spier word dikker en het begint soms ook iets meer te kraken...

Iemand een idee? Spierknoop, pees?? Whatever, ik kan normaal bewegen alleen het bereik bij het naar rechts draaien is iets minder en als het opgezet heb ik wel beperking bij het draaien.

Verkeerde houding/kracht zoekt het wel op maar ook weer niet altijd, dus daarom blijft het een raadsel want andere kant voelt alles prima (gehele rug).. iemand ideen of tips of dat het herkenbaar is voor je en wat je mogelijk ondernomen hebt?
 
Al eens een goede osteopaat bezocht?

Ik heb al jaren een nekhernia... van daaruit heel veel problemen met bewegingsbeperkingen gehad. Ook opgezette spieren en pezen.
Ik wil niet zeggen dat het een oplossing is maar mogelijk komt die nog wat verder.

Ook doe ik nog altijd veel stabilisatie oefeningen voor de nek-schouder-bovenrug. Kan ook al helpen.
 
Al eens een goede osteopaat bezocht?

Ik heb al jaren een nekhernia... van daaruit heel veel problemen met bewegingsbeperkingen gehad. Ook opgezette spieren en pezen.
Ik wil niet zeggen dat het een oplossing is maar mogelijk komt die nog wat verder.

Ook doe ik nog altijd veel stabilisatie oefeningen voor de nek-schouder-bovenrug. Kan ook al helpen.
Wat doet een ostepaat anders?
 
Misschien stress? Was bij mij altijd gespannen en bleek snel mn schouders op te trekken en bij meer spanning/stress klachten te krijgen.

Oefeningen als schouders optrekken en rustig laten zakken werkt goed en alert zijn op je houding bij bijv lopen en wanneer je t druk hebt.
 
Stress valt reuze mee en heb gelukkig een vrij neutrale houding. Het is denk echt een pees of gewricht wat irriteerd alleen kan niet lokaliseren welke waar
 
En wat dachten alle behandelaars?
Zij niet verteld of met je over gehad wat het kan zijn?

En hoeveel behandelingen/consulten heb je gehad?
 
Ik heb heel wat behandelingen door een goede arts. Die heeft mij van mijn hypermobilitt in me rugwervels geholpen echter lijkt me nek nog een narestje wat we nog steeds aan het zoeken zijn. Heb al triggerpointinjecties gehad etc maar het wil nog niet..

Zie.mijn video met ervaring:
 
Met je traject verder gaan en dit voorleggen. Zou niet weten wat men hier voor je zou kunnen betekenen dmv omschrijving/filmpje.
 
Met je traject verder gaan en dit voorleggen. Zou niet weten wat men hier voor je zou kunnen betekenen dmv omschrijving/filmpje.
Ik probeer nog van alles en het tijd te geven.. zo niet moet ik er helaas maar mee leren omgaan.
 
Back
Naar boven