MuscleMeat

onvruchtbaar dankzij AS (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Met alle voors en tegens van gebruik van AS lopen we nu een beetje jouw gevoel voorbij ben ik bang....
Wat ik, en vele leden met, wil zeggen is:"Ik leef met je mee, bro"

Ik vind het serieus rot voor je,
maar ik hoop dat je ondanks deze tegenslag de sport positief in blijft zien
en blijft trainen tot je erbij neervalt.

Wordt ajb niet gefrustreerd op de BB-sport, dingen die gepasseerd zijn kun je niet terugdraaien, maar je kunt wel van je fouten leren en vooruit blijven kijken!
 
2hard2die zei:
Met alle voors en tegens van gebruik van AS lopen we nu een beetje jouw gevoel voorbij ben ik bang....
Wat ik, en vele leden met, wil zeggen is:"Ik leef met je mee, bro"

Ik vind het serieus rot voor je,
maar ik hoop dat je ondanks deze tegenslag de sport positief in blijft zien
en blijft trainen tot je erbij neervalt.

Wordt ajb niet gefrustreerd op de BB-sport, dingen die gepasseerd zijn kun je niet terugdraaien, maar je kunt wel van je fouten leren en vooruit blijven kijken!

ik keer me absoluut niet tegen bodybuilding. klinkt heel simpel, maar it's all in the game. en ik heb verloren. Heb ook geen afkeer tegen mensen die AS gebruiken.

blijf wel trainen maar wel zonder AS.
Het enige wat ik jammer vind is dat mensen niet de gevaren van anabolen onder ogen willen zien en accepteren. Veel mensen zeggen dat als je goed gecontroleerd kuurt er niets mis kan gaan. maar laten we vooral eerlijk tegen elkaar blijven het blijft altijd een risico.


Wil met deze boodschap niet mensen van AS afhalen maar meer de andere kant laten zien. Van hoe het bij mij is gegaan. In tegenstelling tot al die log's waar jongens met een kuur vele kilo's spier pakken, waar ik heel veel respect voor heb want ik weet hoe zwaar het is om te kuren.

Nu zien vooral de jongere hier dat het ook verkeerd kan gaan met AS en dat er dus een andere zijde is die je nooit moet vergeten als je ooit wilt beginnen aan kuren.

Ik hoop vooral jongere mensen nog 2 keer na te laten denken of ze wel moeten gaan kuren, of gewoon natural nog een paar jaar door trainen.

bedankt voor alle support.

ik ben nu druk bezig met wat de mogelijkheden voor me zijn momenteel.
 
Steve is ook bezig met het maken van een kleintje (al een paar maandjes) ik hoop niet dat ik onvruchtbaar ben dat zou zwaar k*t wezen :D

Blijf wel voorlopig van de as af tot het gelukt is :P

Succes bro als het echt zo is, krijg eigelijk meer het idee dat je zwaar tegen as bent en op deze manier aandacht aan de man wil brengen over de bijwerkingen.

Heb ik ongelijk sterkte dan ;)
 
Hi RayLewis,

Ik vind het ook heel erg rot voor je. Je kan inderdaad onvruchtbaar worden van AS is me verteld..maar komt dat echt door die 4 kuurtjes die je gedaan hebt denk je?..

Ik ken zat gasten die zwaar kuren en ook pappa zijn van 3 of meer kids..denk echt dat het ook een stukje genetisch is...maar het blijft inderdaad k*t voor je bro..

Succes in ieder geval!

Rico
 
Wat me opvalt tijdens een kuur is dat mn kwakkie wel een stuk dikker is dan normaal.

Ziet dr ook wat klonterig uit. Maar zo gauw ik uitgekuurd ben, keert mn kwakzalverij weer terug naar de oude staat.
 
Even wat farmaceutische achtergrond:
Steroiden zijn onderzocht als middel om bij mannen tijdelijke, omkeerbare onvruchtbaarheid te veroorzaken. Dit klinkt heftig, maar is dus gewoon de mannenpil ! Bij vrouwen wordt precies hetzelfde gedaan. Door het toedienen van geslachtshormoon (ethinylestradiol) wordt de vrouw omkeerbaar onvruchtbaar.
Het klopt dus dat met steroiden onvruchtbaarheid veroorzaakt kan worden, maar dit is in principe omkeerbaar. Hier zullen altijd uitzonderingsgevallen zijn en zo kan het dat iemand blijvend onvruchtbaar wordt of juist niet onvruchtbaar wordt (het kan dus allebei de kanten op !).
Dit betekent dus vrijwel zeker dat je tijdens een kuur met AAS (let wel (sterke) androgenen dus) steriel zult zijn. Dat is normaal en na de kuur zal je weer vruchtbaar worden (meestal in de weken tot maanden erna).

Blijvende steriliteit kan door vele factoren veroorzaakt worden en niet alleen door AAS. Een belangrijke factor hier is de kwaliteit van het zaad (of het genoeg is en of de beestjes goed kunnen zwemmen). Dit hangt ook af van genetische factoren en ook ziektes zoals de bof kunnen dit veroorzaken.
Verder is het zo dat gebruik van gonadotropines zoals HCG, LH en FSH een beschadiging van de cellen van Leydig kan veroorzaken en hierdoor kan ook onvruchtbaarheid ontstaan (dus naast de AAS kunnen deze stoffen dit ook).

Ik vind het heel goed van Raylewis52 dat hij zijn verhaal op het forum heeft meegedeeld en ik denk dat het belangrijk is dat mensen zich realiseren wat roids nog meer kunnen doen. Dus niet alleen lever- en nierschade en roidrage.

@Raylewis52: Ik zou het persoonlijk erg interessant vinden als je het forum op de hoogte houdt van het verloop van het onderzoek. Als er inderdaad een hard verband wordt gevonden tussen het AAS gebruik en jouw steriliteit dan is dat iets wat iedere gebruiker hier aan gaat. Tot die tijd is er slechts een mogelijk causaal verband en kunnen mensen toch dit verhaal in de wind slaan en dat zou niet moeten...
Sterkte met het verwerken van deze zware tegenslag en ik hoop oprecht dat je weer beter wordt !!
 
djcapricorn zei:
Even wat farmaceutische achtergrond:
Steroiden zijn onderzocht als middel om bij mannen tijdelijke, omkeerbare onvruchtbaarheid te veroorzaken. Dit klinkt heftig, maar is dus gewoon de mannenpil ! Bij vrouwen wordt precies hetzelfde gedaan. Door het toedienen van geslachtshormoon (ethinylestradiol) wordt de vrouw omkeerbaar onvruchtbaar.
Het klopt dus dat met steroiden onvruchtbaarheid veroorzaakt kan worden, maar dit is in principe omkeerbaar. Hier zullen altijd uitzonderingsgevallen zijn en zo kan het dat iemand blijvend onvruchtbaar wordt of juist niet onvruchtbaar wordt (het kan dus allebei de kanten op !).
Dit betekent dus vrijwel zeker dat je tijdens een kuur met AAS (let wel (sterke) androgenen dus) steriel zult zijn. Dat is normaal en na de kuur zal je weer vruchtbaar worden (meestal in de weken tot maanden erna).
....

Precies. Er is geen direct causaal verband!! Zoals gewoonlijk zijn er zeer veel factoren in het spel die (on)vruchtbaarheid kunenn beinvloeden. Binnenkort komt de mannenpil eraan, gaat dan ook iedereen hysterisch lopen doen??

Desalniettemin: Het blijft k*t
:o
 
shit voor je man ! heb veel respect voor je omdat je dit toch op het forum verteld

Sterkte Action Roy.
 
bigtony zei:
Precies. Er is geen direct causaal verband!! Zoals gewoonlijk zijn er zeer veel factoren in het spel die (on)vruchtbaarheid kunenn beinvloeden. Binnenkort komt de mannenpil eraan, gaat dan ook iedereen hysterisch lopen doen??

Desalniettemin: Het blijft k*t
:o

ik slik die ****ing mannenpil nooit
 
raylewis52 zei:
ik keer me absoluut niet tegen bodybuilding. klinkt heel simpel, maar it's all in the game. en ik heb verloren. Heb ook geen afkeer tegen mensen die AS gebruiken.

blijf wel trainen maar wel zonder AS.
Het enige wat ik jammer vind is dat mensen niet de gevaren van anabolen onder ogen willen zien en accepteren. Veel mensen zeggen dat als je goed gecontroleerd kuurt er niets mis kan gaan. maar laten we vooral eerlijk tegen elkaar blijven het blijft altijd een risico.


Wil met deze boodschap niet mensen van AS afhalen maar meer de andere kant laten zien. Van hoe het bij mij is gegaan. In tegenstelling tot al die log's waar jongens met een kuur vele kilo's spier pakken, waar ik heel veel respect voor heb want ik weet hoe zwaar het is om te kuren.


ik ben nu druk bezig met wat de mogelijkheden voor me zijn momenteel.

je bent nu toch die brug over, waarom stoppen?
 
Back
Naar boven