MuscleMeat

'Onvruchtbaarheid verdubbelt in Europa'

Bezoekers in dit topic

Gorilla-Man zei:
Spider-Man jatte dat van Ben Parker, zijn oom (ja ik ben een nerd)
Oh ja, damn. :)


RichardV heeft een heel goed punt want ieder mens loopt constant het risico iets op te lopen waar door de maatschap dan voor betaald moet worden, waar trek je de grens? Stel een gast van 200kg zakt door zijn bed en breekt door zijn grote gewicht dan vind je dat die kerel dat zelf maar moet betalen, waarvan moet ie dat dan doen? Of moet ie maar gewoon een gebroken rug houden, het is immers zijn eigen schuld?
Beetje een fout voorbeeld, want in een goed geregelde maatschappij zou hij niet met zn bolle 200 kg werkeloos in bed hebben gelegen. Maar dan draaien we het om: vindt jij dat het moet kunnen dat iemand arbeidsongeschikt wordt omdat hij/zij zich helemaal vol vreet? Dus dat ik ga eten tot ik 200 weeg en niet meer de deur uit kan? Is het terecht dat jij daar voor betaalt?

Het zorgsysteem is er nu eenmaal voor iedereen en iedereen heeft er volgens de regels evenveel recht op dus daar maar over doorzaniken schiet nix op, tenzij het een goeie uitlaatklep voor je is, ga dan gerust door, als je maar niet geloofd dat het ooit veranderd
Hou het politieke nieuws eens bij: het is al ernstig aan het veranderen. Gelukkig wel.

of dat je er goed aandoet zulke mensen als minder te beschouwen (smerig arrogant en zelfingenomen om jezelf zo te zien) of je hebt dat nodig om jezelf nog enigsinds tof te vinden, als je dan maar niet denkt dat de maatschappij de therapie die je nodig hebt gaat betalen, is toch echt je eigen zorg ;)
Ik ben gewoon beter dan de meeste andere mensen. Daar kan ik heel eerlijk over zijn. Het is ook volstrekte onzin om eenieder dezelfde waarde toe te kennen, puur omdat zijn/haar DNA toevallig menselijk is.
Voorbeeld: Niet elk paard is hetzelfde, want er zijn grote en kleine paarden, sterke en zwakke, domme en slimme, snelle en slome. Op zich hebben ze dezelfde rechten, maar toch gaan de slome paarden naar de lijmfabriek en de snelle nken zich jarenlang het ongans. Eerlijk? Ja, want hoe meer je bijdraagt, hoe meer je beloont wordt.
 
Joyce zei:
Het ligt niet altijd aan de vrouw dat stellen geen kinderen kunnen krijgen, hoe vaak is het sperma van de man niet goed, omdat ze bv altijd te strakke broeken hebben gedragen en ect ect.
Lijkt me logisch dat het hier niet over ging. Het gaat erom of iemand zelf verantwoordelijk was voor de problemen. Een dik wijf dat wel gewoon vruchtbaar is, die kan IVF krijgen. Zolang het maar niet met zaad is van haar onvruchtbare partner. (voor reden zie eerdere posts van mij in dit topic)

verder is er NIETS mis met dikke mensen, vindt dat er af en toe nogal grof over wordt gepraat.
Er is lichamelijk zeker WEL wat mis met te dikke mensen, namelijk: ze zijn te dik. Of wil jij zeggen dat de medische wetenschap zomaar wat lult?

Het is heel erg als mensen kinderloos blijven als ze wel graag kinderen willen.
Ongeveer net zo erg als dat ik geen Bentley kan rijden. Het zit er op dit moment gewoon niet in. Hebben ze pech. Kunnen ze het later betalen, dan doen ze maar wat ze niet laten kunnen. Maar ik wil er pertinent niet aan meewerken. Of ze moeten mij als compensatie iets geven wat IK heel erg graag wil. Want eerlijk is eerlijk: zij hun wens uit mijn portemonnaie, dan ook vice versa.


ps.
Ik was trouwens degene die absoluut geen kinderen wil, niet boogie. En je laat het net klinken alsof ik daarom slecht ben. Waarom?


pps.
Mn vriendin heeft al verklapt wat ik met Kerst of volgende verjaardag krijg: een vasectomie! Oh yeah! :)
 
Ach Phreak, héél veel mensen vinden het een absolute zonde als er mensen zijn die ervoor keizen géén kinderen te willen. Een grove schande vinden ze dat. Wágelijke redenering, die je alleen bij gelovigen zou aantreffen maar als het over het 'krijgen van kinderen' gaat ben je ineens niet goed snik als je ze niet wilt.

Belachelijk. Jouw wens om ze niet te krijgen? Prima! Een ander z'n wens om ze wel te krijgen? Ook goed. Een kinderloos stel wil kinderen krijgen maar mama is te dik? Zelf bekostigen!

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen: How much karma can u handle! :bow:

Het is nu eenmaal niet kies om te zeggen 'alle mensen zijn gelijk' 'dus ook de moddervette, gehandicapten etc'. Dat mag uit sociaal oogpunt niet maar er zijn wel degelijk verschillen. Maar: Zij die zo geboren zijn kunnen steun krijgen, echter zij die bewust kiezen voor een vraatzuchtige levensstijl, mogen zelf opdraaien voor de gevolgen!!!!!
 
dj_phreak zei:
Beetje een fout voorbeeld, want in een goed geregelde maatschappij zou hij niet met zn bolle 200 kg werkeloos in bed hebben gelegen. Maar dan draaien we het om: vindt jij dat het moet kunnen dat iemand arbeidsongeschikt wordt omdat hij/zij zich helemaal vol vreet? Dus dat ik ga eten tot ik 200 weeg en niet meer de deur uit kan? Is het terecht dat jij daar voor betaalt?
Je zegt het zelf al, in een goed geregelde maatschappij, hebben wij die dan? Hoe komt het dat er mensen zijn die 200lg wegen en gerust door vreten tot 250, worden ze daar zelf beter op? Doen ze voor de lol? Zulke mensen dan maar zien als waardeloze honden is natuurlijk heel makkelijk en staat ook heel stoer, het lost echter alleen nix op maar ja je hebt ff achter je pc tof kunnen doen.

En mensen met paarden vergelijken, kom op zeg, dat je met een simpel voorbeeld wilt komen ok maar nu kom je zelf erg simpel over, net alsof je een mens in de maatschappij kan vergelijken met een paard bij een manage ofzo, ieder mens heeft idd zijn sterke en zwakke kanten en juist daarom zou iedereen een positie goed (moeten) kunnen vervullen. Juist aan intollerante mensen zoals jij is er geen plek in de maatschappij maar dat zal ook wel de reden zijn waarom je je er zo tegen afzet.

Voor de rest mag het duidelijk zijn dat een beetje grootheidswaanzin jou niet onbekend is ''Ik ben gewoon beter dan de meeste andere mensen'' lol vind het wel goed van je dat als je dit soort ideeen hebt je die op een forum aan het spuien ben waar irl zouden iedereen je kapot lachen en jou als de minderwaardige zien omdat je niet eens in staat bent fatsoen en respect voor andere mensen op te brengen, nou ja je kan het wel maar alleen degene die het volgens jou verdienen. Bij mensen die dat soort ideeen erop nahouden scoort het wel natuurlijk, die kunnen zich dan ook beter voelen dan anderen en dan zijn ze wat tevredener zijn met zichzelf. Verder kom je echt over als een heel zeurderig, kribbig en verbitterd mannetje die voor zijn gevoel allemaal in het onrecht is aangedaan, wat is er gebeurd vent? Rotte jeugd gehad, gepest op school waardoor je nu kinderen haat?

Lol nu overtref je jezelf nog ff als het gaat om het onvermogen te hebben je in anderen in te leven (alsof dat nog niet duidelijk was) geen bentley kunnen rijden vergelijken met geen kinderen kunnen krijgen, pfff waarom schijf ik dat eigenlijk allemaal? Leef jij maar lekker verder als onbetwiste ubermensh, groetjes and ome Hitler die had ook zo zijn eigen ideeen over soorten mensen die dan meer waard zouden zijn.
 
Gorilla-Man zei:
Je zegt het zelf al, in een goed geregelde maatschappij, hebben wij die dan? Hoe komt het dat er mensen zijn die 200lg wegen en gerust door vreten tot 250, worden ze daar zelf beter op? Doen ze voor de lol?
Het interesseert me geen zak waarom ze het doen. Zolang er maar eens voor zou worden gezorgd dat ze het niet konden doen. Dus goed geregeld is het zeker niet. Als je werkloos bent zorg je toch maar dat je altijd nog redelijkerwijs in staat bent om te werken. Zoniet, dan een korting op je uitkering tot je het weer wel bent.

Ben je geboren met een rottig lichaam, dan kan je daar niets aan doen. Maar het is toch nog steeds wel je verantwoordelijkheid om te zorgen dat het in ieder geval niet erger wordt.

Zulke mensen dan maar zien als waardeloze honden is natuurlijk heel makkelijk en staat ook heel stoer, het lost echter alleen nix op maar ja je hebt ff achter je pc tof kunnen doen.
Ik ben altijd en overal hartstikke tof. En ja, mensen die willens en wetens hun lichaam verzieken verdienen geen medelijden. Of dat nou papzakken of anorexiapatienten zijn, of wat dan ook. Sterker: mensen die zich extreem laten piercen, tatoeëren, etc. en die daardoor niet aan een baan komen vallen hier ook onder. Ieder mens heeft het recht om zich uit te drukken zoals hij wil, maar wees dan ook mans genoeg om de gevolgen te dragen.

En mensen met paarden vergelijken, kom op zeg, dat je met een simpel voorbeeld wilt komen ok maar nu kom je zelf erg simpel over, net alsof je een mens in de maatschappij kan vergelijken met een paard bij een manage ofzo,
waarom niet? Geef eens een argument.

ieder mens heeft idd zijn sterke en zwakke kanten en juist daarom zou iedereen een positie goed (moeten) kunnen vervullen.
Ik kom toch verdomd veel mensen tegen die niet 1 sterke kant hebben. Misschien leggen we onze standaarden verschillend.

Juist aan intollerante mensen zoals jij is er geen plek in de maatschappij maar dat zal ook wel de reden zijn waarom je je er zo tegen afzet.
Ik ben juist extreem tolerant, maar dat schijnt bij meerderen in dit topic niet door te dringen. Tolerant zijn betekent niet iedereen knuffelen en in de watten leggen, het betekent iedereen zn eigen beslissingen te laten nemen EN ook de verantwoordelijkheid voor de gevolgen te doen nemen. En met dat laatste gaat het altijd mis. Elk recht komt met zn eigen plicht.

Voor de rest mag het duidelijk zijn dat een beetje grootheidswaanzin jou niet onbekend is ''Ik ben gewoon beter dan de meeste andere mensen'' lol
Tja, laten we maar niet met cijfers gaan smijten. Dus laat maar zitten, jij mag over mij denken wat je wilt. Maar vraag jezelf eens 1 ding eerlijk af: voel jij je nu ook niet beter dan mij? Jij, met je (zogenaamde) respect en fatsoen? Voel jij je nu ook niet superieur aan mij? En eerlijk zijn tegenover jezelf, a.u.b.

vind het wel goed van je dat als je dit soort ideeen hebt je die op een forum aan het spuien ben waar irl zouden iedereen je kapot lachen en jou als de minderwaardige zien omdat je niet eens in staat bent fatsoen en respect voor andere mensen op te brengen, nou ja je kan het wel maar alleen degene die het volgens jou verdienen.
Ik spui dit soort zaken tegen iedereen, hoor. Ook in het echte leven. Dat levert wel eens gelul op, maar niet bijzonder veel.

Bij mensen die dat soort ideeen erop nahouden scoort het wel natuurlijk, die kunnen zich dan ook beter voelen dan anderen en dan zijn ze wat tevredener zijn met zichzelf. Verder kom je echt over als een heel zeurderig, kribbig en verbitterd mannetje die voor zijn gevoel allemaal in het onrecht is aangedaan, wat is er gebeurd vent? Rotte jeugd gehad, gepest op school waardoor je nu kinderen haat?
Laat de persoonlijke aanvallen. Je kunt het nooit winnen en het mag gewoon niet. Lees je recente PM van Big-T. (per PM mag wel, maar dan is het no holds barred. :) )

Lol nu overtref je jezelf nog ff als het gaat om het onvermogen te hebben je in anderen in te leven (alsof dat nog niet duidelijk was) geen bentley kunnen rijden vergelijken met geen kinderen kunnen krijgen, pfff waarom schijf ik dat eigenlijk allemaal?
Dat laatste vraag ik me nu ook af. Lever eens 1 (één) rationeel argument waarom mijn stelling niet klopt. Eéntje maar. Meer dan nul, minder dan twee. Eén.

Leef jij maar lekker verder als onbetwiste ubermensh, groetjes and ome Hitler die had ook zo zijn eigen ideeen over soorten mensen die dan meer waard zouden zijn.
Hitler was een mietje. Niet bijster intelligent en dan ook nog eens een uitgelubberde ecto ook. Niet iemand met wie ik geassocieerd zou willen worden. Hij gaf namelijk ook anderen de schuld van zijn problemen; iets dat in deze tijd helaas nog steeds veel gebeurt.








Zo, en nu eerst een Bavaria. Of eigenlijk water; ik drink geen bier. :)
 
je hoort mij niet zeggen dat je slecht bent als je geen kinderen wilt, STAAT NERGENS. ik heb alleen geschreven dat het heel erg is voor mensen die GEEN kinderen kunnen krijgen, als ze WEL graag kinderen willen.
 
Hitler gaf anderen de schuld ja, zoals jij nu bepaalde groepen mensen die schuld van hoge kosten aan de maatschappij ''ja maar ik heb het over mensen die het zichzelf aandoen, de joden zijn zo geboren dus das geen vergelijking'' klopt ook wel maar jij bent degene die bepaalde mensen honden noemt en besteld zichzelf daarna ook nog eens als tolerant ???

Paarden zijn dieren en worden gehouden door mensen, op basis van hun kwaliteiten wordt hun leven bepaald, ze weten niet beter en missen daarvoor ook het bewustzijn dat wij hebben, of ga je regelmatig de discussie aan met paarden en pony's? Kan je wel het verschil inzien tussen de behoeftes van een paard en een mens of gaat je dat ook al te ver en wil je die moeite niet doen? Mensen die het gevoel hebben dat hun behoeftes niet vervuld worden zijn de mensen die snel in de problemen zullen raken, met drugs bijv en dat kost de maatschappij veel geld en waarom gebeurd dat? Omdat het ''jou geen zak intresseert waarom ze het doen'' en daar houdt het op en blijf je dat gezeik houden, slimme oplossing vent :rolleyes:

Je ziet vaak mensen die geen 1 sterk punt hebben omdat je te druk bezig bent mensen in hokjes te plaatsen naar hoeveel ze volgens jou waard zijn, als je iemand niet mag betekend dat niet dat diegene niet iets voor de maatschappij kan betekend maar zolang het een persoon is die niet in jouw wereld past boeit dat ook niet echt he.

En als klap op de vuurpijl kom je aan met ''Of dat nou papzakken of anorexiapatienten zijn'' Ja anorexiapatienten dat zijn van die aparte gevallen, die zouden ze nie eens hulp moeten bieden, in feite moeten allemaal mensen met een geestelijke aandoening ergens in een hokje (wel zo min mogelijk kosten) gestopt worden waar jij en geen last van hebt, je bent immers gezond. Mensen met dat soort problemen zijn juist het gevolg van de maatschappij waar we met z'n allen verantwoordelijk zijn, hoe denk je dat anorexiapatienten ontstaan? Denk je dat er meisjes zijn die gewoon opeens denken ''nou laat ik maar eens anorexia gaan ontwikkelen, is misschien wel geinig'' Voor iemand met z'n uitgesproken mening heb je een heel beperkt denkvermogen maar daarom gebruik je ook graag harde woorden, als je maar hard genoeg schreeuwt horen ze je toch wel :rolleyes:

En dan heb je het over dingen als winnen (wat valt er volgens jou te winnen?) in een discussie en das zo typisch voor hoe jij schrijft en reageert, je wilt zo graag erkenning voor wat je zegt, logisch van irl luistert niemand ernaar, je vind de maatschappij maar k*t en de meeste mensen zijn geen drol waard maar toch moeten ze jou en jouw oneindige wijsheid erkennen lol die vasectomie is een uitstekend idee :thumbs" Daarom begin je ook over een politieke partij, moet je heerlijk lijken, jij doet je zegje en men applaudiseert je als een ware held, want daar draait het allemaal om, jouw ego. Net als gasten als Fortuin en Wilders, waar geven ze nou om? Nederland, de politiek? Of willen zijn ze gewoon mediageil en willen ze hun koppen op alle kranten zien? Met hun apart haarsTen en zogenaamd schokkende uitspraken alleen maar om reacties te krijgen, om besproken te worden (maw ze willen beroemd zijn) wees dan ook groot genoeg om te toe te geven dat je die reacties nodig hebt, dat je je bij gebrek aan herkenning je je een waardeloos hond voelt.

Je zegt het het mooist zelf ''Het interesseert me geen zak waarom ze het doen'' en das ook het credo van de meeste mensen. Nee klopt, want je ergens voor intresseren kost moeite en denkwerk, jij wilt gewoon je mening waar jij mee het beste uit voor komt en de rest is troep en allemaal verantwoordelijk voor hun eigen problemen, het zijn geen slachtoffers maar gewoon zielepieten en dat mensen zoals jij daarvoor opmoeten draaien is een grote schande.

Ik voel me niet beter dan jou, voor mij idee praat ik gewoon met jou maar ik heb dan ook niet het gevoel dat ik me moet bewijzen of wat dan ook, het alleen vaak zonde om mensen hun denkvermogen te zien beperken door op zo'n manier naar de zaken te kijken, dom populair gedoe veranderd nix en verbeterd al helemaal nix.
 
DBC01 zei:
Ach Phreak, héél veel mensen vinden het een absolute zonde als er mensen zijn die ervoor keizen géén kinderen te willen. Een grove schande vinden ze dat. Wágelijke redenering, die je alleen bij gelovigen zou aantreffen maar als het over het 'krijgen van kinderen' gaat ben je ineens niet goed snik als je ze niet wilt.

Belachelijk. Jouw wens om ze niet te krijgen? Prima! Een ander z'n wens om ze wel te krijgen? Ook goed. Een kinderloos stel wil kinderen krijgen maar mama is te dik? Zelf bekostigen!

Volgens de kranten is het een opkomende 'trend' dat vooral hoogopgeleiden er bewust voor kiezen geen kinderen te nemen. Zelf zal ik er 1 van zijn, heb die keuze nu al definitief gemaakt (als het goed is).
Standaard burgers aka kuddedieren verbazen zich hierover en spreken er schande van, maar als je dan de vraag omdraait en de keuze niet voor kinderen te kiezen motiveert staan ze met een bek vol tanden, zo blijkt het. Niet dat het hun visie iets wijzigt, je zal er gewoon boven moeten staan.
 
Grijpwijk zei:
Volgens de kranten is het een opkomende 'trend' dat vooral hoogopgeleiden er bewust voor kiezen geen kinderen te nemen. Zelf zal ik er 1 van zijn, heb die keuze nu al definitief gemaakt (als het goed is).
Standaard burgers aka kuddedieren verbazen zich hierover en spreken er schande van, maar als je dan de vraag omdraait en de keuze niet voor kinderen te kiezen motiveert staan ze met een bek vol tanden, zo blijkt het. Niet dat het hun visie iets wijzigt, je zal er gewoon boven moeten staan.
:eek: Als dat dus werkelijk zo doorgaat hebben we over 100 jaar meer domme mensen dan slimme mensen.
 
Mouzer zei:
:eek: Als dat dus werkelijk zo doorgaat hebben we over 100 jaar meer domme mensen dan slimme mensen.
Je bent toch niet zo naief te denken dat dat nu nog niet zo is heh. Kijk eens om je heen... :rolleyes:

Overigens, sinds wanneer is het zo dat dikke mensen bewust kiezen dik te zijn? Is dit geredeneerd vanuit 'anders waren ze niet dik'? Erg kort door de bocht imo.
Wat ik me ook afvraag is sinds wanneer dikke mensen allemaal werkeloos op hun bed liggen te verrotten. :cool:
 
Laatst bewerkt:
Joyce zei:
je hoort mij niet zeggen dat je slecht bent als je geen kinderen wilt, STAAT NERGENS. ik heb alleen geschreven dat het heel erg is voor mensen die GEEN kinderen kunnen krijgen, als ze WEL graag kinderen willen.
Goed; zo klonk het in mijn oren wel. Maar dan wil ik toch nog graag weten waarom het dan zo erg is. Er zijn zoveel dingen die ik al heel mn leven zielsgraag wil, maar toch nooit zal krijgen. Big deal. Daar leer ik maar mee leven. Is het terecht dat ik betaal voor de wensen van een ander? Ik ben Hart van Nederland niet! (gelukkig niet, trouwens. :) )
 
Het is nu eenmaal gemeengoed in dit land dat als het om De Kinderwens gaat, je meebetaald als burger aan de peperdure alternatieven die voor mensen zijn bedoeld die geen kinderen kunnen krijgen. Adoptie qordt dan gemakshalve even overgeslagen al bidden er dagelijks miljoenen kinderen over de hele wereld voor een beter bestaan mét ouders. Nee, als we kinderen krijgen dan moeten die uit moeders schoot geworpen zijn.

Ach Phreak, je moest ze de kost geven, zij die IVF proberen en complete dubbele hypotheken afsluiten (na een paar mislukte pogingen moet je het nameloijk zelf betalen!) Da's niet normaal meer. Mensen storten zich voor tonnen in de schulden om dat ene eitje in vrouw d'r buik te laten bevruchten. Complete doorgeschoten waanzin. Vroeger had men er vrede mee als men geen kids kon krijgen en zorgde men voor de kids van anderen als dat nodig was.
 
Gorilla-Man zei:
Hitler gaf anderen de schuld ja, zoals jij nu bepaalde groepen mensen die schuld van hoge kosten aan de maatschappij ''ja maar ik heb het over mensen die het zichzelf aandoen, de joden zijn zo geboren dus das geen vergelijking'' klopt ook wel maar jij bent degene die bepaalde mensen honden noemt en besteld zichzelf daarna ook nog eens als tolerant ???
Ik ben extreem tolerant voor mensen die, irrespectief van wat ze met hun leven doen, verantwoordelijkheid nemen voor hun handelen. Ben je veel te dik, dan moet dat ook mogen. Zelf ben ik ook dik. Maar ga niet lopen vragen om hulp van de overheid (m.a.w. wij, van ons belastinggeld) als je de trap niet meer op kan, of de 200 m naar de super niet meer kan lopen. Zolang je geen ernstig medisch of geestelijk probleem hebt kan je gewoon op dieet. Doe je dat niet omdat je tot doel hebt de dikste man op aarde te worden? Respect! Zolang je maar niet verwacht dat ik ongewild sponsor wordt. Kan je echte sponsoren vinden (Mc Donalds of zo), dan wens ik je alle geluk van de wereld.


Paarden zijn dieren en worden gehouden door mensen, op basis van hun kwaliteiten wordt hun leven bepaald, ze weten niet beter en missen daarvoor ook het bewustzijn dat wij hebben, of ga je regelmatig de discussie aan met paarden en pony's?
Nee. Maar met de meeste mensen is het ook een hopeloze zaak. [QED] Je geeft de Mens veel teveel credit. 99% van ons strompelt ook maar hersenloos door het leven, geleid door het meest zichtbare of hardst schreeuwende schaap. Nu kan jouw Hitler-voorbeeld goed worden gebruikt. Als mensen daadwerkelijk na zouden denken zou het nooit zo ver zijn gekomen.


Kan je wel het verschil inzien tussen de behoeftes van een paard en een mens of gaat je dat ook al te ver en wil je die moeite niet doen?
Leg jij maar eens uit waarom ze verschillen. Vraag bijvoorbeeld 100 vrouwen maar eens waarom ze een kind willen/wilden. Probeer er eens 1 objectieve reden uit te krijgen waarom ze dat kind wilden. "Ik voelde mn biologische klok tikken." "Ja, dat is toch normaal!" "Ik werd zwanger en wilde het houden." Maar niet 1 reden waarom dat kind nodig was. Dus zijn mensen dan werkelijk beter dan dieren? Of worden wij ook maar geregeerd door onbewuste behoeften en instincten? Antwoord laat zich raden.


Mensen die het gevoel hebben dat hun behoeftes niet vervuld worden zijn de mensen die snel in de problemen zullen raken, met drugs bijv en dat kost de maatschappij veel geld en waarom gebeurd dat? Omdat het ''jou geen zak intresseert waarom ze het doen'' en daar houdt het op en blijf je dat gezeik houden, slimme oplossing vent :rolleyes:
Hou eens op met persoonlijke aanvallen. Het zet je "argument" geen kracht bij en laat je alleen nog "dierlijker" overkomen. :)

Maar goed; op zich wel grappig dat jij nu claimt dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen dus vergroot risico lopen op drugsverslaving. Zeer interessant! Had deze nog nooit gehoord, dus vergeef me als ik dit even moet laten doordringen...


Je ziet vaak mensen die geen 1 sterk punt hebben omdat je te druk bezig bent mensen in hokjes te plaatsen naar hoeveel ze volgens jou waard zijn, als je iemand niet mag betekend dat niet dat diegene niet iets voor de maatschappij kan betekend maar zolang het een persoon is die niet in jouw wereld past boeit dat ook niet echt he.
dank voor deze messcherpe analyse van mijn psyche. Hoe ik het 32 jaar lang zonder dit inzicht volgehouden heb zal ik nooit weten.


En als klap op de vuurpijl kom je aan met ''Of dat nou papzakken of anorexiapatienten zijn'' Ja anorexiapatienten dat zijn van die aparte gevallen, die zouden ze nie eens hulp moeten bieden, in feite moeten allemaal mensen met een geestelijke aandoening ergens in een hokje (wel zo min mogelijk kosten) gestopt worden waar jij en geen last van hebt, je bent immers gezond. Mensen met dat soort problemen zijn juist het gevolg van de maatschappij waar we met z'n allen verantwoordelijk zijn, hoe denk je dat anorexiapatienten ontstaan? Denk je dat er meisjes zijn die gewoon opeens denken ''nou laat ik maar eens anorexia gaan ontwikkelen, is misschien wel geinig'' Voor iemand met z'n uitgesproken mening heb je een heel beperkt denkvermogen maar daarom gebruik je ook graag harde woorden, als je maar hard genoeg schreeuwt horen ze je toch wel :rolleyes:
Probeer eens te begrijpen wat ik zeg, niet wat jij denkt dat ik zeg.


En dan heb je het over dingen als winnen (wat valt er volgens jou te winnen?) in een discussie en das zo typisch voor hoe jij schrijft en reageert, je wilt zo graag erkenning voor wat je zegt, logisch van irl luistert niemand ernaar, je vind de maatschappij maar k*t en de meeste mensen zijn geen drol waard maar toch moeten ze jou en jouw oneindige wijsheid erkennen lol die vasectomie is een uitstekend idee :thumbs" Daarom begin je ook over een politieke partij, moet je heerlijk lijken, jij doet je zegje en men applaudiseert je als een ware held, want daar draait het allemaal om, jouw ego. Net als gasten als Fortuin en Wilders, waar geven ze nou om? Nederland, de politiek? Of willen zijn ze gewoon mediageil en willen ze hun koppen op alle kranten zien? Met hun apart haarsTen en zogenaamd schokkende uitspraken alleen maar om reacties te krijgen, om besproken te worden (maw ze willen beroemd zijn) wees dan ook groot genoeg om te toe te geven dat je die reacties nodig hebt, dat je je bij gebrek aan herkenning je je een waardeloos hond voelt.
Geschreven door een begenadigd schrijver zou ik hier zelfs nog wel om hebben kunnen lachen. Maar helaas.


Je zegt het het mooist zelf ''Het interesseert me geen zak waarom ze het doen'' en das ook het credo van de meeste mensen. Nee klopt, want je ergens voor intresseren kost moeite en denkwerk, jij wilt gewoon je mening waar jij mee het beste uit voor komt en de rest is troep en allemaal verantwoordelijk voor hun eigen problemen, het zijn geen slachtoffers maar gewoon zielepieten en dat mensen zoals jij daarvoor opmoeten draaien is een grote schande.
Het hele punt (laatste keer dat ik mezelf hierin herhaal) is, dat het inderdaad schande is als ik moet opdraaien voor problemen die mensen zelf moeten kunnen oplossen. Dus iemand die kreupel is geboren hoeft van mij geen marathonloper te worden. Maar iemand die zichzelf laat vervetten en dus zelf kiest gehandicapt te worden verdient helemaal niets, least of all respect.

Ik voel me niet beter dan jou, voor mij idee praat ik gewoon met jou maar ik heb dan ook niet het gevoel dat ik me moet bewijzen of wat dan ook, het alleen vaak zonde om mensen hun denkvermogen te zien beperken door op zo'n manier naar de zaken te kijken, dom populair gedoe veranderd nix en verbeterd al helemaal nix.
tja. Ieder zn mening. Ik heb echter het huidige politieke klimaat dat me de laatste jaren meer en meer in mijn overtuiging staaft.
 
"je moet..." :(

DBC01 zei:
Vroeger had men er vrede mee als men geen kids kon krijgen en zorgde men voor de kids van anderen als dat nodig was.
En dat is inderdaad de kern van het issue. Juist de mensen die het hardst roepen dat ze menselijk en sociaal zijn laten miljoenen kinderen de hongerdood sterven omdat die kinderen toevallig niet voldoen aan hun ideaalbeeld. En dan mij/ons vertellen dat we ongevoelige bruten zijn. DAT is pas schofterig.
 
Mensen die het gevoel hebben dat hun behoeftes niet vervuld worden zijn de mensen die snel in de problemen zullen raken, met drugs bijv en dat kost de maatschappij veel geld en waarom gebeurd dat? Omdat het ''jou geen zak intresseert waarom ze het doen'' en daar houdt het op en blijf je dat gezeik houden, slimme oplossing ven

Mijn behoeftes worden soms ook niet vervuld. Moet ik dan maar uiteindelijk aan de drugs gaan en met m'n junkenvingertje wijzen naar de maatschappij die niet geeft wat ik krijgen moet? :mad:


Leg jij maar eens uit waarom ze verschillen. Vraag bijvoorbeeld 100 vrouwen maar eens waarom ze een kind willen/wilden. Probeer er eens 1 objectieve reden uit te krijgen waarom ze dat kind wilden. "Ik voelde mn biologische klok tikken." "Ja, dat is toch normaal!" "Ik werd zwanger en wilde het houden." Maar niet 1 reden waarom dat kind nodig was. Dus zijn mensen dan werkelijk beter dan dieren? Of worden wij ook maar geregeerd door onbewuste behoeften en instincten? Antwoord laat zich raden.

:bow: Dierlijke drang.
 
dj_phreak zei:
"je moet..." :(


En dat is inderdaad de kern van het issue. Juist de mensen die het hardst roepen dat ze menselijk en sociaal zijn laten miljoenen kinderen de hongerdood sterven omdat die kinderen toevallig niet voldoen aan hun ideaalbeeld. En dan mij/ons vertellen dat we ongevoelige bruten zijn. DAT is pas schofterig.

Nog even en ik ga je een jaar lang karma in je baarvader stoppen :D :clap:
 
DBC01 zei:
Mijn behoeftes worden soms ook niet vervuld. Moet ik dan maar uiteindelijk aan de drugs gaan en met m'n junkenvingertje wijzen naar de maatschappij die niet geeft wat ik krijgen moet? :mad:
Moet je aan de drugs gaan omdat 1 of meerdere van je behoeftes niet vervuld worden? Nee dat hoeft niet, waar wou jij gaan beweren dat omdat het bij jou niet gebeurd het niet bij anderen gebeurd? Is je inlevingsvermogen dan zo verschrikkelijk klein? Allemaal maar zeiken op de huidige maatschappij maar verder denken en kijken dan je neus lang is is er niet bij maar zoals we de afgelopen jaren van de politiek en de mensen en nederland hebben kunnen leren is dat niemand echt intresseerd is in politiek, enkel vermaak, gewoon stemmen op diegene die het hardst baalt en schokkende uitspraken doen, je past het zelf ook perfect toe ''It's all about entertainment'' en ik zal nooit ontkennen dat het niet scoort, waar bij wie scoort het? Wie is je publiek? Geeft dat beetje aandacht dat je op internet krijgt dan zo'n voldoening?
 
We hebben maar 1 milieuprobleem in de wereld. We hebben maar 1 economisch probleem in deze wereld.
En dat is: veel te veel mensen.

Zoals m’n pa het zegt (denk er effe een achterhoeks accent bij):
Hoe meer konijnen, hoe minder gras en hoe meer stront.

Maar als je dat hardop zegt dan worden sommige mensen heel erg boos, want je mag mensen niet het recht ontnemen om zich voor te planten. Onze voortplantingsdrift is een perfect voorbeeld dat we helaas nog steeds een slaaf zijn van onze oerinstincten (uitgezonderd mensen die bewust kinderloos blijven en mensen die kinderen adopteren). Als iedereen in de westerse wereld nou eens zou beginnen met maximaal 2 koters op deze overbevolkte planeet te zetten….

Kortom, deze onvruchtbaarheid is een persoonlijk drama maar een globale zege.


edit: @ djphreak: had je post gemist. ik deel je mening :thumb:
 
dj_phreak zei:
Goed; zo klonk het in mijn oren wel. Maar dan wil ik toch nog graag weten waarom het dan zo erg is. Er zijn zoveel dingen die ik al heel mn leven zielsgraag wil, maar toch nooit zal krijgen. Big deal. Daar leer ik maar mee leven. Is het terecht dat ik betaal voor de wensen van een ander? Ik ben Hart van Nederland niet! (gelukkig niet, trouwens. :) )

Ik denk niet dat ik je dat kan uitleggen, omdat jij niet zo graag vader wil worden.

Stel dat ik geen moeder kan worden, dan zou ik dat heel erg vinden, ik zou heel graag een nageslacht willen, een kindje groot brengen verzorgen ect ect liefde geven liefde voelen en ga zo maar door. Ik wil graag moeder worden ooit.

dat je niet wilt betalen voor een anders kind ok, maar stel jij wordt ernstig ziek, daar betalen wij dan ook voor.
 
dj_phreak zei:
Ik ben extreem tolerant voor mensen die, irrespectief van wat ze met hun leven doen, verantwoordelijkheid nemen voor hun handelen. Ben je veel te dik, dan moet dat ook mogen. Zelf ben ik ook dik. Maar ga niet lopen vragen om hulp van de overheid (m.a.w. wij, van ons belastinggeld) als je de trap niet meer op kan, of de 200 m naar de super niet meer kan lopen. Zolang je geen ernstig medisch of geestelijk probleem hebt kan je gewoon op dieet. Doe je dat niet omdat je tot doel hebt de dikste man op aarde te worden? Respect! Zolang je maar niet verwacht dat ik ongewild sponsor wordt. Kan je echte sponsoren vinden (Mc Donalds of zo), dan wens ik je alle geluk van de wereld.
Je bent dik zeg je dan kan ik me voorstellen dat het overschot aan vet dat je rond je borstkas hebt zitten je een beetje kan verwarren maar dat neemt niet weg dat je een van de domste dingen probeert als man en dat is rouwen begrijpen, je bent er namelijk zelf nog steeds geen een, ook heb je misschien een bh nodig. Wat jij nu zegt is dat jij kan niet begrijpen dat vrouwen kinderen willen of zelf per se willen en dan vraag ik me af wat dan je punt is. Jij begrijpt dat niet en dan? Dan zijn degene die wel een kind willen maar dom omdat ze dat willen enkel omdat jij dat niet kan begrijpen, met nadruk op kan want het is gewoon een kwestie van onvermogen maar das toch echt jou probleem.

Mensen hebben net als dieren instincten ja en het voortplanten is er daar 1 van maar als jij serieus niet in kan zien dat het bij mensen een stuk complexer is vanwege het verschil hersens en bewustzijn. ''Ja maar leg eens uit waarom dan'' nou zal proberen het simpel te houden voor je. Een paard wordt zwanger, klaar, gaat ook bijzonder weinig aan vooraf en de keus om het te houden is niet eens aanwezig, zie je al een beetje de verschillen tussen mens en paard, tenminste weet nie hoe sociaal je bent en of je mensen van je eigen leeftijd met kinderen kent? Spreek anders een keer een beetje jong stel met kinderen aan en vraag naar hun huidige situatie en wat er allemaal vooraf is gegaan, schrik niet als je een heel verhaal te horen krijgt waar een paard misschien enkel een beetje zou hinniken.

Jij hebt het over mensen die zichzelf van alles aandoen en noemt dan ook anorexia patienten, probeer dat dan niet terug te draaien door te zeggen dat ik je niet begrijp of beter moet lezen omdat je achteraf het idee hebt dat je toch wel iets ongelovelijks doms hebt gezegd

Dat jij denkt dat steeds meer mensen zoals jij denken verbaasd me nix, jij hebt ook het idee dat je meer waard bent als anderen dus moet dat dan opmerkelijk zijn wow nooit verwacht. Ook het feit dat je het verschil niet kan zien tussen het heel graag willen van een dure auto en het willen van kinderen, zal je wat verklappen, de ene is een materialitische wens de ander niet maar aangezien uit je vorige verhalen al is gebleken dat zulk nadenk werk je al snel te ver gaat verwacht ik niet dat je het verschil tussen de auto en een kind in zal zien, ze lijken ook zo verdomd veel op elkaar :rolleyes:

En dan het adoptieverhaal, hmm wordt ook lastig want vergt wederom inlevingsvermogen maar is het dan zo moeilijk om je voor te stellen dat als een man en een vrouw een kind willen dat ze dat dan zelf willen verwekken, het hele zwangerschap gedoe doen en dan hun eigen kind baren? (ik zet weer even een dom stemmetje op) ''Ja maar waarom willen ze dat dan?'' ''Ow ze willen dat omdat dat hun instict is'' Ow ja en dan? Moten we de menselijke insticten voortaan maar negeren, moet er uitgelegd moeten waarom iemand iets wil enkel omdat je er geen respect voor op wilt brengen? Het is niet zo van ''ik wil die pc want ja daar zit een scanner bij'' dat is een uitleg voor een simpele keus en bij kinderen is dat toch iets ingewikkelder aangezien je iemand op de aarde zet waar je de rest van je leven voor moet zorgen maar ik zal het alvast voor je typen kan je je volgende reply makkelijk beginnen met een simpele copy+past JA MAAR LEG DAN EENS UIT WAAROM ZE DAT WILLEN (want daar blijf je nogal op hameren he is ook lastig is je nix anders te zeggen hebt)

succes
 
Back
Naar boven