Fitness Seller

'Onvruchtbaarheid verdubbelt in Europa' (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lauw zei:
We hebben maar 1 milieuprobleem in de wereld. We hebben maar 1 economisch probleem in deze wereld.
En dat is: veel te veel mensen.

Zoals m’n pa het zegt (denk er effe een achterhoeks accent bij):
Hoe meer konijnen, hoe minder gras en hoe meer stront.

Maar als je dat hardop zegt dan worden sommige mensen heel erg boos, want je mag mensen niet het recht ontnemen om zich voor te planten. Onze voortplantingsdrift is een perfect voorbeeld dat we helaas nog steeds een slaaf zijn van onze oerinstincten (uitgezonderd mensen die bewust kinderloos blijven en mensen die kinderen adopteren). Als iedereen in de westerse wereld nou eens zou beginnen met maximaal 2 koters op deze overbevolkte planeet te zetten….

Kortom, deze onvruchtbaarheid is een persoonlijk drama maar een globale zege.


edit: @ djphreak: had je post gemist. ik deel je mening :thumb:
We zijn een slaaf aan onze oerstincten ja net zoals we een slaaf zijn aan de evolutie of dacht je dat de mensheid nu ''klaar'' is? Dingen als ziektes, homocoïtusualiteit (natuurlijk verschijnselijk ook bij verschillende diersoorten kolonies waar de populatie te groot dreigt te worden) etc zijn allemaal dingen om de mens groei in toom te worden want als we ergens slaaf aan zijn is het wel de natuurlijk drang om te overleven, op wat voor manier dan ook, das het enige wat echt alle mensen gemeen hebben.

Zoals je pa het zegt is in principe een perfecte verwoording van het probleem en kan me voorstellen dat na dat hij die opmerkingen de mensen om em heen smakelijk lachen en zoiets hebben van ''ja het is wel zo'' want het is ook zo maar daarna gaan ze gewoon weer verder met waar ze mee bezig waren, zulke uitspraken zijn leuk en waar maar wat verbeterd het? Wat veranderd er? Nou zal die uitspraak van je pa ook weinig kunnen veranderen aan hoe het er aan de wereld aan toe gaat maar wat als politici met dat soort uitspraken komen zonder een verder oplossing te bieden, wat schiet dat op? Het is wel zo makkelijk om gewoon op alles te zeiken, dat het niet klopt en dat alles k*t is maar wat schiet al dat gezeik op? Nix en ik vind vaak mensen veels te negatief over de mensheid, er zijn op dit moment nog zoveel primitieve, rotte dingen (zacht gezegd) aan de gang over de wereld maar kijk eens hoe het er 500 jaar geleden aan toen ging, of 1000 jaar geleden, over primitief gesproken. Verandering heeft tijd nodig he, 400 haar geleden waren slaven nog heel normaal, kan je nu ook niet voorstellen want 400 jaar is ook zo lang, klopt maar niet als je het bekijkt in vergelijking tot hoe lang de mensheid al bestaat. De tijd dat alle mensen in vreden leven, of juist de tijd dat de mensheid zichzelf definitief verwoest zullen wij nooit meemaken maar om nou de rest van je leven overal alles te klagen schiet ook nix op, dat kan je beter bewaren voor als je bejaard ben ;)
 
Ach, al dat gezeik lucht wel op.
En ik denk inderdaad dat er niks veranderd. De gemiddelde mens lost pas een probleem op als dat probleem niet meer te ontkennen valt. Vage voortekenen (van een dreigende overbevolking bijvoorbeeld) daar maken de meeste mensen zich echt niet druk over.
Heel heel heel mischien zet ons gezeik mensen aan het denken die wel in staat zijn om wat te veranderen.
Maar je hebt wel gelijk hoor, misschien moet ik me niet zo druk maken. We moeten immers nietde kracht van moeder natuur onderschatten. Ik denk dat zij prima in staat is het evenwicht te herstellen met een virus ofzo (Aids die muteert tot een via de lucht overdraagbaar virus is de grootste kanshebber, de in oost-Azië sluimerende Spaanse griep is de runner-up :D).
 
Lauw zei:
We moeten immers nietde kracht van moeder natuur onderschatten. Ik denk dat zij prima in staat is het evenwicht te herstellen met een virus ofzo (Aids die muteert tot een via de lucht overdraagbaar virus is de grootste kanshebber, de in oost-Azië sluimerende Spaanse griep is de runner-up :D).

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt.

kijk maar naar konijnen (ja daar zijn ze weer) zodra er teveel van komen, krijg je de konijnenziekte, en hierdoor blijven er alleen de strekste over. Ik denk dat we zeker nog te maken krijgen met een ziekte waar geen middel voor is.
 
Alleen zullen het dan niet degenen die fysiek het sterkst zijn die overleven maar degene met het meeste geld en dus betere leefomstandigheden, toegang tot medicijnen, zorg etc, de mensen met een hoge opleiding -> goeie baan -> veel geld zijn intelligente mensen en zo gaat het dan van overleven van de sterkte naar overleven van de slimste, evolutie op zijn best. Mensen worden ook steeds zwakker door de jaren heen en fysieke kracht heb je tegenwoordig ook niet meer nodig om te overleven in de westerse wereld, ik bedoel dingen als jagen etc (ook een instinct) bestaan niet eens meer als je een goed stel hersens hebt kun je veel beter voor jezelf zorgen, wat dus logischerwijs een hogere prioriteit krijgt dan sterk zijn
 
niet mee eens gorilla, al het bv een dodelijke ziekte is en er is geen medicijn dan ga je altijd dood of je nu rijk of arm of intelligent bent. alleen degene die het sterkste zijn overleven het.
 
Klopt, maar je moet ook naar de omstandigheden kijken, mensen in slechte leefomstandigheden zullen eerder ziektes oplopen en zijn er vatbaarder voor (vergelijk bijv nederland eens met afrika) nu maakt dat voor een ziekte waar je bij wijze van spreken binnen een minuut na inademen aan sterft weinig uit maar voor wat minder extreme (en meer realistischere) ziektes maakt dat een erg groot verschil, vooral ook kwa toegang tot medicijnen etc
 
Lauw zei:
Als iedereen in de westerse wereld nou eens zou beginnen met maximaal 2 koters op deze overbevolkte planeet te zetten….
De westerse wereld is niet het probleem van de overbevolking. Dat zijn vooral de aziatische landen en daarna de 3e wereld landen zoals Afrika.

Kijk maar naar deze grafiek:
050623_15449_pop_growth_1750_2050.jpg


Overigens heb je helemaal gelijk met dat er teveel mensjes zijn :)
 
Back
Naar boven