Beste mede-sporters,
Ik zit met een aantal vragen. Op het internet lees ik verschillende soorten antwoorden en ik vroeg me af wat jullie mening hierover is.
Basis informatie
Elke maandag avond om 8uur doe ik wegen maar ik blijf nog steeds net onder de 80kilo (laatste weging zelf 2gr afgevallen). Ik zit al bijna aan de 3900kcal en het wordt aangeraden om 500kcal boven je normale gebruikt te zitten (correct me if I'm wrong
).
Nu heb ik een zittend beroep en ik verbruik max 400kcal aan de dagelijkste activiteiten (als ik de smartwatch mag geloven)
Ik kan de kcal verbruik wel nog meer omhoog gooien maar krijg ik dan niet teveel kcal binnen? Ik kan haast niet geloven dat met een zittend beroep ik 4000 kcal naar binnen kan/mag krijgen.
Mijn vragen:
PS: broodjes zijn tarwebrood of bruin brood afhankelijk wat er in de winkel ligt. Geen Witte broodjes of bolletjes oid.
Ik zit met een aantal vragen. Op het internet lees ik verschillende soorten antwoorden en ik vroeg me af wat jullie mening hierover is.
Basis informatie
- 6 keer per week sporten 90 tot 110min per training (PPL schema). Ik train redelijk intensief.
- 1.79cm lang
- Vet percentage heb ik een huidplooi meter voor besteld komt van de week binnen.
- Train nu bijna 2 jaar (in de corona heb ik het 'proberen' te onderhouden door thuis te trainen met gewichten. Met 'proberen' bedoel ik dat thuis trainen voor mezelf bij lange na niet zo intensief is als in de gym)
- Voedingschema zie foto hieronder
- Ik gebruik multi vitamen en omega 3 supplementen (ik lust geen vis)
Elke maandag avond om 8uur doe ik wegen maar ik blijf nog steeds net onder de 80kilo (laatste weging zelf 2gr afgevallen). Ik zit al bijna aan de 3900kcal en het wordt aangeraden om 500kcal boven je normale gebruikt te zitten (correct me if I'm wrong

Nu heb ik een zittend beroep en ik verbruik max 400kcal aan de dagelijkste activiteiten (als ik de smartwatch mag geloven)
Ik kan de kcal verbruik wel nog meer omhoog gooien maar krijg ik dan niet teveel kcal binnen? Ik kan haast niet geloven dat met een zittend beroep ik 4000 kcal naar binnen kan/mag krijgen.
Mijn vragen:
- Moet ik het huidige voedingschema aanhouden en geduldig afwachten of meer gaan eten?
- Ik kan in de ochtend heel moeilijk eten. Wanneer ik wakker word(tussen 7 en 8, ook in het weekend) krijg ik wel de 3 broodjes ei naar binnen gewerkt alleen de kwark is vaak pas rond een uur half 10/10 klaar en de broodjes voor 11 uur. Zit hier te veel tijd tussen?
- Ik ga altijd na mijn werk trainen (16:30) en ben dan begin ik vaak rond half 8 aan mijn avond eten. maar mijn laatste eiwit boost heb ik vaak al op rond 3uur/ half 4. Ik neem wel een boterham met pindakaas en kipfilet voor het trainen maar daar zitten nu niet heel veel eiwitten in. Zit hier teveel tijd tussen mijn laatste eiwit boost en het avond eten? Zou het misschien beter zijn als ik bijvoorbeeld een shake en een boterham met kipfilet neem voor het trainen?
- Zien jullie nog verbeter punten aan het voedingsschema
PS: broodjes zijn tarwebrood of bruin brood afhankelijk wat er in de winkel ligt. Geen Witte broodjes of bolletjes oid.
Laatst bewerkt: