AndroidHealthClinic

Onzekerheid

Bezoekers in dit topic

Tiessie

Novice
Lid geworden
11 jul 2019
Berichten
21
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
61kg
Vetpercentage
12%
Beste allemaal,

Ik Heb een vraag voor jullie, maar ik zal eerst in het kort een context geven. Ik ben een jongen van 19 jaar. Ik ben van ver gekomen, ben begonnen met 58 kg en had ondergewicht. Op dit moment ben ik ongeveer 66 kg, hier is ongeveer 1 jaar voor nodig geweest en hulp van een diëtist vanuit het ziekenhuis. De oorzaak van mijn ondergewicht was dat ik totaal niet bezig was met voeding, Ik had het daar "te druk" voor. Ik werkte veel, had school en sportte veel, en dan schoot voldoende eten er redelijk vaak bij in. Omdat Ik me steeds vaker niet goed voelde zijn we naar de dokter geweest en die adviseerde mij hier meer mee bezig te houden (logisch). Dit is een goed ding geweest, behalve dat ik daardoor ook veel met mijn lichaam bezig begon te zijn in negatieve zin. Met fitness was ik al langere tijd bezig. Nu ik meer energie heb, merk ik ook dat ik bepaalde doelen voor mezelf stel, qua hoe ik eruit wil komen te zien. Alleen zit er 1 ding mij zo ontzettend in de weg en dat is de "vetlaag" op mijn buik. Nu eet Ik op het moment 3300 kcal per dag en ik kom erg rustig aan, maximaal 0,5 kg per maand. Dusik verwacht niet dat het te veel is.
Hebben jullie een idee wat ik hieraan kan doen??
Alvast bedankt
 
Je bent hier, dat is het beste wat je kon doen!
De rest volgt wel en je moet nu vol houden op dit forum.
Mooie woorden zijn er niet, alles wat je doet bepaal jijzelf.
 
0,5 kg per maand is toch prima?

indien je meer wilt aankomen zal je meer moeten eten
 
Wat noem jij een vetlaag?
Bij jouw gewicht en lengte kan ik me er niet veel bij voorstellen.
Of ben je skinnyfat? Dus nog weinig massa? Als dat laatste zo is dan doorgaan en hard trsinen. Dan trekt t wel bij.
 
Als je ondergewicht hebt gehad lijkt waarschijnlijk ineens alles een vetlaag.
Pas op dat je niet te obsessief bezig gaat zijn met de veranderingen en het beeld wat je gewend was.
Beetje vet op je lichaam is juist goed, spieren ook. Blijf vooral lekker trainen :p
 
ALs je echt van ondergewicht af komt heb je waarschijnlijk nog zo weinig spiermassa dat je simpelweg een "platte buik" met mogelijk inderdaad een klein beetje vet erboven op hebt. Dat voelt dan misschien een beetje als een blubber buikje wat als je gaat aankomen alleen maar erger zal worden, maar juist door wat massa op te bouwen, ga je ook in dat gebied wat spiermassa (buik/core-spieren) creeren waardoor datgene juist minder wordt. Kort gezegd : gewoon door gaan waar je mee bezig bent en dan komt het vanzelf goed!
 
0,5 kg per maand is toch prima?

indien je meer wilt aankomen zal je meer moeten eten

Hoeveel kg kun je aan spier ongeveer aankomen per maand dan?
 
Wat noem jij een vetlaag?
Bij jouw gewicht en lengte kan ik me er niet veel bij voorstellen.
Of ben je skinnyfat? Dus nog weinig massa? Als dat laatste zo is dan doorgaan en hard trsinen. Dan trekt t wel bij.

Ik kan het niet goed uitleggen. Maar als ik mezelf vergelijk met andere jongens uit mn klas bijvoorbeeld, hebben zij een platte buik en bij mij zie je een "heuveltje"
 
Maak eens een foto.
 
Beste allemaal,

Ik Heb een vraag voor jullie, maar ik zal eerst in het kort een context geven. Ik ben een jongen van 19 jaar. Ik ben van ver gekomen, ben begonnen met 58 kg en had ondergewicht. Op dit moment ben ik ongeveer 66 kg, hier is ongeveer 1 jaar voor nodig geweest en hulp van een diëtist vanuit het ziekenhuis. De oorzaak van mijn ondergewicht was dat ik totaal niet bezig was met voeding, Ik had het daar "te druk" voor. Ik werkte veel, had school en sportte veel, en dan schoot voldoende eten er redelijk vaak bij in. Omdat Ik me steeds vaker niet goed voelde zijn we naar de dokter geweest en die adviseerde mij hier meer mee bezig te houden (logisch). Dit is een goed ding geweest, behalve dat ik daardoor ook veel met mijn lichaam bezig begon te zijn in negatieve zin. Met fitness was ik al langere tijd bezig. Nu ik meer energie heb, merk ik ook dat ik bepaalde doelen voor mezelf stel, qua hoe ik eruit wil komen te zien. Alleen zit er 1 ding mij zo ontzettend in de weg en dat is de "vetlaag" op mijn buik. Nu eet Ik op het moment 3300 kcal per dag en ik kom erg rustig aan, maximaal 0,5 kg per maand. Dusik verwacht niet dat het te veel is.
Hebben jullie een idee wat ik hieraan kan doen??
Alvast bedankt
Ik zou er eerst voor zorgen dat je een goed fundament hebt opgebouwd. Als je tevreden met je huidige gains kun je eventueel cutten.

Het is onvermijdelijk om geen fat te gainen als je in een surplus zit.
 

Bijlagen

  • 20200216_105621.jpg
    20200216_105621.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 141
Gewoon doorgaan met sporten en eten. Dit is te verwaarlozen en zal meer in verhouding zijn als je meer massa hebt!
 
Gewoon doorgaan met sporten en eten. Dit is te verwaarlozen en zal meer in verhouding zijn als je meer massa hebt!
+1

Je hebt geen massa. Lijkt eerder wat skinny fat. Dus omdat de rest van je lijf best dun is valt je "buikje" relatief veel op.
Dus trainen en aankomen. Lekker spieren opbouwen dan trekt t vanzelf bij
 
Back
Naar boven