MuscleMeat

Ook de Iraniers komen ons Hollandse varkens beschaving brengen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Homer17 zei:
Ze weten schijnbaar nog steeds niet dat geloof en leiderschap apart gehouden moet worden... middeleeuwse tafarelen nog steeds :(
Heb je het nu over de VS of Iran? ...
 
Homer17 zei:
Ja ok, maarjah... Islam is imo niet echt up-to-date genoeg om een heel land op te baseren.
mwa... er zijn genoeg landen waar het goed werkt hoor. Alleen islam + andere religie = heibel.
 
dj_phreak zei:
mwa... er zijn genoeg landen waar het goed werkt hoor. Alleen islam + andere religie = heibel.

Nou, met de interpetatie's van de profeten die ze in Iran "regeren" gaat het iig niet goed.
 
Homer17 zei:
Nou, met de interpetatie's van de profeten die ze in Iran "regeren" gaat het iig niet goed.
het gaat om wat de Quran zegt en niet wat de profeten zeggen, toen mohammed stierf waren de molsims ook bang om alles kwijt te raken, ze bleven echter vertrouwen op de Quran en kijk eens wat het ze gebracht heeft; 1.3miljard gelovigen over de hele wereld verspreid, hun religie groeit met de dag en in landen waar men bijna enkel moslims treft zie je dat de criminaliteit erg laag is. bijvoorbeeld marokko en saoedi arabië dus:cool:

OT; vind dat ze niet moeilijk moeten doen, ze zijn in een land met meerdere religies en dat moeten ze dan ook respecteren. als hun geen wijn willen drinken zal niemand ze daartoe dwingen, andersom mag er van hun kant geen alcoholverbod worden opgelegd:cool:
 
Laatst bewerkt:
Homer17 zei:
Ja ok, maarjah... Islam is imo niet echt up-to-date genoeg om een heel land op te baseren.

Islam niet up-to-date? Dat je dat zegt getuigt van weinig kennis van de Islam en kortzichtigheid. Het up-to-date zijn wat jij noemt heeft veel meer te maken met de interpretatie van een religie en hoe de mensen dat willen toepassen in het dagelijks leven. Vergeet niet dat er heel veel verschillende stromingen zijn binnen de Islam.

Karmaaaa voor sport 2000 :D
 
ERNESTO M. zei:
Islam niet up-to-date? Dat je dat zegt getuigt van weinig kennis van de Islam en kortzichtigheid. Het up-to-date zijn wat jij noemt heeft veel meer te maken met de interpretatie van een religie en hoe de mensen dat willen toepassen in het dagelijks leven. Vergeet niet dat er heel veel verschillende stromingen zijn binnen de Islam.

Karmaaaa voor sport 2000 :D

Jij beweert dus dat regels die ongeveer 1500 jaar geleden bedacht zijn, nu nog up-to-date zijn? En natuurlijk bedoel ik dan de interpetatie's, lees mijn post erna.
Ik vind iig dat de regering in Iran de afgelopen 20 jaar veel meer vooruitgang had kunnen boeken als ze niet zo "strict islmatisch" met alles zouden zijn geweest.
 
Homer17 zei:
Jij beweert dus dat regels die ongeveer 1500 jaar geleden bedacht zijn, nu nog up-to-date zijn? En natuurlijk bedoel ik dan de interpetatie's, lees mijn post erna.
Ik vind iig dat de regering in Iran de afgelopen 20 jaar veel meer vooruitgang had kunnen boeken als ze niet zo "strict islmatisch" met alles zouden zijn geweest.

Iran regeert sinds 1979 pas echt met islamitische hand, daarvoor hadden vrouwen ook rokjes, auto's, tv, radio, en jaren 70 kapsels.
Ernesto M bedoelt, dat de islam met de tijd meegaat. Netzoals het katholicisme. En inderdaad wat sport2000 zegt, het gaat om de Koran, niet om die ezel die de koran verkeerd interpreteerd en het zo verspreid. :D ;)
 
SageFrancis zei:
Ernesto M bedoelt, dat de islam met de tijd meegaat. Netzoals het katholicisme.

Vindt je dat? Er zijn anders genoeg Katholieken die net als Moslims homofilie als een ziekte beschouwen.

Beide religies gaan niet met de tijd mee, athans de oude religieuze regels en wetten blijven bestaan. Een aantal van de aanhangers wel.
 
jeetje gedoe ook

als er wijn op tafel staat dan hoef je het zelf toch niet op te drinken......

blijf dan gewoon lekker thuis joh :p
 
grappa zei:
Kijk eens naar het Midden Oosten. Genoeg landen/landjes daar (Kuweit, Jemen, etc.) waar het, op religieus en maatschappelijk vlak, goed gaat. Misschien niet naar jouw normen, maar blijkbaar wel naar die van de mensen die er wonen.
 
dj_phreak zei:
Kijk eens naar het Midden Oosten. Genoeg landen/landjes daar (Kuweit, Jemen, etc.) waar het, op religieus en maatschappelijk vlak, goed gaat. Misschien niet naar jouw normen, maar blijkbaar wel naar die van de mensen die er wonen.


Daar kies je er wel lekker twee uit zeg :rolleyes:
 
exarchos zei:
Daar kies je er wel lekker twee uit zeg :rolleyes:
inderdaad. Gaat super daar. Ken jij veel Kuweiti die er weg willen?
 
Leviathan zei:
Vindt je dat? Er zijn anders genoeg Katholieken die net als Moslims homofilie als een ziekte beschouwen.

Beide religies gaan niet met de tijd mee, athans de oude religieuze regels en wetten blijven bestaan. Een aantal van de aanhangers wel.

precies, en waarom dan allen dat gebitch over de islam? ;)
omdat het "nieuws" is, het is verfrissend, het zorgt voor de nodige spanning en afkeur EN we kunnen mooi met z'n alleen die allochtonen in 1 hokje plaatsen. Ja! zo simpel kan dat.

In principe komt het op het zelfde neer, alleen als een moslim een aanslag pleegt is het vanwege geloofs overtuiging.. als een IER een aanslag pleegt, dan is het vanwege vaderlandsliefde.. mensen zijn blind geworden. Er is teveel ruis, als we het woord "terreurverdachte" horen, dan begint er van alles te ratelen en te tieren in ons lichaam en horen we alleen "terreur" maar niet "verdachte" |
where do we belong?
 
als een IER een aanslag pleegt, dan is het vanwege vaderlandsliefde..

1) Wie zegt dat?
2) Hoe erg het ook is, maar die strijd in Noord-Ierland heeft meer te maken met de eeuwige haat van de native Ieren tegen de Engelse immigranten en de afstammelingen daarvan die protestant zijn. Godsdienst wordt aangegrepen als een bindmiddel zoals dat in Europa vaker werd gedaan, om politieke of demografische doeleinden na te streven.

Moslims die in Europa zitten en zich opblazen en mensen ronselen horen hier in de eerste plaats niet thuis (wat je van de Ieren niet kunt zeggen omdat zij er eerder woonden dan de Engelse immigranten in de verschillende massaimmigraties). Die lui zijn hierheen gekomen om weet ik veel wat voor reden en dringen ons nu hun bizarre geloofsovertuiging op en onleden daaraan het alternatief dat ze ons barbaren te bieden hebben. Dat is dus precies het omgekeerde van Ieren die door de Engelsen overrompeld werden. Wij worden door Moslims overrompeld.

De Ierse kwestie is veel meer seculier dan je denkt en past - nogmaals, hoe smerig de aanslagen van de IRA, die btw - op enkele uitzonderingen na - verre van het opblazen van bussen en metro's zijn - ook zijn, in de WestEuropese traditie. Het moslimextremistische symptoom is vreemd en hoort helemaal niet in Europa plaats te vinden.

Verder is het Moslimextremisme universeel - iedere moslimgemeenschap in elk land zou in feite een kinderdisco op kunnen blazen. En niet alle katholieken in Europa zijn zoals in Noord-Ierland. Het Ierse probleem is lokaal, net zoals de ETA-beweging in Spanje etc.
Die vergelijking die je maakt gaat dus geheel niet op.
 
Laatst bewerkt:
huckfinn zei:
1) Wie zegt dat?
2) Hoe erg het ook is, maar die strijd in Noord-Ierland heeft meer te maken met de eeuwige haat van de native Ieren tegen de Engelse immigranten en de afstammelingen daarvan die protestant zijn. Godsdienst wordt aangegrepen als een bindmiddel zoals dat in Europa vaker werd gedaan, om politieke of demografische doeleinden na te streven.

Moslims die in Europa zitten en zich opblazen en mensen ronselen horen hier in de eerste plaats niet thuis (wat je van de Ieren niet kunt zeggen omdat zij er eerder woonden dan de Engelse immigranten in de verschillende massaimmigraties). Die lui zijn hierheen gekomen om weet ik veel wat voor reden en dringen ons nu hun bizarre geloofsovertuiging op en onleden daaraan het alternatief dat ze ons barbaren te bieden hebben. Dat is dus precies het omgekeerde van Ieren die door de Engelsen overrompeld werden. Wij worden door Moslims overrompeld.

De Ierse kwestie is veel meer seculier dan je denkt en past - nogmaals, hoe smerig de aanslagen van de IRA, die btw - op enkele uitzonderingen na - verre van het opblazen van bussen en metro's zijn - ook zijn, in de WestEuropese traditie. Het moslimextremistische symptoom is vreemd en hoort helemaal niet in Europa plaats te vinden.

Verder is het Moslimextremisme universeel - iedere moslimgemeenschap in elk land zou in feite een kinderdisco op kunnen blazen. En niet alle katholieken in Europa zijn zoals in Noord-Ierland. Het Ierse probleem is lokaal, net zoals de ETA-beweging in Spanje etc.
Die vergelijking die je maakt gaat dus geheel niet op.

ik had een heel verhaal getypt maar ik dacht laat maar, we schieten er toch niets mee op en voor we het weten wordt dit weer zo'n zeik jullie-wij topic. Alleen het feit dat landen in andere landen de lakens gaan uitdelen terwijl ze thuis zelf hun zaakjes niet in orde hebben, dat is waar ik mij aan stoor. En dan OOK nog uit de hoogte doen. :kots:
 
ik had een heel verhaal getypt maar ik dacht laat maar, we schieten er toch niets mee op

Heb je het echt nodig om jezelf zo in te dekken?
 
Back
Naar boven