XXL Nutrition

Ook even voorstellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

suusje1979

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
13
Waardering
0
Hoi!
Bij deze wil ik mij even voorstellen.
Ik ben suus, 29 jaar en wil zoals iedereen hier aan een mooi lichaam werken.

Ik ben al een paar dagen hier aan het meelezen en vind het allemaal erg leerzaam en interessant.

Ik ben 1.70 meter en weeg 67 kilo.
Mijn doel is strakker worden en spierdefinitie.

Ik heb altijd wel op een sportschool getraind maar meer met de groepslessen mee gedaan.
Sind november heb ik twee keer 12 weken meegedaan met body for life en ook resultaten geboekt. Mijn vetpercentage was van 24% naar 18% gegaan (op weegschaal gemeten).
Mijn armen reageerden heel goed op de training, onderlichaam wat minder.

Na die twee perioden heb ik mijn abonnement op de sportschool omgezet naar de goedkoopste optie. Het nadeel daarvan is dat er wel op je gelet word maar de begeleiding is minimaal. Heb dus de laatste 3,4 maanden beetj aangemodderd maar wil er weer serieus tegenaan gaan.
Ben dus bezig om een goed sportschema en eetschema uit te vogelen.

Ben al zover dat ik weet dat ik 1750 calorieen per dag moet eten.
Verdeeld over 6 maaltijden: 196,9 gr kh, 153 gr eiwit en 3,9 gr vet.
Nu maar even puzzelen.

En wat betreft sporten kan ik 3x per week naar de sportschool, binnenkort 4x.
Er is veel keus uit soorten sportschema's dt ik even door de bomen het bos niet meer zie.
Heeft er iemand een suggestie voor me hoe ik de week het beste kan indelen?
 
Laatst bewerkt:
He suus,

van harte welkom
 
dank je wel!

Ik bedoel trouwens 39 gram vet ipv 3,9.
 
Welkom Suus en veel plezier en succes met het behalen van je doelen
 
Hoi Suus,
Goede resultaten heb je al geboekt hoor.
18% vet is al erg goed voor een vrouw (rond de 20% is al goed)
Als je 4x per week wil gaan trainen dan kan je het beste een split training (je lichaam in verschillende delen op splitsen en elke training een deel daarvan gaan doen).
Of een full body schema (je hele lichaam elke training doen) in combi met 1 of 2 cardiolessen.
Met het laatste haal je snel resultaat (alles wordt snel strakker) en kan je door de cardio je vet% weer laten zakken.
Er is genoeg info over full body te vinden bij de topics over trainingen.
We horen het wel als je nog meer vragen hebt.
 
Hi Suus,

welkom hier!
Er is vast genoeg informatie voor je te vinden.
Dat body-for-life heeft ook goed gewerkt zeg!
Succes!
 
bedankt voor de snelle reakties!
Ik ga de fullbody en split schema's even uitzoeken en een schema voor mezelf maken.
Denk trouwens dat de afgelopen maanden dat ik heb aangemodderd in de sportschool mijn vet% wel weer wat omhoog is gegaan.
Zal het van de week nog eens laten meten/wegen.
 
Welkom en succes met je doelen! :thumb:
 
Hi welkom op het forum.. Zeer netjes 67kg bij 1.70m.. Zoals grosje aangeeft Krachttraining met cardio zal jouw resultaat geven, zorg wel dat je om de zes/acht weken je schema omgooit. Binnen de 6-8weken een training zoeken waar je sterker wordt (dus opbouw van de training elke week hetzelfde, maar steeds proberen progressie in gewicht te pakken..

Je geeft aan dat je boven lichaam snel de verandering oppakt en onder minder.. In welk opzicht? Spierdefenitie op onderlijf of vetpercentage? DIt is ook belangrijk om te weten om een juiste indeling met set en reps in je training op te nemen.

Succes iig
 
Wilkommen!!
 
Welkom en succes!
 
Je geeft aan dat je boven lichaam snel de verandering oppakt en onder minder.. In welk opzicht? Spierdefenitie op onderlijf of vetpercentage? DIt is ook belangrijk om te weten om een juiste indeling met set en reps in je training op te nemen.

Beide, met body for life train je afgewisseld onder en bovenlijf en 3 x cardio. Maar ging al snel over op twee keer onderlijf en een keer bovenlijf per week. Op mijn armen en schouders zag je al vrij snel verandering. Terwijl op het onderlijf vrij weinig gebeurde. Ik merkte wel dat broeken beter zaten (ook fijn!).
Komt waarschijnlijk ook doordat er meer vet rond heupen en billen zit :( en op armen en op bovenlichaam vrijwel niet.
 
hai suusje,

ik ben zelf ook nieuw hier, mijn broer zat wel al op het forum en die had het er wel eens over dus vandaar.

vooral veel blijven lezen hier, wat ik al geruime tijd doe, en voor je het weet heb je een encyclopedie in je geheugen :)
 
welkom

Hoi Suus,

Welkom! Ik train ook 4x per week en zit nu op een vetpercentage van 19%. In een jaar tijd heb ik 6% vet verloren. Ik ben 1.72m en weeg nu 57 kilo.
Ik sport vanaf 2002 en de laatste 2 jaar steeds serieuzer. Ik ben zelfs minder gaan werken om maar in de sportschool te zijn.. wat een verslaving.
Ik volg steeds 6 tot 8 weken een schema combi kracht en cardio. En het heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik ben eindelijk tevreden met mijn lijf, nou ja tevreden.. ik kan nu zonder walging in de spiegel kijken. Maar eenmaal de contouren van de spieren te zien wil je meer!

Ik wens je verder veel succes en lees vooral veel op het forum!
 
Hoi Suus,

Welkom! Ik train ook 4x per week en zit nu op een vetpercentage van 19%. In een jaar tijd heb ik 6% vet verloren. Ik ben 1.72m en weeg nu 57 kilo.
Ik sport vanaf 2002 en de laatste 2 jaar steeds serieuzer. Ik ben zelfs minder gaan werken om maar in de sportschool te zijn.. wat een verslaving.
Ik volg steeds 6 tot 8 weken een schema combi kracht en cardio. En het heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik ben eindelijk tevreden met mijn lijf, nou ja tevreden.. ik kan nu zonder walging in de spiegel kijken. Maar eenmaal de contouren van de spieren te zien wil je meer!

Ik wens je verder veel succes en lees vooral veel op het forum!

1.72 - 57 kg - 19% vet en dan zeg ik ben eindelijk tevreden , nou ja tevreden.
Meid geloof me jij mag best tevreden zijn;)
 
1.72 - 57 kg - 19% vet en dan zeg ik ben eindelijk tevreden , nou ja tevreden.
Meid geloof me jij mag best tevreden zijn;)

+1 hoor, je gaat als een treintje!
Welkom!
 
Back
Naar boven