Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Dan had Polen ondertussen aan de Russische grens gelegen en kon ik nog gewoon voor 1.40 de liter diesel tanken ipv diezelfde diesel voor 2.20 de liter + mijn huis komende winter warm stoken voor een fractie van de huidige prijs.
    Vergeet de boodschappen en vrijwel alles wat 20% duurder is geworden niet…..
     
    • Sad
    Waarderingen: ak
    Komt dat door de oorlog? Of omdat er gewoon nergens personeel te krijgen is een ze dus zzpers moeten inhuren voor 50 euro per uur
    Schandalig, laten we regels maken om die zzp koks keihard aan te pakken!
    :trollface:
     
    Komt dat door de oorlog? Of omdat er gewoon nergens personeel te krijgen is een ze dus zzpers moeten inhuren voor 50 euro per uur
    Combinatie van factoren. Prijzen omhoog vanwege de lockdowns, personeelstekort dus hogere lonen en tarieven, hogere energieprijzen en duurdere inkoop van producten.
     
    Schandalig, laten we regels maken om die zzp koks keihard aan te pakken!
    :trollface:
    Zullen ze vast ook wel gaan doen de Nederlandse politiek kennende.

    Wist je dat je bij de nieuwe Horeca CAO's verbonden bent aan je contract. Dus stel je hebt een bepaalde tijd contract van 6 maanden, dan moet je die 6 maanden werken. Als je weg wilt moet je jezelf uitkopen, (waarbij de boete je loon over die maanden is).

    Maar je kan jezelf natuurlijk laten ontslaan of je ziek melden.
     
    Contract voor bepaalde tijd is altijd zonder opzegtermijn, niet alleen in de horeca. Boete qua uitkopen weet ik zo niet. Nog een reden om te gaan zzpen.
     
    Als het Conflict je wakker houdt


    :roflol:
     
    Als het Conflict je wakker houdt


    :roflol:

    Haha, vond Lavrov sowieso altijd al een baas. Zegt altijd gewoon hoe het zit en vaak nog met een humoristische ondertoon ook. Zet dat maar eens af tegenover al die westerse nobodies.
    Schijnt overigens ook een van Putin zijn beste maten/vertrouwelingen te zijn. Die 2 kennen elkaar waarschijnlijk al een jaar of 40, nog uit de KGB tijd.
     
    Wisten jullie trouwens dat Zelensky voordat hij vooruitgeschoven werd als presidentskandidaat de Oekrainse taal niet eens machtig was, lol? Die heeft even een intensief spoedcursusje moeten doen.

    Wat ik ook grappig vind is hoe in de media tot voor kort, wanneer die stadjes a la Severodonetsk nog in handen waren van het Oekrainse leger, werd gezegd dat die plekken van elementair belang waren en dat het lot van Oekraine daar beslist zal gaan worden. Als ik niet zo lui was zou ik zelfs links naar nieuwsitems kunnen vinden waar dat letterlijk zo werd gesteld.

    Paar weken later zijn die stadjes in handen van de bevrijders en opeens zijn het “slechts symbolische overwinningen zonder al te veel strategische betekenis”.

    LOL.

    Dit kan toch allemaal niet meer. Seriously.
     
    Het is ook een beetje moeilijk om de precieze waarheid te achterhalen, want in western media wordt gedaan alsof het Oekrainse leger niks verliest en alleen maar zich “strategisch terugtrekt”, maar volgens mij is heel het Oekrainse beroepsleger inmiddels aan flarden geschoten. Die hebben echt gigantische verliezen geleden. Las ergens up to 500 doden per dag.

    Het is nu aan de schooljongens om het counteroffensief in te zetten, met wapens waarvan niemand weet hoe ze te gebruiken.
     
    Het is ook een beetje moeilijk om de precieze waarheid te achterhalen, want in western media wordt gedaan alsof het Oekrainse leger niks verliest en alleen maar zich “strategisch terugtrekt”, maar volgens mij is heel het Oekrainse beroepsleger inmiddels aan flarden geschoten. Die hebben echt gigantische verliezen geleden. Las ergens up to 500 doden per dag.

    Het is nu aan de schooljongens om het counteroffensief in te zetten, met wapens waarvan niemand weet hoe ze te gebruiken.
    Het laatste wat ik heb vernomen was 200 per dag aan beide zijde. Tel maar op... Serieus conflict nog steeds, maar als je er zelf niet naar op zoek gaat lijkt het net alsof er niks meer gebeurd daar 🤔
     
    Het laatste wat ik heb vernomen was 200 per dag aan beide zijde. Tel maar op... Serieus conflict nog steeds, maar als je er zelf niet naar op zoek gaat lijkt het net alsof er niks meer gebeurd daar 🤔
    Happy Kitchen GIF
     
    Urban fighting in Severodonetsk met Engelse ondertiteling (vanuit Oekraïense zijde)

    Oekraïense militairen die worden opgejaagd door artillerie in de buurt van Lysytsjansk. Vooral deze beelden laten zien hoe fucked up oorlog is. Compleet gebroken terug proberen te trekken, opgejaagd door artillerie, gewonden mee proberen te slepen, eindelijk geëvacueerd worden en dan neergemaaid worden door een machinegeweer. Is wel wat anders dan al die fancy edits met explosies en schoten op rockmuziek.
     
    Is wel wat anders dan al die fancy edits met explosies en schoten op rockmuziek.
    Bedankt voor de beelden! Geef mij toch maar de rock muziek, de deuntjes op dit filmpje hadden ze er beter uit kunnen laten😂
     
    Het is ook een beetje moeilijk om de precieze waarheid te achterhalen, want in western media wordt gedaan alsof het Oekrainse leger niks verliest en alleen maar zich “strategisch terugtrekt”, maar volgens mij is heel het Oekrainse beroepsleger inmiddels aan flarden geschoten. Die hebben echt gigantische verliezen geleden. Las ergens up to 500 doden per dag.

    Het is nu aan de schooljongens om het counteroffensief in te zetten, met wapens waarvan niemand weet hoe ze te gebruiken.
    Klopt, de beste troepen aan Oekraïense zijde zijn opgebrand, maar dit geldt ook voor de Russische kant. Van wat ik heb gelezen proberen ze de Russische troepen enigszins te sparen door hen in de wat 'lagere' risico gebieden en iets achter de frontlinie in te zetten, en zetten ze in de meest hevige gevechten (zoals in Severodonetsk en Lysytsjansk) voornamelijk slecht getrainde, slecht bewapende en gemobiliseerde LPR troepen in samen met eenheden van Wagner.

    Het schrijven van de namen van al die dorpen/steden is echt een pain in the ass :roflol:
     
    Back
    Naar boven