• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

AndroidHealthClinic

Oorlogsmonument met kruis weggehaald

Bezoekers in dit topic

Guillermo

Competitive Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
0
De bekende Amsterdamse verzetsheld Jan Vlietman is woedend op het Amsterdamse stadsdeel de Baarsjes, die een herdenkingsmonument voor WOII niet willen terugplaatsen omdat het voornamelijk bestaat uit een kruis. Joodse en islamitische organisaties hebben bezwaar tegen het christelijke kruis als symbool; daarom wordt er voor 50.000 euro een nieuw monument gebouwd.

Het kruismonument aan de Baarsjesweg, dat opgericht werd op een plek waar een vader met zijn zoon door de Duitsers werden gefusilleerd, moest wijken voor nieuwbouw. In overleg met met het 4/5 mei Comité en Joodse en islamitische organisaties is besloten het kruis niet meer terug te plaatsen. Er komt over drie jaar een nieuw monument waarin zij zich wel kunnen vinden. Dat komt te staan nabij de nu te bouwen Westermoskee.

Vlietman vindt het onbegrijpelijk dat er een nieuw monument wordt gebouwd. Volgens hem is het kruismonument historisch verbonden met de plaats en behoort het daar te staan als eerbetoon aan de gevallenen. ''Dat monument is heilig voor verzetsmensen en moet voor iedereen heilig zijn. Er moet helemaal geen nieuw monument komen'', aldus de oorlogsheld.

Het gewraakte monument, dat dus niet in goede aarde valt bij Joodse en islamitische gedenkpartners, bestaat uit een circa twee meter groot wit kruis op een blok steen waarop de tekst staat: 'Aan hen die vielen'. Het Kruis zal binnenkort nog wel tijdelijk worden neergezet op het Columbusplein bij basisschool De Visser. Voorlopig staat daar echter nog niets. Wat er in de toekomst met het kruismonument gaat gebeuren, is niet bekend.

bron: fok.nl

Waar een mens zich al niet druk om maakt zeg.
Ze moeten gewoon een omgekeerde pentagram neerzetten.

De grootste schande ooit. De annexatie van Nederland is begonnen, en wel in Amsterdam. Lees eens goed: De Moslims vonden, samen met de Joden, dat het gedenkteken maar wat 'algemener' moest zijn. Oftewel: Niet Christelijk. Ze storen zich aan de Christelijke uiting. Storen wij ons aan 45 meter hoge minaretten als Moslim-uiting? Ja. Worden die weggehaald? Integendeel, die worden extra bijgebouwd.

De annexatie is begonnen en Links-Holland helpt een handje mee. Wat Moslims voorstellen wordt gebouwd, en wel meteen met de subsidiekraan open, maar een wit kruis dat gedenkt waar 2 mensen hun leven gaven voor de Nederlandse vrijheid, dat mag weg joh. Weg met ons en onze idealen. Weg met ons en onze normen en waarden, onze gedenkplaatsen en onze herinneringen. Wég met Holland. Eurabia is born, en niemand waagt het ook maar om op te staan en een stem te laten horen.

Holland in de uitverkoop. Te beginnen in progressief-links Amsterdam.

Dit is niet rellen knuppel, dit is een mening die recht uit het hart komt. Rellen doe je maar fijn in het daarvoor bestemde hokkie.

zonde van die 50.000 en pijnlijk voor de nabestaanden van hen die vielen.

Als die vader en zoon christelijk waren (wat aan te nemen is), kun je dat kruis eerder zien als hun grafteken. Schande dat dat word vervangen.

Schande dat een organisatie van een groep die er in die tijd niet eens was in dit land, beslist over een monument voor deze gebeurtenis.

Sinds wanneer moet ieder monument algemeen zijn???
De meeste monumenten zijn NIET algemeen. En in het geval van de WOII hebben we al algemene monumenten o.a. op de dam en in de voormalige kampen.

Gaat weer lekker.

DBC01 zei:
De grootste schande ooit. De annexatie van Nederland is begonnen, en wel in Amsterdam. Lees eens goed: De Moslims vonden, samen met de Joden, dat het gedenkteken maar wat 'algemener' moest zijn. Oftewel: Niet Christelijk. Ze storen zich aan de Christelijke uiting. Storen wij ons aan 45 meter hoge minaretten als Moslim-uiting? Ja. Worden die weggehaald? Integendeel, die worden extra bijgebouwd.

De annexatie is begonnen en Links-Holland helpt een handje mee. Wat Moslims voorstellen wordt gebouwd, en wel meteen met de subsidiekraan open, maar een wit kruis dat gedenkt waar 2 mensen hun leven gaven voor de Nederlandse vrijheid, dat mag weg joh. Weg met ons en onze idealen. Weg met ons en onze normen en waarden, onze gedenkplaatsen en onze herinneringen. Wég met Holland. Eurabia is born, en niemand waagt het ook maar om op te staan en een stem te laten horen.

idd,

wat is het volgende, het christelijke symbole de kerk, moet dat ook weg omdat ze daar bezwaar tegen hebben.

het enigen waar de baarsjes mee bezig is, is het tevriend houden van de moslims.

Over 2 jaar moet de Maasvlakte dicht en Margraven ook maar, is té Amerikaans natuurlijk. Niet Moslim-vriendelijk.

En de kruizen van de kerken en de Hunkemoller-reclames uit de bushokjes etc etc etc en zo is de vriendelijke herovering van Europa een feit, zoals ik dat reeds beschreef 1,5 jaar geleden op DBB maar toen voor rascist werd uitgemaakt :roflol:

Ik hoop maar dat dit net zo'n ongenuanceerd bericht is als het huilverhaal van de Yoegoslavische VWO dame.

Kan iemand me vertellen wat 'Joodse en islamitische gedenkpartners' te maken hebben met een monument wat specifiek voor 2 door de Nazi's gefusileerde verzetsmensen is neergezet. Het is een monument voor die 2 mensen en niet voor het verzet in het algemeen of de slachtoffers van W.O 2 in het algemeen.

DBC01 zei:
Over 2 jaar moet de Maasvlakte dicht en Margraven ook maar, is té Amerikaans natuurlijk. Niet Moslim-vriendelijk.

En de kruizen van de kerken en de Hunkemoller-reclames uit de bushokjes etc etc etc en zo is de vriendelijke herovering van Europa een feit, zoals ik dat reeds beschreef 1,5 jaar geleden op DBB maar toen voor rascist werd uitgemaakt :roflol:

Wat dit bericht betreft heb je gelijk, maar je moet niet doen alsof jij je nooit racistisch hebt uitgelaten.

Van Dale zei:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
Wil jij beweren dat jij nooit minachting, vijandigheid of haat hebt geuit jegens Marokkanen? Misschien heb je het zelf nog niet door, maar in mijn ogen ben je dan ook een racist. Verder ben je wel een toffe kerel hoor daar niet van (ook al doe je in dit bericht alsof je de nieuwe nastrodamus bent) :D.

als die minachting is gebasseerd op de culturele verschillen, is het dan ook nog racisme?

Lauw zei:
als die minachting is gebasseerd op de culturele verschillen, is het dan ook nog racisme?

Als je bijvoorbeeld alleen moslimmannen minacht die hun vrouw slaan, dan vind ik van niet. Maar kom op, DBC heeft zovaak minachting geuit tegen een volk in het algemeen. Tegenwoordig is er misschien veel meer geoorloofd op dat gebied, maar in mijn ogen blijft het racisme, de betekenis van dat woord verandert heus niet ook al maken we een sociale verharding mee in Nederland.

Als voorbeeld neem ik het feit dat de oorsprong van groepsverkrachtingen de Antillen is. Dat het hun 'cultuur' is (dus toch culturele verschillen zogenaamd). Zo scheer je toch een volk over een kam in mijn ogen, maarja waarschijnlijk is hij het niet met me eens :D. Ieder zijn mening.

Nog even een quote:
Niet de Nederlanders maken partijen als Wilders groot, maar de Marokkanen zelf. Laf tyfusvolk indeed.
Ik begrijp zijn woede natuurlijk, want zijn vriendin was lastig gevallen, maar het blijft racisme.

Laatst bewerkt:
DBC01 zei:

ik vind het echt niet kunnen.. dat is een oorlogsmonument en als jij niet in staat bent om te herdenken wanneer er een kruis op staat of wanneer jij niet in staat bent om verder te kijken dan alleen dat kruis, dan is er wat mis met je.. echt zwakzinnig gewoon dit..

Die joden moeten zich rot lachen. Zij hebben ook bezwaar aangetekend, maar zoals te verwachten was worden alleen de moslims (en "links") als boosdoeners genoemd.

DBC01 zei:

Hier heb ik niets aan toe te voegen!

Ik vind dat onze molens ook maar een mooie arabische koepel moeten krijgen ipv een ronde kap zodat ook onze typisch hollandse molens een multicultureel tintje krijgen.

Terug
Naar boven