AndroidHealthClinic

oorstokjes

gebruik jij oorstokjes

  • dagelijks

    Stemmen: 12 22,6%
  • af en toe

    Stemmen: 26 49,1%
  • nooit

    Stemmen: 15 28,3%

  • Totaal stemmers
    53

Bezoekers in dit topic

gallius

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
5.028
Waardering
68
Lengte
1m88
Massa
101kg
wie kuist er zijn oren eigenlijk met oorstokjes/watjes. De dokter heeft altijd gezegd dat je hiermee je oorsmeer dieper in je oor duwt, maar nu had ik over laatst een discussie met iemand die beweert dat bijna iedereen dit doet.
 
Als zo'n beetje expert op het gebied van oren ivm de vele problemen die ik gehad heb en nog steeds heb met gehoor, onstekingen, etc. etc.


Gevaar van oorstokjes :

- Ze zijn te hard

- Je duwt de haartjes in je gehoorgang omver en daardoor komt er ruimte in het haarvaatje en daar nestelen bacterien zich in en dat kan ooronsteking veroorzaken

- Je duwt vaak meer naar binnen

- ze zijn te lang



veilig alternatief ?

tissue / zakdoekje.

Punt stukje oprollen zodat het niet te spits word maar ook zeker niet te dik. Daarmee kun je heel goed restjes oorsmeer verwijderen.





Ook je gehoor volledig afsluiten geeft verhoogde kans op ontstekingen door de warmte die je creeert in je oor.




Om het af te sluiten in DBB sT : je dus niet in je oor laten nemen want dan word het warm, vochtig en opgerekt en krijg je geheid ontsteking en schoner word het ook niet (heb je wel direkt haar gel bij de hand)
 
idd oud, er loopt al een informatief topic over.
 
nooit wegens de genoemde redenen
 
Gewoon elke dag even de douchekop in je oor, dan blijft het wel schoon.
 
Af en toe, zeker niet dagelijks, maar denk er toch aan om me zo eens een spray aan te schaffen op basis van zeewater. :D
 
wacht gewoon tot het oorsmeer er van eigens uitvalt.
 
Ik kuis geen oren...
 
wekelijks , maar als dit de juiste methode niet is hoe moet je het anders doen :scratch:
 
Tijdje Lang Niet Meer Gedaan
Maaar Latst Kwam Er Tog Een Lading mosterd Uit Niet Normaaal Meerr Tog Maar Weer Rgegelmatig Doen
 
Ranzige topic trouwens, discussieren over stukjes oorsmeer.
 
dagelijks gedurende vele, vele jaren en op propere oren na geen bijwerkingen :thumbup:
 
Dagelijks.

Ik walg ervan als ik mensen zie met een "goudmijn" in hun oren...

Ik ga ook niet diep. Alleen het zichtbare deel van mijn oor kuis ik.

Eenmaal per week ga ik eens zachtjes dieper meestal met een zachter exemplaar.
 
Back
Naar boven