XXL Nutrition

Oorzaak lage testosteronwaardes

Bezoekers in dit topic

nutz

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2009
Berichten
130
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
93kg
Vetpercentage
10%
De resultaten van mijn laatste test zijn: 10.38 nmol/L voor totaal testosteronegehalte en 37.72 pmol/L vrije testosterone.

In 2010 had ik ook een test nadat ik het anabolic diet van DiPascal had gevolgd en de resultaten waren 443 ng/dL totaal en 8.95 ng/dL vrije testosterone.

Hoe kan ik deze in dezelfde maateenheid berekenen om ze deftig te vergelijken? Aan de hand van de referentiewaarden lijkt het dat de waarden in de tweede test significant lager zijn.

Ik was enkele dagen ziek voor de tweede test genomen werd (koorts, spierpijn, etc) is dat een mogelijke oorzaak van de lage waarden?
 
Laatst bewerkt:
Kan dat kloppen, dat ik eerder 310 pmol/L had en nu 37.72 pmol/L vrij testosterone?
 
Geen idee, ben verder ook niet bekend met die waarden. Kwam op die waarden uit toen ik ging omrekenen. Voor zover ik weet is 0.31 nmol gelijk aan 310pmol.
 
voor testosteron : nmol/l = ng/dL X 0,0347 of ng/dL = nmol/l : 0,0347
 
Ik zou nog een test laten doen, 's ochtends nuchter.
 
weetniet veel erover weet wel dat veel processen het beinvloeden, zo zijn de testeron waardes van een winnaar veel hoger dan die van een verliezer. Dus meer winnen =D?
 
Kan dat kloppen, dat ik eerder 310 pmol/L had en nu 37.72 pmol/L vrij testosterone?
Ik weet er erg weinig van maar ik geloof dat vrij test het minst zegt omdat het het meest varieert met situaties zoals ziekte, genoeg slaap, stress, etc.

Verder zit je ook met seizoensgebonden invloeden zoals hoeveelheid zonlicht, dus dat die andere waarde iets lager zit zegt ook nog niet zo veel denk ik.

Maar daarom doen ze ook juist altijd 2 opeenvolgende tests toch?
 
Is er een instantie waar je een compleet beeld van je bloedwaarden kan laten maken ?
 
Back
Naar boven