Fitness Seller

Oorzaak van chronische vermoeidheid = allergie?????

Bezoekers in dit topic

Suicide Sid

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
252
Had een paar weekjes geleden een topic gemaakt waarin ik mij vragen stelde over de mogelijke oorzaken aan de basis van mijn voortdurende vermoeidheid:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/oorzaken-chronische-vermoeidheid-69003/

Wel, heb ondertussen een bloedonderzoek gedaan en alles was perfect (ondanks een kort m1t kuurtje maandjes trug), maar er waren aanwijzingen dat ik ergens allergisch voor ben. Volgens de arts is dit de mogelijke oorzaak van mijn vermoeidheid... hij wist alleen niet aan wat ik allergisch was. Had namelijk jaren terug eens een test afgeled waarin ze bepaalde staaltjes uitsmeren over verschillende wondjes om te zien waaraan je allergisch bent en ieder resultaat was negatief :s

misschien had hij hetgene waar je allergisch voor bent niet uitgetest?

kan zijn... hij heeft wsl alleen maar de meest courante stoffen getest.. wil dus zeggen dat er heel uitgebreid onderzoek moet zijn om het te achterhalen waarop ik reageer... vraag me wel af of dat de moeite is???

kan zijn... hij heeft wsl alleen maar de meest courante stoffen getest.. wil dus zeggen dat er heel uitgebreid onderzoek moet zijn om het te achterhalen waarop ik reageer... vraag me wel af of dat de moeite is???

Je vraagt je af of het onderzoek wel de moeite is, daaruit concludeer ik voorzichtig dat het met je 'voortdurende vermoeidheid' allemaal wel mee zal vallen? Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar als ik voortdurend doodmoe zou zijn mochten ze me helemaal binnenstebuiten keren.

Dit is een beslissing die je alleen zelf kunt nemen :)

indd gezondheid is zeer belangrijk!
stomme vraag maar zit je niet een beetje in een dip?
Kan je ook vermoeit van raken.
veel succes:thumbup:

Je vraagt je af of het onderzoek wel de moeite is, daaruit concludeer ik voorzichtig dat het met je 'voortdurende vermoeidheid' allemaal wel mee zal vallen? Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar als ik voortdurend doodmoe zou zijn mochten ze me helemaal binnenstebuiten keren.

Dit is een beslissing die je alleen zelf kunt nemen :)

Helemaal mee eens Dani. Dit heb ik bij mijn patienten ook vaak. Zeggen bijvoorbeeld krom te lopen van de pijn, geef ik aan wat ze ZELF moeten doen om er vanaf te komen en dan hoeft het niet meer. ;)

Maareh Sid, vermoeidheid heeft juist heel vaak GEEN lichamelijke oorzaak. Misschien dat je het inderdaad eens aan de kant van de "dip" moet zoeken?

Zo een uitgebreide test kan wel de moeite waard zijn hoor. Zoals hier reeds eerder is aangehaald kan alleen jij de beslissing nemen maar moest je het mij vragen , laat je dan even testen het bezorgt je mss veel ellende.

Mijn klachten vallen idd nog wel mee hoor... mja tis gwoon soms vrij ambetant, vooral wanneer ik moet studeren. En dani, het kan idd zijn door een mentale dip, dat was wat ik zelf dacht, maar ondertussen ben ik te weten gekomen dat zelfs een allergie de oorzaak kan zijn van een mentale dip :s Wat betreft die bacterie, mr Mike, had dat niet gezien geweest in de resultaten van de bloedtest?

Bij een normale controle ontdekken ze het niet, in mijn woonplaats konden ze na een half jaar nog steeds niks vinden.
De huisarts wilde mij dan ook doorverwijzen naar een psychiater omdat het tussen me oren zat, ben toen flink uitgevallen en heb een second opinion in het UMCG geregeld waar ze het binnen no-time vonden..

Ben nu flink aan de antibiotica en nog wat medicijnen, ben benieuwd..

Mentale dip hoeft niet, heb er zelf ook al ca. jaar last van. Al een aantal bloedonderzoeken gehad en bij de arts geweest, maar niks gevonden...
Heb nu zon 8 weken ff helemaal afgeschakeld en heb er nog steeds last van.

heb je die vermoeidheid ook als je bvb in het buitenland zit. mijn vriendin is astmalijder. tijdens die warme periode in juli heeft ze zeer veel last gehad maar als ze in senegal zit, heeft ze daar niet de minste last van. daar gebruikt ze geen medicatie of puffer. het is daar nochtans even warm als tijdens die periode. ik heb bvb een lichte allergie voor sigarettenrook en parfums. ik gebruik dus geen after-shave meer. enkel wat deodorant. één van mijn problemen is dat ik ook af en toe vlagen van vermoeidheid heb. dat het tussen de oren zit en mentaal is, geloof ik niet. wordt nogal dikwijls gebruikt door diegenen die er zelfs geen last van hebben. cvs is ook zo'n onderschatte ziekte.

Mja, kom eigenlijk zelden of nooit in het buitenland. Begin deze vakantie 10 dagen duitsland, maar daar had ik het ook, hoor.

hmmz ik zou dan eerst maar eens stoppen met al hetgeen aan middelen die je neemt, inclusief normale supps. En dan nog maar eens kijken. Dan kan je dan eventueel uitsluiten.

heb er ook last van, ook van die tests gehad maar niet 1 stof die waar ik ech op reageerde.

volgens de arts had ik wel huisstofmijt allergie, maar heb ik alleen zo een hoes voor mijn matras voor en kussen.
moet ook nog eens terug gaan want merk er niet veel van

Maareh Sid, vermoeidheid heeft juist heel vaak GEEN lichamelijke oorzaak. Misschien dat je het inderdaad eens aan de kant van de "dip" moet zoeken?

jep,
mijn moeder is slecht 4 uur!!! per dag op, dus ligt 20 uur op bed.
nooit wat gevonden, zit meer tussen de oren. verder heeft ze nergens zin in dus koken en de huishouding etc komt erg weinig van. pfff wat moet je er mee

jep,
mijn moeder is slecht 4 uur!!! per dag op, dus ligt 20 uur op bed.
nooit wat gevonden, zit meer tussen de oren. verder heeft ze nergens zin in dus koken en de huishouding etc komt erg weinig van. pfff wat moet je er mee

Zeg niet te snel dat het tussen de oren zit. Daar wordt het opgegooid als artsen het niet kunnen vinden. Hoe het met jouw moeder zit weet ik uiteraard niet.

Laat je eens testen op de ziekte van Lyme. Bloedonderzoek geeft geen 100% zekerheid, maar sowieso laten testen kan geen kwaad. Die ziekte kan ook een soortgelijk ziektebeeld geven. Pfeiffer heb je al getest neem ik aan.

Zeg niet te snel dat het tussen de oren zit. Daar wordt het opgegooid als artsen het niet kunnen vinden. Hoe het met jouw moeder zit weet ik uiteraard niet.

Laat je eens testen op de ziekte van Lyme. Bloedonderzoek geeft geen 100% zekerheid, maar sowieso laten testen kan geen kwaad. Die ziekte kan ook een soortgelijk ziektebeeld geven. Pfeiffer heb je al getest neem ik aan.

ik weet niet waar de dokter mijn moeder op heeft laten testen allemaal maar ik denk dat als ik er wel op kom en een dokter niet dat het een amateur is.
maar mijn ma heeft ook overal weinig zin in. de psychiater is een paar keer aan huis geweest, afspraken gemaakt om daar langs te gaan maar mijn ma blijft gewoon op bed liggen. ze lijkt het wel best te vinden. heel klote voor mijn vader, ik heb het een beetje geaccepteerd.

Kweet niet op wat mijn bloed getest is geweest, hij heeft wel vrij veel getrokken in één keer en op het papiertje voor het lab had hij geschreven dat ze moesten zoeken naar zo veel mogelijk stoffen of tekorten of whatever in mijn bloed dat vermoeidheid kan veroorzaken... mssn zaten lyme en pfeifer wel in dat onderzoek...

Back
Naar boven