AndroidHealthClinic

Oost Europeanen werken wél

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Weinig Oost-Europeanen met WW of bijstand
Uitgegeven: 26 juli 2010 10:12
Laatst gewijzigd: 26 juli 2010 10:13
DEN HAAG ( ANP) - Slechts weinig Oost-Europeanen die in Nederland wonen, hebben een WW-uitkering of bijstand.
© ANP

Eind 2009 ontvingen duizend Oost-Europeanen een werkloosheidsuitkering en ruim zeshonderd kregen een bijstandsuitkering.

Zo blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Toegenomen

Het aantal dat een WW-uitkering krijgt, is ook relatief klein, maar is de laatste jaren wel sterker toegenomen dan gemiddeld, aldus het CBS.

Eind 2009 zijn op elke duizend Oost-Europeanen tussen de 15 en 65 jaar zestien WW-uitkeringen verstrekt. Gemiddeld ontvangen in Nederland 24 op de duizend inwoners WW.

Ook van de bijstand maken Oost-Europeanen in Nederland maar weinig gebruik. Negen op de duizend ontvangen bijstand, terwijl gemiddeld in Nederland 25 op de duizend mensen tussen de 15 en 65 jaar een bijstandsuitkering krijgen.
© ANP

http://www.nu.nl/economie/2300062/weinig-oost-europeanen-met-ww-of-bijstand.html

Oost Europeanen doen het dus beter dan het gemiddelde wat betreft werkloosheidscijfers. Ik vermoed eigenlijk dat ze het ongeveer hetzelfde doen als autochtone Nederlanders maar dat het gemiddelde omhoog is gegaan door bepaalde welbekende groepen allochtonen.

En weg was het argument dat Marokkanen, Antillianen etc er niks aan kunnen doen dat ze werkloos zijn wegens taal en cultuurbarrieres.
 
http://www.nu.nl/economie/2300062/weinig-oost-europeanen-met-ww-of-bijstand.html

Oost Europeanen doen het dus beter dan het gemiddelde wat betreft werkloosheidscijfers. Ik vermoed eigenlijk dat ze het ongeveer hetzelfde doen als autochtone Nederlanders maar dat het gemiddelde omhoog is gegaan door bepaalde welbekende groepen allochtonen.

En weg was het argument dat Marokkanen, Antillianen etc er niks aan kunnen doen dat ze werkloos zijn wegens taal en cultuurbarrieres.

Verborgen werkloosheid Zelda. Daarnaast zijn de goedkope loonslaven in de bouw en land- en tuinbouw actief waarnaast zwart bijgeklust wordt en daardoor ook hun rechten op een WW of bijstandsuitkering niet hebben.
Doordat ze geen aanspraak kunnen maken op een uitkering zie je dit in deze cijfers niet terug.

Het ligt dus even iets anders dan het CBS nu voorspiegeld.
 
Goed hoor, maar het gaat hier wel om arbeidsmigranten in feite, ook al is de groep migranten van weleer daarvoor ook naar Nederland toe gekomen natuurlijk. Maar de vergelijking tussen Oostblokarbeiders en de migranten uit niet Westerse landen gaat verder een beetje mank. Of moet iedere niet Westerse allochtoon zich maar laten omscholen tot tegelzetter, loodgieter, pijpfitter, aspergesteker etc?

Wie zegt trouwens dat Marokkanen werkloos zijn wegens taal of cultuurbarrieres? Volgens mij speelt meer de opleidingsbarriere mee, die Oostblokkers draaien ook mee zonder dat ze de taal echt machtig zijn. Maar die Oostblokkers hebben wel een technische achtergrond in veel gevallen waardoor ze ook in staat zijn om hier te werken.

Opleidingsgat tussen niet Westerse allochtonen en autochtonen wordt overigens kleiner maar het zal nog wel even duren voordat het gat gedicht is.

Overigens is dit niet zo bemoedigend :

Het aantal dat een WW-uitkering krijgt, is ook relatief klein, maar is de laatste jaren wel sterker toegenomen dan gemiddeld, aldus het CBS.

Dan heb je nu mooie cijfers maar als de trend zo blijft heb je straks gewoon een hele zooi bankzitters er bij in Nederland.
 
Laatst bewerkt:
plus de oost europese dames zijn ruim vertegenwoordigt in het raamwerken, de niet westerse godzijdank niet ;)
 
Als je toegevoegde waarde minder is dan je kosten kan je beter de stekker eruit trekken. Maar daarover wordt geen woord gezegd.
 
Als je toegevoegde waarde minder is dan je kosten kan je beter de stekker eruit trekken. Maar daarover wordt geen woord gezegd.


Wat is jouw toegevoegde waarde, "HardcoreNL" ?
 
Als je toegevoegde waarde minder is dan je kosten kan je beter de stekker eruit trekken. Maar daarover wordt geen woord gezegd.

Hoe had je bedacht om die stekker er uit te trekken dan?
 
Wat is jouw toegevoegde waarde, "HardcoreNL" ?

Die hoef je niet te hebben als Nederlands Staatsburger. Superioriteit heet dat Klaas.
Deze Oostblokkers werken voor een appel en een ei in banen die wij niet willen doen omdat het te min is voor ons. Het zijn 2de rangs burgers welke zich daarnaast niet aanpassen aan onze cultuur.
 
Ik zie anders weinig verschillen tussen die luidruchtige Best bier zuipende Polen en white trash van eigen bodem.
 
Leedvermaak;P
 
Conclusie, een Oost Europeaan is dus beter dan de welbekende groepen? Of was dat niet het doel van deze thread?
 
Conclusie, een Oost Europeaan is dus beter dan de welbekende groepen? Of was dat niet het doel van deze thread?

Conclusie: Er mag dus onderscheid gemaakt worden. Als je zoiets zou zeggen over moslims of zoiets dan ben je een nazi en een racist en dit mag wel. Beetje curieus.
 
Conclusie: Er mag dus onderscheid gemaakt worden. Als je zoiets zou zeggen over moslims of zoiets dan ben je een nazi en een racist en dit mag wel. Beetje curieus.

WTF heb jij het nou weer over? De werkloosheidscijfers van niet Westerse allochtonen zijn gewoon bekend hoor. Zelfs naar afkomst en generatie uitgesplitst. Alleen is er geen instituut dat bijhoudt of het gaat om moslims of niet, beetje overbodig lijkt me het ook om de religie er bij te betrekken.
 
we kunnen ook werkkampen oprichten voor de niet-westerse allochtonen. Daar kunnen ze onder het motto 'Arbeid maakt vrij' hard werken en een bijdrage leveren aan de Nederlandse Maatschappij.

Natuurlijk zullen wij hen goed verzorgen met oer-Hollands brood en water.
Tevens mogen ze gebruik maken voor de douches, waar - in tegenstelling tot in veel bekende vakantielanden - geen muntjes voor nodig zijn.
 
Verborgen werkloosheid Zelda. Daarnaast zijn de goedkope loonslaven in de bouw en land- en tuinbouw actief waarnaast zwart bijgeklust wordt en daardoor ook hun rechten op een WW of bijstandsuitkering niet hebben.
Doordat ze geen aanspraak kunnen maken op een uitkering zie je dit in deze cijfers niet terug.

Het ligt dus even iets anders dan het CBS nu voorspiegeld.

Verborgen werkloosheid is niet hoger dan bij andere allochtonen. Ik denk zelfs lager omdat de kosten van levensonderhoud hier hoger zijn dan in bijv Polen. Werklozen gaan liever snel weer terug. De rest wat je zegt heeft een kern van waarheid maar dat was ook het punt niet. Het gaat er om dat deze lui bewijzen dat het toch makkelijk is om aan werk te komen als je de taal niet spreekt en niet dezelfde cultuur hebt.

Wie zegt trouwens dat Marokkanen werkloos zijn wegens taal of cultuurbarrieres? Volgens mij speelt meer de opleidingsbarriere mee, die Oostblokkers draaien ook mee zonder dat ze de taal echt machtig zijn. Maar die Oostblokkers hebben wel een technische achtergrond in veel gevallen waardoor ze ook in staat zijn om hier te werken.

Voorheen was het argument altijd de cultuur/taal maar nu dat niet meer opgaat kennelijk een wending. Verreweg de meeste Oost Europeanen doen ongeschoold werk als aspergesteker, schoonmaker of in de bouw dus ook die vlieger gaat duidelijk niet op.

Hierom ben ik dus zo voor de maatregel om de eerste 10 jaar allochtonen geen recht op bijstand te geven.

Wat je zegt over de stijging in aantallen uitkeringen klopt ongetwijfeld Eric. Daarom ben ik er voor om alle uitkeringen met 30% te verlagen voor iedereen. (behalve WW daar betaal je gewoon premie voor) En de besparingen kunnen dan verdeeld worden over de werkenden met een lager dan gemiddeld inkomen.
 
WTF heb jij het nou weer over? De werkloosheidscijfers van niet Westerse allochtonen zijn gewoon bekend hoor. Zelfs naar afkomst en generatie uitgesplitst. Alleen is er geen instituut dat bijhoudt of het gaat om moslims of niet, beetje overbodig lijkt me het ook om de religie er bij te betrekken.

Overdreven reageren is ook een vak, volgens mij wist jij precies waar ik het over had en laat je nu precies de gevoelige kant zien die hier in deze maatschappij overheerst. Maar dat maakt niet uit, 1 meer of minder die zo denkt zal de politiek niet beïnvloeden, en gelukkig maar.

we kunnen ook werkkampen oprichten voor de niet-westerse allochtonen. Daar kunnen ze onder het motto 'Arbeid maakt vrij' hard werken en een bijdrage leveren aan de Nederlandse Maatschappij.

Natuurlijk zullen wij hen goed verzorgen met oer-Hollands brood en water.
Tevens mogen ze gebruik maken voor de douches, waar - in tegenstelling tot in veel bekende vakantielanden - geen muntjes voor nodig zijn.

In mijn ogen totaal niet grappig, eerder onnodig grievend
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven