Fitness Seller

Op 19-jarige leeftijd beginnen met American Football?

Bezoekers in dit topic

C1999

Novice
Lid geworden
16 aug 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
75kg
Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer interesse krijg voor American Football. Nu is die interesse zelfs zover gekomen dat ik de sport misschien wel zelf wil gaan uitproberen. Ik weet echter niet heel veel over de sport en heb nog wat vragen. Zijn er mensen hier die deze sport spelen en mij kunnen helpen of hun ervaringen te delen?

Is het moeilijk om aan deze sport te beginnen als je de afgelopen 4 jaar geen tijd hebt gehad om te sporten vanwege school en werk?

Hoe zit het met spierpijn, wat waren jullie eerste ervaringen daarmee na de eerste training? (dan kan ik rekening houden met wat ik de dag erna moet doen) En hoe groot is de kans op (pijnlijke) blauwe plekken of blessures?

Wat hoort bij de beschermende kleding en is deze kleding een beetje comfortabel? Biedt de kleding volledige bescherming of blijft het risico op blauwe plekken en blessures bestaan?

Wat zijn de zwarte strepen die je soms ziet onder de ogen van de spelers en hoe heten ze? Is het aan te raden om dit te gebruiken?

Zijn er dingen die ik vooraf kan oefenen vanwege het aantal jaren dat ik niet aan sport heb gedaan voordat ik naar een proeftraining ga? En zijn er nog dingen waar ik de dagen na de training rekening mee moet houden? Kan iedereen deze sport beoefenen of heb je bepaalde karakteristieke eigenschappen nodig om deze sport goed te kunnen spelen?

Dan iets over mezelf, ik ben momenteel 19 jaar oud en weeg 75 kg daarnaast ben ik 1m80 lang en heb de laatste 4 jaar weinig of geen tijd voor sport. Daarvoor heb ik een paar jaar zwemwedstrijd gedaan. Hebben jullie naast de antwoorden en tips hierboven nog verdere vragen of tips voor mij?

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoed
 
Ik zou gewoon eens bij een vereniging langsgaan, die kunnen bijna al je vragen wel beantwoorden!
 
Ik vraag het juist hier zodat ik een beetje voorbereid ben als ik mij aanmeld voor een proeftraining, als je daar eenmaal bent vind ik dat je niet meer kan zeggen dat je toch niet wilt.
 
Hoe kwam je op het idee om op een bodybuilding forum naar tips te vragen voor American Football?
 
maatje van mij speelt bij amsterdam crusaders....had geen enkele ervaring en heeft gewoon gaande wijs het spel leren kennen....na een half seizoen bij het 2e mocht die door naar het 1e en speelt nu als white receiver. Gewoon die stap maken!

ik zelf bijv. ben sinds kort begonnen met rugby, ook nog nooit gedaan. Bij de eerste training werd ik glashard uitgelachen toen ik zei dat ik de regels niet eens kende....Heb mezelf enorm bewezen in korte tijd. En degene die het hardste aan het lachen waren, zijn nu positief verrast. Moraal van t verhaal, gewoon proberen als het je tof lijkt.
 
Hebben ze ook black receivers?
 
Hoe kwam je op het idee om op een bodybuilding forum naar tips te vragen voor American Football?
via google kwam ik hier uit. Kon verder niet echt algemene nederlandse sportfora vinden dus vandaar
 
Het is een vrij lastige sport, omdat het totaal anders is dan wat je waarschijnlijk gewend bent. Dat mag echter de pret niet drukken. Gewoon aanmelden dus.
 
Zwarte strepen onder ogen hebben ze voor het vangen van de bal als de zon in het zichtsveld is. Schijnt te helpen. Zie je ook vaak met honkbal.

Is rugby niet een idee? Hoef je minder materiaal te kopen en vaak ook grotere competitie.
 
Ga gewoon langs de vereniging man. Alsof een proeftaining die tegen valt je leven verwoest. Als je blijft lullen dan gaat het nooit gebeuren.
 
Zwarte strepen onder ogen hebben ze voor het vangen van de bal als de zon in het zichtsveld is. Schijnt te helpen. Zie je ook vaak met honkbal.

Is rugby niet een idee? Hoef je minder materiaal te kopen en vaak ook grotere competitie.
Ja je moet al vast vt voren naar de proeftraining komen met zwarte strepen..
 
Maat van mij deed het jaren. Redelijk wat blessures wel.

Maar ik zou gewoon eens gaan zien en daar eens horen voor een proeftraining mee te doen.
 
heel blessuregevoelige sport, heel dure sport ook. Mijn loser van een schoonbroer heeft het intensief gedaan en hangt nu half uit elkaar. Bijna heel de ploeg btw.
Ook heel moeilijk om een goeie ploeg bijeen te houden, vaak mensen die afvallen of niet opdagen voor de training. Zal bij alle groepssporten wel wat zijn I guess.

In algemene termen: ongeveer zo gezond als straatvechten. in ruil krijg je wat puberaal groepsgevoel.

Kzou gewoon wat gaan gymmen.
 
Back
Naar boven