Fitness Seller

Op dagen met alcohol, wat is belangrijker: totaal kcal of macro's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ErikvdVen

Novice
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
14
Waardering
4
Lengte
1m89
Massa
90kg
Vetpercentage
16%
Op dagen dat ik een aantal biertjes nuttig, wat is dan belangrijker: dat mijn totale hoeveelheid kcal op de gewenste hoeveelheid blijft of dat ik er net iets overheen ga en voldoende van mijn overige macro's binnen krijg?
Voor mijn gevoel is het 't een of 't ander. Ik heb een planning gemaakt en zit qua koolhydraten,eiwitten,vetten en vezels perfect, maar wel 400 kcal over mijn gewenste totale hoeveelheid.

Ik kan ook iets te weinig koolhydraten en vetten binnen krijgen maar goed uit komen met mijn totale kcal, eiwitten en vezels.

Wat is jullie gedachte? Alcohol is nooit goed als het te vaak voorkomt, maar ik probeer juist op die dagen de schade zoveel mogelijk te beperken en toch ook te kunnen genieten van enkele flesjes bier.
Je leeft ook slechts één keer nietwaar ;)
 
Veel te ver gezocht en dan de vraag; beter voor wat? Wil je VVM behouden of vet kwijtraken? In beide gevallen kan je antwoord anders zijn.
Geniet gewoon van die paar biertjes en maak er geen rocket science van, tenzij je wedstrijd ambitie hebt; laat dan die biertjes achterwege.
 
Doel is vet verliezen. Er is me ooit verteld dat kcal belangrijker is dan macro's, dus wilde jullie mening ff horen :)
 
Doel is vet verliezen. Er is me ooit verteld dat kcal belangrijker is dan macro's, dus wilde jullie mening ff horen :)

Iedereen kan natuurlijk van alles vertellen, maar in welke context iets verteld wordt maakt het zinnige of onzinnige informatie. Het lijkt in elk geval geneuzel in de marge imo.
 
Back
Naar boven