XXL Nutrition

Op de goede weg?

Bezoekers in dit topic

Design3r

Novice
Lid geworden
22 feb 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
82kg
Vetpercentage
19%
Beste,

Ik vraag jullie bij deze om advies, ben nu bijna twee maanden aan het trainen en zeker nog een beginner als het om fitness gaat.

Op dit moment: 1,85m - 82kg - 18%

Ik ben gaan fitnessen omdat ik graag mijn vetpercentage wil verminderen en tegelijkertijd wil aankomen in spiermassa. Niet per se afvallen in kg dus.

Op dit moment fitness ik 3 keer per week, daarnaast train ik 1 keer per week op het voetbalveld.

Ik heb een stevige bouw, waardoor ik (door eerdere dieten etc) al redelijk veel afweet van calorie inname, eiwitten e.d. Op een gemiddelde dag drink ik zeker 3 liter water, eet ik 5 bruine boterhammen met voornamelijk kipfilet, 2 appels (+ banaan als ik ga trainen). 'S ochtends eet ik kwark en neem ik als supplement Omega 3 visolie. 'S avonds eet ik meestal gewoon mee thuis, maar probeer wel te letten op wat ik binnen krijg. Daarnaast probeer ik aan mijn eiwitten te komen met isolaat eiwitshakes.

In de sportschool doe ik een warming up, waarna ik aan mijn krachttraining begin. Om te wennen aan krachttraining ben ik in het begin veel met machines bezig gegaan, maar probeer ook altijd oefeningen met losse gewichten mee te pakken. Aan het eind van mijn training ga ik de loopband op, op interval, verbrand ik zo'n 200kcal.

Nu 6 weken later merk ik al aanzienlijk verschil. Mijn doel is dus om het vetpercentage te verminderen. Moet ik doorgaan waar ik mee bezig ben, of zijn er dingen die ik bij kan schaven om meer resultaat te boeken?

Ik ben blij met hoe het nu gaat, maar wel nieuwsgierig naar soortgelijke ervaringen etc vandaar mijn post!
 
Ik volg een full body schema
Zolang als je onder je dagelijks calorie onderhoud blijft en ervoor zorgen dat je trainingsschema gebaseerde is om voornamelijk compound oefeningen (om zoveel spiermassa mogelijk te behouden tijdens je cut), dan ga maar gewoon zo door.
 
Back
Naar boven