MuscleMeat

Op dieet, maar ben ik wel goed bezig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nietsnutt

Novice
Lid geworden
26 mei 2014
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
73kg
Hallo iedereen,

Het is de eerste keer dat ik dieet, dus ik ben nieuw hier. Ik had graag enige reacties gekregen of ik wel goed bezig ben want ik heb mijn dieet gebaseerd op wat ik allemaal op internet las.

Mijn profiel,

leeftijd = 20 jaar
lengte = 174 cm
gewicht = 72,4 kg
buikomtrek = 82 cm

Ik ben nu reeds 1 week bezig en ben 2,6 kg afgevallen, ik kwam van 75 kg. Ik wil vooral mijn buikvet wegwerken ik weet dat dit niet plaatselijk gaat, maar ik wil maar zeggen dat dat mijn doel is.

Mijn levensstijl ziet er momenteel als volgt uit:

Ontbijt:

1 snee volkorenbrood + halve banaan + 1 kop koffie

Middag:

4 sneden volkorendrood + 2 schelletjes kippenwit

Tussendoor 15u:

Halve banaan

Avond 19u:

100 gram pasta + 250 gram groene erwten + vlees/vis/ei

Tussendoor 21u:

2 appelen of potje aardbeien of 2 kiwi's

Ik drink de hele dag door enkel water.

Dit geld voor iedere dag in de week behalve de woensdag, dan eet ik s'middags spaghetti en s'avonds dan het brood. In het weekend staat ook het warm eten s'middags.

Ik krijg zo gemiddeld een 2250 kcal. binnen. Let wel, hierbij doe ik iedere dag minimum 2u aan cardio, namelijk fietsen met een gemiddelde snelheid van 28 á 31 km/u. Hierbij verbruik ik ongeveer 1200 á 1400 kcal.

Ik weet dat snel resultaat niet altijd goed is maar ik had toch graag snel resultaat verkregen en vroeg me nu af of ik zo wel goed bezig ben om mijn overtollige vet snel en efficiënt weg te werken?

Graag bevestiging van een goed schema?
Tips of ondersteuning van wat beter kan is ook altijd welkom.

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Weinig eiwit
 
Je eet wel heel weinig. Ik heb even snel berekend wat ongeveer het aantal Kcal is van wat je noemt maar ik kom net aan 1000 Kcal per dag.

Kan je uitleggen hoe je aan 2250 kcal komt?
 
Waar zijn de e k v hoeveelheden? Waar staan je behoeftes?
 
Bedankt voor jullie reactie,

Ja het is inderdaad ongeveer 1000 kcal per dag . Het zijn 2250 kcal als de cardiotraining er nog niet van afgetrokken is.
En wat het eiwit betreft kan ik iedere dag een gekookt ei bij eten en zo worden de kcal. Ook vermeerderd tot ongeveer 1100 kcal.
een crashdieet is tot 800 kcal en een normaal dieet rond de 1200 kcal dacht ik dus zo zou ik net geen normaal dieet hebben maar ook geen crashdieet als ik het goed voor heb.

---------- Toegevoegd om 11:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------

Dit zijn de verhoudingen,

46 gram vetten
246 gram koolhydraten
92 gram eiwitten

Met het gekookt ei er al bij gerekend.
 
Je onderhoud met de stats die je noemt en hoeveel je sport zit rond de +/- 3000 Kcal per dag. Je verbrand ook nog eens 1200 Kcal per dag. Je verbruikt dus +/- 4200 Kcal per dag. Daartegenover staat 1100 Kcal aan voeding.

4200 - 1100 = een tekort van 3100 Kcal per dag. Je valt dus net geen halve kilo per dag af op deze manier.

Volgens mij ben je al redelijk aan een crashdieet bezig.
 
Echt? Dan heb ik verkeerd geredeneerd...
maar jij bent dit zeker? Want met wat ik eet per dag ben ik wel voldaan en heb ik geen honger gevoel.
als ik echt 3000 kcal te kort zou eten dan zou ik toch op zijn minst een hongergevoel hebben???

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

Volgens hoe ik het berekend heb is het als volgt,

2500 kcal voor een gemiddelde man.
1250 kcal verbruiken door te sporten.

Hieruit volgt dat ik 2500+1250 = 3750 kcal zou nodig hebben om op gewicht te blijven.
om een dieet te hebben trek ik er 500 kcal van af, houd ik 3250 kcal over. Op een gemiddelde dag eet ik ongeveer 2200 kcal, dus 3250-2200= 1050 kcal die ik te kort kom op een dag.

Waar zit mijn fout dan?
 
zucht... begin met sticky's enzo te lezen
 
Echt? Dan heb ik verkeerd geredeneerd...
maar jij bent dit zeker? Want met wat ik eet per dag ben ik wel voldaan en heb ik geen honger gevoel.
als ik echt 3000 kcal te kort zou eten dan zou ik toch op zijn minst een hongergevoel hebben???

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

Volgens hoe ik het berekend heb is het als volgt,

2500 kcal voor een gemiddelde man.
1250 kcal verbruiken door te sporten.

Hieruit volgt dat ik 2500+1250 = 3750 kcal zou nodig hebben om op gewicht te blijven.
om een dieet te hebben trek ik er 500 kcal van af, houd ik 3250 kcal over. Op een gemiddelde dag eet ik ongeveer 2200 kcal, dus 3250-2200= 1050 kcal die ik te kort kom op een dag.

Waar zit mijn fout dan?

die 500 die je er zomaar vanaf haalt hoort allereerst al bij de 1050 kcal die je tekort komt.
Daarnaast eet je 1100 Kcal per dag en geen 2200? Dan zit je al op een tekort van 2650 Kcal. Tot slot kan je niet zomaar uitgaan van 2500 Kcal voor een gemiddelde man.

Kijk bij Voeding in de sticky's hoe jij je onderhoud kan berekenen. Als je 7x in de week 2 uur sport is je onderhoud logischerwijs niet hetzelfde als de gemiddelde man ;)
 
Ik eet wel degelijk 2250 kcal, die 1100 kcal zijn de calorieën waar het sporten al is van afgetrokken.
dus jij rekent het sporten 2 keer waardoor je aan zo'n hoog te kort komt. Maar je hebt wel gelijk over die 500 kcal, waardoor ik op een te kort kom van 1550 kcal.
nu ja, de vraag is echter of dit erg is? Het blijft natuurlijk een dieet he.
 
Ja dit is erg.
Lees alsjeblieft de stickies mbt voeding...
Je krijgt ook te weinig eiwitten en vetten binnen.
 
Volgens mij kloppen deze berekeningen niet echt?
ik heb namelijk een app om mijn dagelijkse calorieën in de gaten te houden.
dit zijn waarden die ik daar onderander kan zien:
ik heb een doel ingesteld van 1400 kcal.
dus,

Doel : 1400 kcal
Eten: 2050 kcal ( soms meer)
Training: -1250 kcal
Netto: 800 kcal
en ik heb 600 kcal over die ik eig nog meer mag eten.

Is dit al wat beter dan?
 
Gast, alles wat jij eet min je avondeten is mijn ontbijt. Dan lunch ik nogmaals dezelfde hoeveelheid, eet jouw avondeten, een hand noten en een bak kwark en ik kom op 2500 kcal. NO ****ING WAY dat jij op 2050 zit.

5 sneden volkorenbrood = 375 kcal
2 plakken kipfilet = +/- 40 ckal
1 banaan = 80 ckal
2 appels = 140 ckal
1 kop koffie = 0 kcal
avondeten = +/- 600 kcal

Totaal = +/- 1240 ckal

Serieus, lees de stickies, anders werk je je lichaam heel snel de vernieling in!
 
Als je over een week dood wilt neervallen moet je zo doorgaan ..
 
Volgens de producten die ik eet is het als volgt:

5 sneden volkorenbrood = 430 kcal
2 schelletjes kippenwit voor op de botterham = 78 kcal
1 banaan = 129 kcal
2 appelen = 144 kcal
1 kop koffie = 0 kcal
1 gekookt ei = 73 kcal

avondeten:

112 gr. pasta = 400 kcal
150 gr. gebakken gehakt + 100 gr. kipfilet = 547 kcal
+/- 300 gr. groene erwten = 279 kcal

Totaal = 2080 kcal

cardio = -1250 kcal

2080-1250 = 830 kcal

Jij eet dan wel weinig s'avond als je maar aan 600 kcal komt.

Voor ik begon met dieet at ik ongeveer hetzelfde, iets meer, ongeveer 2500 kcal. Maar toen deed ik ook aan cardio met een verbruik van ongeveer 1000 kcal. En zo terwijl ik dit dee vroeger verloor ik geen gram. Ik bleef gewoon continu op gewicht.

en stickies zal ik lezen, thnx.
 
Laatst bewerkt:
2,7kg afvallen in een week? Dat klinkt niet best.
 
Bro srs begin met stickys te lezen dafuq man.
 
1250 kcal aan cardio per DAG? jesus waar haal je de tijd vandaan.

Zie je niet de hele tijd zwart voor de ogen?

2000kcal per dag eten is al diëten ZONDER cardio

Die berekening van 2500 + 1250 en dan weer -500.. je snapt totaal niet wat je aan het doen bent, zoals iedereen zeg ik ook: lees de stickies
 
Je onderhoud met de stats die je noemt en hoeveel je sport zit rond de +/- 3000 Kcal per dag. Je verbrand ook nog eens 1200 Kcal per dag. Je verbruikt dus +/- 4200 Kcal per dag. Daartegenover staat 1100 Kcal aan voeding.

4200 - 1100 = een tekort van 3100 Kcal per dag. Je valt dus net geen halve kilo per dag af op deze manier.

Volgens mij ben je al redelijk aan een crashdieet bezig.

Ben het hoe dan ook eens met de stelling dat hij ontzettend weinig eet alleen bij deze berekening heb ik toch even een vraagteken.

3000 onderhoud kan zeker kloppen alleen daar bereken je toch al de sporttoeslag in mee? Hij verbrand 3000 calorieën per dag omdat hij dusdanig vaak sport in de week.

Als je vervolgens daar dan ook weer die 1200 kcal van het sporten bij optelt tel je toch dubbel?
 
Volgens de producten die ik eet is het als volgt:



Totaal = 2080 kcal

cardio = -1250 kcal

2080-1250 = 830 kcal


serieus ?

Je zou normaal ongeveer 2800cal nodig hebben en jij eet er 2080 en je trekt er 1250 vanaf?

Hoe kom je er bij dat je 1250 cal verbrand? En dat alleen al aan cardio?
Krachttraining ook nog eens aardig wat...

Kortom je bent van alles aan het verbranden behalve vet. Je staat vol cortisol. Dus je zal wel "afvallen"maar je doelen niet bereiken, je wordt niet droger, wel veel vochtiger/softer.
 
Back
Naar boven