Fitness Seller

op en aanmerkingen trainingsschema

Bezoekers in dit topic

jellybean1988

Novice
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik heb jarenlang aan topsport gedaan (tafeltennis) en ben een tijd terug met het topsport gedeelte gestopt. In die tijd heb ik ook altijd al een krachttraining gedaan, natuurlijk was dat wel sportgericht, dus vaak op explosiviteit. Nu heb ik laatst een eigen schema gemaakt, alleen ik ben hierbij natuurlijk benieuwd naar meningen van de meer ervaren mensen en daarbij dan ook aanmerkingen met dingen die ik beter zou kunnen aanpassen. Ik zie mijzelf niet meer echt als een beginner, aangezien ik al wel een basis heb ik vind ik zelf.
Mijn doel is gericht op sterker en breder worden. Ik ben op de hoogte van het belang van voeding en rust hierin.

Max met squat is 140kg, max met deadlift 150kg en max met benchpress is 85kg (of ben ik dan nog wel echt een beginner?)

Ik heb een programma gemaakt voor 2 dagen die ik dus 2 keer per week uitvoer. (zo, ma, wo, do)

Dag 1:
Dumbbell shoulder press 3*8-12
Lat raises 3*8-12
Behind-the-neck military press 3*8-12
Reverse dumbbell flys 3*8-12
Deadlifts 8*3
Good morning’s 3*8-12
Pull ups 2*8-12 wijde greep, 2*8-12 smalle greep
Bent-over barbell rows 2*8-12 wijde greep, 2*8-12 smalle greep
Squats 8*3
Leg press 3*8-12
Seated leg extensions 3*8-12
Seated leg curl 3*8-12

Dag 2:
Incline dumbbell bench press 6*5
Incline dumbbell flys 3*8-12
Barbell bench press 3*8-12
Dumbbell pullover 3*8-12
Dips 3*8-12
Standing EZ-Bar Curl 3*8-12
V-Bar Push Down 3*8-12
Single Arm Preacher Curl 3*10-15

Na elke training doe ik dan ook nog buikcircuitje van 4 oefeningen (Hanging leg raises, side bends, high cable woodchop, cable crunch 3*15-20)

Ik doe dit nu een 2 maanden en merk wel verbeteringen, maar vond het toch verstandig het is eens te laten checken.

Graag jullie mening hierover!
 
Inderdaad geen beginner, maar dit schema is overkill. Ik raad je aan je oefeningen per dag te beperken tot
5-7.
 
Back
Naar boven