AndroidHealthClinic

op je tenen lopen en stang in de nek voor kuiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

baka boko

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
5.950
Waardering
1
Ik haalde weinig voldoening uit gewone staande calf raises dus had ik een tijdje geleden een oefening bedacht. Stang in de nek net als bij het squatten, en dan op je tenen een paar stappen naar achter en weer terug het squatrek in. Dan voel ik mijn kuiten best hard.

Echter heb ik deze oefening nergens zien staan, echt geen enkele goede site. Waarom niet? Train je er eigenlijk je kuiten niet mee? Of is het niet zo'n goede oefening in het algemeen? Of is het zelfs gevaarlijk? :eek:
 
probeer je 20 reps met calfraise te doen met een zwaar gewicht!

verder zijn seated calfraise ook een behoorlijke kuitenbijter!

suc6!
 
hmmz je maakt dan toch nooit de volledige bewegingsuitslag ?
 
Ik haalde weinig voldoening uit gewone staande calf raises dus had ik een tijdje geleden een oefening bedacht. Stang in de nek net als bij het squatten, en dan op je tenen een paar stappen naar achter en weer terug het squatrek in. Dan voel ik mijn kuiten best hard.

Echter heb ik deze oefening nergens zien staan, echt geen enkele goede site. Waarom niet? Train je er eigenlijk je kuiten niet mee? Of is het niet zo'n goede oefening in het algemeen? Of is het zelfs gevaarlijk? :eek:

gevaarlijk is het niet denk ik, maar of het zin heeft... :dunno:
 
Probeer is incline wandelen 10 min. en daarna 4 setjes standing/seated calf raises.
Doe dat 3 x per week reken maar dat je kuiten groeien!!!
 
incline wandelen?
 
Als je met calf raises "bovenin" bent moet je even twee seconden wachten en dan pas weer terug.
Wedden dat je dan je kuiten voelt als je 's morgens uit bed komt?;)
 
ik vermoed dat deze oefening nergens staat omdat je eigelijk 'wandelt' en niet meer vanuit een vaste positie bezigt bent zoals bij de andere oefeningen. De oefening is niet slecht volgens mij. Het enigste nadeel is dat je een beperkte ROM hebt omdat je hielen natuurlijk niet lager geraken dan je tenen wat bij een calf raise wel is... als je zorgt dat je hielen nooit de grond raken dan blijven je kuiten wel continu ook opgespannen. Ik denk dat dit een goede aanvullende oefening is maar zou zeker de gewone calf raises regelmatig blijven doen zodat de spier over de volledige ROM getraind wordt. Zoals reeds werd gezegd: blijf 2s boven bij elke calf raise en je kuiten zullen branden hoor...
succes met je verdere uitvindingen;);)
 
Log van Kale op pagina 68 geloof ik staat iets over kuittraining
 
Als je met calf raises "bovenin" bent moet je even twee seconden wachten en dan pas weer terug.
Wedden dat je dan je kuiten voelt als je 's morgens uit bed komt?;)

Yes! ff vast houden bovenaan. Feel the burn baby.
 
Log van Kale op pagina 68 geloof ik staat iets over kuittraining

Kale's log telt maar 40 pagina's bij mij :D

Incline wandelen: De helling van de loopmachine op 15 graden zetten, dan loop je 15 graden omhoog. Erg effectief!

Volgens mij gaat die technogym rommel bij ons niet eens hoger dan 5 graden.
 
Wat voor mijn kuiten erg heeft geholpen is het volgende:

Gewoon de opgaande beweging snel maken, dan de negatieve fase 5 seconden laten duren, en onderin, dus volledig gesterkt 10 seconden vasthouden. Daarna weer omhoog, en hetzelfde principe. Veel mensen trainen kuiten heel snel, en maken alleen maar gebruik van de natuurlijke reflex van de kuiten. Door de pauze onderin de rep schakel je die uit. Ik verzeker je, je voelt je kuiten echt als nooit te voren.

Ik had bij het standing calve raises apparaat dat het te licht werd, en daarna ben ik overgestapt op de hack squat. Gewoon andersom gaan staan, dus met je hoofd richting de ruggensteun. Dan je tenen op het randje van het plateau zetten waar je voeten normaal staan, en dan kan je ook kuiten trainen. Als je een plate-loaded hack squat hebt, net als wij, kan je er echt flink wat gewicht aan hangen.
 
Ik kan niet hack squatten (zoals in dit filmpje: Barbell Hack Squat), mijn reet/onderbenen zitten in de weg van de stang (heb best korte benen). Heb het al gepobeerd :o
 
Ik kan niet hack squatten (zoals in dit filmpje: Barbell Hack Squat), mijn reet/onderbenen zitten in de weg van de stang (heb best korte benen). Heb het al gepobeerd :o

Train je thuis of in een gym? In een gym zullen ze toch wel een hack squat apparaat hebben?
 
grappige is, dat bij het op de tenen lopen een behoorlijk hoge spieractiviteit (EMG) te meten is! (bijzonder hoog eigenlijk)

Overigens noemt the Rock een goed punt. De achillespees (niet de kuitspieren zelf voor zover ik weet) is fantastisch in staat om bewegingsenergie 'op te slaan'. Door een aantal seconden te wachten in de onderste positie van de beweging, laat je die energie 'weglopen' (slechte beschrijving, I know), waarna de kuitspieren weer al het werk moet doen.

De kuiten vormen verder moeilijkheden door hun opbouw imo. De twee bekendste spieren (gastrocnemius en soleus) hebben een verschillende vezelverdeling (slow-twitch/FT)en zijn op verschillende manieren verbonden met (en over) de knie, hetgeen hun activeringspatroon beïnvloedt. (gestrekte benen (standing calveraise) versus gebogen benen (seated))

Vergeet ook niet de antagonisten van de kuit! :D
 
Laatst bewerkt:
Train je thuis of in een gym? In een gym zullen ze toch wel een hack squat apparaat hebben?

Nope enkel technogym troep en 1 squatrek die ik de hele tijd bezet houd ;)

De kuiten vormen verder moeilijkheden door hun opbouw imo. De twee bekendste spieren (gastrocnemius en soleus) hebben een verschillende vezelverdeling (slow-twitch/FT)en zijn op verschillende manieren verbonden met (en over) de knie, hetgeen hun activeringspatroon beïnvloed. (gestrekte benen (standing calveraise) versus gebogen benen (seated))

Ik heb zelf niet veel moeite met het laten groeien van de kuiten, doordat ik korte benen heb :p Ze groeien mee met de bovenbenen terwijl ik eigenlijk alleen maar (front) squat. Zijn van iets van 33 naar 40 cm gegaan.

Snel rennen (rond de 17 km per uur) werkt ook best goed vind ik.
 
Nope enkel technogym troep en 1 squatrek die ik de hele tijd bezet houd ;)



Ik heb zelf niet veel moeite met het laten groeien van de kuiten, doordat ik korte benen heb :p Ze groeien mee met de bovenbenen terwijl ik eigenlijk alleen maar (front) squat. Zijn van iets van 33 naar 40 cm gegaan.

Snel rennen (rond de 17 km per uur) werkt ook best goed vind ik.

haha, ik het idd iets anders moeten stellen.

Je hebt van die lucky bastards :D Daarbij zijn frontsquats denk ik aardige oefeningen voor de kuiten (zeker als je ze full doet).
 
Back
Naar boven