AndroidHealthClinic

op na roeien

Bezoekers in dit topic

Jurre

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2003
Berichten
186
Waardering
0
Vinden jullie roeien ook zo verschrikkelijk zwaar??
Moet je volgens mij echt goede conditie voor hebben.
Ik zweet me altijd kapot als ik heb geroeid!! Moet dan 10 minuten
bijkomen ofzow. Neej geef mij maar lopen, fietsen of steppen!!
Greetz,
Jurre
 
ik voel juist niks als ik roei (zwaarste stand) dus ik doe het ook niet meer...geef mij maar iets lekker zwaars als steppen of rennen :)
 
Roeien is een veel completere beweging omdat je zowel je armen als je benen gebruikt.

Helaas heb ik een verrotte schouder, dus ik krijg gelijk een blessure als ik wegens mijn toch goede conditie zwaar wil gaan.. ik zou dan evt. een lage weerstand kunnen pakken. De vorige keer heb ik maanden met een lamme schouder (rotator cuff) rond gelopen! :(

Hee, heb al lang niet meer geroeid, ga ik straks (ik ga over half uurtje weg) eens proberen.

Maar ik durf je haast te garanderen dat roeien met een kleine weerstand (en hoge frequentie) een veel hogere hartslag geeft dan met zware weerstand en lage freq. Net als fietsen dus...

Espi
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op roeien gezeten en dus vaak op de roeiergometer getrained... het is idd zeer zwaar. Tegenwoordig doe ik mijn cardio op fietsergometers, hou ik beter vol omdat het minder inspannend is op de één of andere manier.
 
Heerlijk dat roeien op een Ergometer, wel de Concept2 natuurlijk. Meeste andere apparaten hebben te weinig weerstand, vlieg je alleen maar heen en weer over de rails met je zitje.

Heb dit jaar geroeid op zo'n Concept2 om in vorm te komen voor het fietsseizoen buiten, was nog nooit zo snel in vorm. Roei nu wat minder en merk dat mijn longconditie ondanks 3 a 4 keer per week fietsen toch terugloopt, roeien duidelijk meer invloed op je longinhoud dan fietsen. Maar ja met dit weer alleen binnen sporten, mij niet gezien.

Die Concept2 heeft trouwens ook een grote schare volgelingen, twee druk bezochte forums op www.concept2.com en http://www.concept2.co.uk . Op het gebied van Cardio training is daar veel kennis verzameld, wel natuurlijk gericht op die Concept2 maar ook een goede wetenschappelijke bron voor algemeen cardiowerk. Zit daar vol met Britse en Amerikaanse kampioenen die zowel op het water als op de Ergo met diverse kampioenschappen hebben meegedaan.
 
Ik roei altijd als warming up.
Je gebruikt veel meer spieren dan bij welk ander app dan ook.
Maar als warming up doe ik het natuurlijk niet erg zwaar. Ik hoef dus ook niet lang bij te komen.
 
echt roeien op de Amstel in Amsterdam is pas lekker! :)
 
Back
Naar boven