MuscleMeat

Op onderhoud eten na bulk voor dat je gaat cutten. Hoe belangrijk is dat?

Bezoekers in dit topic

FatTuna

Novice
Lid geworden
10 mrt 2022
Berichten
21
Waardering
14
Lengte
1m92
Massa
87kg
Vetpercentage
21%
Beste allemaal,

Op YouTube volg ik het kanaal Renaissance Periodization van Dr. Mike Israetel. Ik weet niet of jullie bekend zijn met zijn video's maar persoonlijk leer ik hier erg veel van.

Volgens hem is voor het behouden van massa belangrijk om na een bulk van 12 tot 16 weken op maintenance te eten in zijn video verteld hij dit:

(Voorbeeld)na de laatste week bulk:

Op 3000kcal begonnen met bulken op het eind (12-16 weken later) zit ik op 3500 kcal. Dan haal je 50% van surplus af (3250 kcal). Als je dan 2% van je lichaamsgewicht kwijt bent (glycogeen en water gewicht) doe je er weer 250 calorieën bij. Daarna heb je 2 weken een deload of helemaal rust op maintenance calorieën voordat je een mini cut doet van 6 weken.

Hoe belangrijk is dit voor iemand die voor het eerst een bulk gaat doen?

Voor de mensen die dit interessant vinden:


Ik hoor graag wat jullie hier over denken.

Groet,

FatTuna
 
Hoe belangrijk is dit voor iemand die voor het eerst een bulk gaat doen?
Wil je nou cutten of bulken???
Zolang je niet ver onder maintenance gaat en genoeg eiwitten binnen krijgt, ga je niet opeens spiermassa verliezen.
 
Wil je nou cutten of bulken???
Zolang je niet ver onder maintenance gaat en genoeg eiwitten binnen krijgt, ga je niet opeens spiermassa verliezen.
Ik wil bulken, ben alvast informatie aan het op doen. 😜
 
Ik wil bulken, ben alvast informatie aan het op doen. 😜
:thumbup:. Voor de nog niet zo ver gevorderden/recreanten zijn dit soort details niet echt belangrijk, als de basis goed is ga je vooruit komen.
 
Back
Naar boven