XXL Nutrition

op randje van Burn-out.....wat nu? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

odan

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2004
Berichten
371
Waardering
0
Dat heb ik weer.
Al een tijdje voelde ik me leeg en moe, zelfs een teruggang in trainingsresultaten bemerkt :( .
Bloedonderzoek gehad...alles ok, maar na een paar pittige gesprekken met de huisarts luid de diagnose, "Aan de handrem, want je glijd richting een onvervalste Burn-out" :eek: Pardon ik?
Tsja...eigen zaak, loopt allemaal niet, gezinnetje erbij...tralalaa :o
Ben nu al zo`n anderhakve week gestopt met trainen....heb ook niet zo`n zin meer(deed toch 3 maal p/w BB en 3 maal cardio)
Krijg zelfs medicijnen voorgeschreven, ga ik vast een paar pr`s mee breken :D
Ik denk toch dat ik langzaam aan weer probeer te beginnen, rustig aan maar eerst een weekje naar de zon( zeeland :D )
Iemand van jullie hier ervaringen mee?...ik zal t niet verder vertellen hoor.
Greetz Odan
 
Een burn out zelf nooit gehad (ben ook nog maar een jonkie he) maar ken wel iemand die het echt heeft gehad, ruim een jaar thuis gezeten. Dus ik zou zeggen laat het trainen voorlopig voor wat het is, denk eerst eens aan je mentale gezondheid!
 
Geen ervaringen met burn-outs of negatieve doktersadviezen. Wel dat de motivatie wat weg was. Heb net een periode van 4 weken absolute rust achter de rug. Gewoon even vakantie, lekker eten waar ik zin in heb, geen trainingen etc. Morgen vertrek ik voor twee weken naar Italie en pak daarna alles weer op. Het begint wel weer te kriebelen nu hoor! ;)

Dus even rust...jezelf helemaal opladen...en er dan weer lekker tegenaan gaan! ;)
 
Wat rust kan wonderen verrichten :)
 
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind burnouts en andere 'nieuwe' soortgelijke ziektes bullshit. Ze schieten de laatste decennia als paddestoelen uit de grond...
Ik snap niet waarom je, als je het moeilijk hebt (wat ik zeker geloof), meteen medicijnen voorgeschreven krijgt?
 
Ik voel me ook al een maand niet zo lekker in m'n vel zitten, heb veel stress gehad door allerlei problemen met werk, studie en vrouwen. Ik ben heel snel moe en de motivatie om te trainen is minder, tenminste, ik train wel maar heb er minder zin in dan vroeger. Ik ben bij de huisarts geweest en ik ga een bloedonderzoek doen. Ik ben stiekum een beetje bang dat ik een of andere ziekte heb zoals pfeiffer, veel verschillende coïtusuele contacten gehad enzo dus het kan van alles zijn.
 
Met die medicijnen zou ik oppassen. En sport kan juist helpen om je stress te ontladen. Maar zoals met alles, als je geen zin hebt, niet gaan. Het moet geen obsessie zijn. Probeer een keer per week te joggen in iedergeval, mits het goed aanvoelt natuurlijk.
 
Even er tussen uit, weekje rust doet wonderen!! Sterkte ermee
 
welke medicijnen krijg je voorgeschreven ?
 
huckfinn, vroeger werd denk ik een burnn-out ook wel overspannen genoemd. Ik heb het nog nooit gehad, Ik weet wel dat hetgepaard gaat met veel willen slapen en nergens geen zin meer in hebben. lekker op vakantie en na je vakantie ook lekker rustig aan doen. probeer de problemen 1 voor 1 op te lossen. veel succes en sterkte en geniet van dat zonnetje he
 
huckfinn zei:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind burnouts en andere 'nieuwe' soortgelijke ziektes bullshit. Ze schieten de laatste decennia als paddestoelen uit de grond...
Ik snap niet waarom je, als je het moeilijk hebt (wat ik zeker geloof), meteen medicijnen voorgeschreven krijgt?


Omdat je moet functioneren in de maatschappij. Punt. Zo kijken hun.

Tuurlijk word er snel een stempel gezet, zie het toename naar het aantal adhd jongeren, goh hij is druk, ja adhd.. bullshit..

maar bij juiste diagnose.................


Burn out is niet een nieuwe rage of iets. Zie het als overspannen zijn maar dat het dan aanhoud en niet weg gaat. Je bent continue dood moe etc.

Mijn ex vriendin heeft het gehad en is nu jaren later nog steeds moe etc. Haar bloedwaarde's zijn ok en zo inmiddels maar nog steeds moe.

Het is geen rage, het is helaas een maatschappij die teveel eist van mensen die al perfectionistisch zijn van zichzelf (voorbeeldje)
 
Wel goed dat je zelf al aanvoelt dat het de verkeerde kant opgaat... vaak raken mensen overspannen of in een burn-out phase terwijl ze het zelf totaal niet in de gaten hebben.

Zelf heb ik een tijdje lang sessies gehad met een arbeidspsychologe... damn she was good!
Misschien een tip voor je?
 
Bedankt mannen en eh dames....Ga eerst een weekje de zon op mijn bast laten branden(Zeeland) en dan zien we wel.
Train ze,
Odan
 
Hmm lekker, heel erg herkenbaar. Alleen denk ik niet dat het een burnout is voor mij. I hope not..

Dat de maatschappij steeds meer van je eist, ben ik heel erg mee eens. Het lijkt nooit goed te zijn. Je moet beter zijn als de rest.

Ik zou wel eens de boel de boel willen laten, en een tijdje gaan reizen. Maargoed.. Omdaar weer naar toe te werken, moet je weer flink knaken hebben.

En zo kom je weer in een fokking cirkel waar je eingelijk juist uit wil.
 
Juist omdat je een eigen zaak hebt is het moeilijk om dat los te laten, het is tenslotte je eten.
Maar toch zijn de moeilijkheden die je nu ondervindt in het zakelijk vlak waarschijnlijk de hoofdoorzaak van de stress die je nu ondervindt.
Dus is het advies om dit in elk geval eens voor een paar weken los proberen te laten en er tussenuit te gaan, een vakantie of reis die je gedachten leeg maken.
Ik ben dit jaar zelf 2 weken per trein door landen van de voormalige sowjetunie gereisd.
Als je daar de situatie ziet ga je heel erg relativeren.
De mensen hebben in de regel veel minder dan wij, ze zijn echter wel tevreden als ze elke dag hun praatje en flesje bier gewoon buiten op straat kunnen hebben, ze nemen zich voor alles de tijd en leven niet zo in een rat race als wij.
Wij moeten ons zelf over de toeren werken om onze materiele verworvenheden te kunnen bekostigen en daarnaast ook nog competatief op de wereldmarkt te kunnen blijven, overal moet je met steeds minder mensen steeds meer produktie resultaat halen, en steeds meer op individule wensen van klanten moet inspringen (zonder dat daar altijd investeringen in middelen tegenoverstaan om dat streven haalbaarder te maken).
Als je een beetje tot rust gekomen bent kun je beter en effectiever de problemen te lijf gaan.
En bij mentale vermoeidheid werkt trainen bij mij juist bevrijdend, dan vergeet ik ff de boel.
 
Burnout? Dan heb ik een goede tip. Stop maandje met trainen en in plaats daarvan ga je zwemmen, bubbelbad, sauna en je laten masseren. Als afsluiter van je burnout periode ga je naar een thaise massagesalon. Als herboren erna.
 
andrew zei:
Een burn out zelf nooit gehad (ben ook nog maar een jonkie he) maar ken wel iemand die het echt heeft gehad, ruim een jaar thuis gezeten. Dus ik zou zeggen laat het trainen voorlopig voor wat het is, denk eerst eens aan je mentale gezondheid!
Ge doelt toch nie op min he wanne :p :D
 
Back
Naar boven