XXL Nutrition

Op reis gaan: training +alcohol (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HiphopNonstop

Novice
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Binnen 2 weken vertrek ik opreis!
Ben net begonnen met een voedingsschema, trainen doe ik al enkele jaren
(zonder veel succes door de vroegere weinige kennis)
Heb al enkele kilo's bijgewonnen, die ik natuurlijk niet wil verliezen!


Nu is mijn vraag :
Is het goed om te trainen opreis,aangezien ik toch wel iedere avond een behoorlijke hoeveelheid alcohol ga nuttigen?of kan ik beter een rustweek inlassen?

mvg!
 
gewoon lekker 2 weken niks doen (qua training), en verder doen wat je wil.

dan kom je eens helemaal tot rust, kan nooit kwaad ;)

owja, zeker als je van plan bent lekker alcohol te gaan drinken, zou ik het trainen laten voor wat t is.
 
Geen wetenschap dit.

Verder wat Sandows zegt.
 
als het een zuipvakantie is laat je het gewoon beter. Je cortisol levels zullen wel tamelijk hoog staan die week (-->alcohol) dus dan bak je er wss toch niks van als je wil trainen
 
Is het dan misschien niet juist verstandig om wel te trainen (met aangepaste intensiteit, bijv 80%) om de verliezen te minimaliseren?
 
Waar is alcohol goed voor dan? Bedoel neem vakantie en drink water!
 
Ik ben zelf ook 3 weken op vakantie en doe zelf elke dag of om de dag een circuitje pushups pullups dips buik enz. Gewoon paar simpele bodyweight oefeningen supersetten, dan ben je binnen 10 min klaar en heb je toch het gevoel dat je nog iets hebt gedaan:D.
 
Ben ook net twee weken op vakantie geweest en heb eigenlijk meer op de voeding gelet dan dat ik bodyweight oefeningen gedaan heb.
Daardoor ben ik gelukkig bijna niks afgevallen, alleen merkte ik gisteren wel een behoorlijke vermindering qua kracht/energie.
Maar dit lost zich wel weer op als ik weer een paar dagen behoorlijke voeding binnen heb gekregen.
 
kun je het samenvatten in het nederlands?:D
- Gemiddeld (niet overmatig) alcohol gebruik heeft voordelen voor je gezondheid.
- Alcohol is eigenlijk 5.6kcal en niet 7.1kcal wegens een thermisch effect
- Testosteron vermindering is een feit maar het effect is extreem laag. (als voorbeeld geeft hij 3 weken lang, 3 glazen bier per dag, geeft een vermindering van ~6.8%)
- Het effect op spierproteine is onbekend maar het is erg onwaarschijnlijk dat het echt boeiend is
- Als je alcohol drinkt, verlaag dan je carbs en vetten in je normale voeding voor die dag
- Als je alcohol drinkt, ga dan voor droge wijn of Cognac, gin, rum, scotch, tequila, vodka of whiskey, die hebben nauwelijks tot geen carbs
- Als je niet meer dan 1x per week alcohol drinkt (en de bovenstaande 2 punten volgt) kan je nog steeds vet verliezen


Nog korter samengevat komt het er op neer, als je het met mate doet is er niets aan de hand
 
Belangrijk punt: je wordt niet dik van de alcohol, maar van de bullshit die je eet als je zat bent.
 
Nou das ook niet waar een fles wijn is ongeveer een 900kcal
 
Belangrijk punt: je wordt niet dik van de alcohol, maar van de bullshit die je eet als je zat bent.

alcohol bevat toch ook een behoorlijke hoeveelheid kcals hoor...
 
Geniet gewoon lekker van je vakantie en ga niet op ieder glaasje en continu op je voeding letten.
 
Drink gewoon water.
En als je toch populair wilt gaan doen, vul dan een bierflesje met water ;).
 
Ik dronk 2 weken lang elke dag zowat 5+ bier, ben 0,1 kilo afgevallen :D
 
Nou das ook niet waar een fles wijn is ongeveer een 900kcal

alcohol bevat toch ook een behoorlijke hoeveelheid kcals hoor...

- Als je alcohol drinkt, ga dan voor droge wijn of Cognac, gin, rum, scotch, tequila, vodka of whiskey, die hebben nauwelijks tot geen carbs

Drink paar shotjes pure vodka en je bent zat. Voor de rest van de avond water tot je nuchter wordt. Dat zijn echt niet veel kcal hoor.
 
Back
Naar boven