AndroidHealthClinic

Op vakantie

Bezoekers in dit topic

KillaX9

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
38
Waardering
1
Heej, ik ga 3 en halve week op vakantie, ik heb daar verder geen gewichten oid
Hebben mensen tips wat voor oefeningen ik kan doen zonder gewichten, om tog me lichaam een beetje in vorm te houden.
 
Optrekken,pompen,dips,gewoon wat creatief zijn eigenlijk.
 
Benchen met een plaatselijke schone... (niet cheaten dus je moet wel een dikke van 120 kg nemen dan :p of 2 magere van 60 kg...)
 
Een persoon (je vriendin, je moeder...weet ik veel) op bed laten liggen en aan het uiteinde het bed van onder vastpakken en deadlifts doen. hoe dichter de persoon zich naar jou toe bevindt (dus hoe verder van het draaipunt af), hoe zwaarder het voor jou is. :p
Je kan ook je hele familie op het bed laten liggen...als het te licht voor je is! ;)

Even serieus nu...gewoon even genieten van je vakantie!!! Een week of twee zonder kan heus geen kwaad! Na je vakantie gewoon de draad weer oppakken.

Fijne vakantie!!!
 
oke genieten dan maar van de vakantie :P
 
wat je wel goed op vakantie kan doen zij plyometrische oefeningen. Heb ik wel eens gedaan. Dat zijn oefeningen gericht op het vergroten van de explosiviteit en die kun je doen zonder extra benodigdheden.

Vb. van plyometrische oefeningen :

Sprongsquat (vanuit squatpositie omhoog springen zo hoog mogelijk, met je kniën sprong opvangen en de beweging herhalen)

korte sprints trekken

explosief opdrukken (met een sprong, dat je handen loskomen van de grond, klappen mag ook )

zo zijn er nog meer (gebruik google voor de rest ;) )

Dit zijn hele intensieve oefeningen die makkelijk te doen zijn op vakantie om je lichaam in vorm te houden.
 
Ben je bang dat je "uit vorm" raakt dan in 3 weken tijd ?

PS: wat is "uit vorm" ?
 
Een vakantie doet je alleen maar goed waarschijnlijk, dus niet trainen.
 
3 weken is wel lang toch? Misschien kun je een dag-om-dag routine van sissy squats, one legged squats, clap pushups, optrekken, deadliften met een zwaar object in de buurt, Overhead pressen met dat zware object en dippen op de bedrand met zware shit op je schoot (je vriendin? :D) en zware crunches doen. 3 weken boeit op zich niet zo erg, maar ik persoonlijk zou in ieder geval helemaal gek worden als ik langer dan een week niet kan trainen :P

Als je hardcore bent zoek je nu thuis een zware steen, zandzak of neem je een kleine regenton mee waar 40-60l water in kan. Daar kun je echt zwaar mee trainen. Of is dat TE ? :P
 
Laatst bewerkt:
Weet je dat ik zo hardcore was dat ik paar jaar geleden met dumbbells in de caravan aan het squaten was .. damn en die temperatuur was niet te genieten. :D
 
Gewoon nken tot je scheel ziet.

Bijna overal kan je wel een trainingszaaltje vinden en ook al is het er nog zo primitief, je kan altijd je fantasie gebruiken en improviseren.
 
Zoek de plaatselijke sloop , genoeg ijzer om mee te gooien. :D :D
Als je in een rotsachtig gebied bent kun je ook met keien trainen, zelf al eens gedaan, is wel stoer als je staat te deadliften met een steen van 50x30x15cm die ca 140 kg weegt (ja, ik had hem opgemeten om naderhand het gewicht uit te kunnen rekenen) en er allemaal mensen staan te kijken.
En keien vergen nog meer stabilisatie dan een halter, dus dat is meegenomen.
 
Back
Naar boven