MuscleMeat

op veler verzoek... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rodge

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
1.096
Waardering
5
na het plaatsen van wat foto's heb ik diverse pm's gekregen over hoe mijn voedingsschema er uit ziet.

dus bij deze:

7:00

4 bruine boterhammen / pindakaas
500ml yokidrink (niet die met zoetstof)
40 gram casseine (zonder smaak)
1 vrucht
zo'n klein bakje activia youghurt met vezels (gewoon omdat ik ze verdomd lekkker vind)
koffie

10:00

80 gram zilvervliesrijst
200gram gekookte kip
2 schijven ananas
koffie

12:30

80 gram zilvervliesrijst
200 gram gekookte kip
2 schijven ananas

15:00

4 gekookte eieren (heel)
banaan

17:30

aardappels / mager rood vlees / groenten (hoeveelheid verschilt maar een flink bord vol,vlees altijd rond de 200gram)

20:30 (pwo)

80 gram dextrose
50 gram whey iso (zonder smaak)
1 gram liponzuur

21:30

2 stuks fruit

22:30

500gram magere kwark
beetje roosvicee
1 banaan

's nachts:

pakje drinkontbijt (500ml)
1 pakje evergreen

op niet trainings dagen vervang ik de pwo shake voor een blikje tonijn met wat yogonaise en een appel.

tijdens werk drink 1,5ltr witte thee, tijdens trainen 0.5ltr water en 0.5ltr gatorrade, thuis enkel water (of koffie in de ochtend) en bier in het weekend :D

blijf altijd vrij lang op een schema hangen. waarom sleutelen aan iets als het (nog) werkt ;)

-rodge
 
Mooi! bendankt voor de moeite.

Drinkontbijt en evergreen; wat zijn dat precies?

-rodge's fan
 
hoeveel kcal is dat? Valt best mee voor zo'n monster ;) Waarom geen complexe carbs meer na het trainen?
 
Waarom snachts drinkontbijt en Evergreen ?

ontbijt jij altijd snachts :P ?
 
hoeveel kcal is dat? Valt best mee voor zo'n monster ;) Waarom geen complexe carbs meer na het trainen?

ik tel enkel cals als ik ga cutten en dan nog alleen als het echt seriues moet gebeuren. dus geen idee hoe veel cals dit nu zijn. ik kijk gewoon of er gains gemaakt worden of dat de spiegel aangeeft dat mijn bf% te hoog word en doe dan kleine aanpassingen waar nodig.

tsja... waarom geen complexe carbs na training...???....omdat dit me bevalt en ik geen idee heb wat ik dan zou moeten eten eigenlijk. vergeet niet dat ik dit spelletje ondertussen al bijna 20 jaar speel,dus het moet ook goed vol te houden zijn.

-rodge
 
Waarom snachts drinkontbijt en Evergreen ?

ontbijt jij altijd snachts :P ?

als ik 'snachts wakker word om te pissen dat sterf ik van de honger dus dan moet ik echt iets eten anders kom ik niet meer in slaap. is een nare gewoonte die ik niet meer afgeleerd krijg. de pest is dat ik dan ook echt iets zoets moet hebben...erg k*t als ik op dieet ben:( maar dit valt dan nog mee... eerst flikkerde ik er gerust een halve appeltaart en een liter vla in :D

-rodge
 
lekker lekker vraagt zich alleen af wat liponzuur is???
 
lekker lekker vraagt zich alleen af wat liponzuur is???
Alfa-liponzuur

Herkomst en toepassing:

Alpha-lipoic acid of liponzuur (ook wel thioctic acid, tioctinezuur, alfa-liponzuur, lipoinezuur) is een lichaamseigen stof, die vooral in de lever voorkomt, met antioxiderende eigenschappen.

Liponzuur is bij een groot aantal aandoeningen toegepast, zoals vergiftigingen met chemicaliën en geneesmiddelen, bij stralingsziekte, bij vergiftigingen met zware metalen of door paddestoelen en bij (door suikerziekte veroorzaakte) zenuwbeschadigingen (polyneuropathie). Bij geen van deze toepassingen is de effectiviteit overtuigend aangetoond.
 
rodge;2190708 tsja... waarom geen complexe carbs na training...???.... omdat dit me bevalt en ik geen idee heb wat ik dan zou moeten eten eigenlijk. vergeet niet dat ik dit spelletje ondertussen al bijna 20 jaar speel zei:
heb je gelijk in. ik hanteerde een aantal maanden een strak dieet, maar dat werkte op een gegeven moment niet meer voor mij en moet je nagaan; jij bent er al 20 jaar mee bezig!!
dus ik heb er voor mij gewoon ook een aantal dingen tussen gegooid (wel schoon natuurlijk) wat ik wel lekker vind. is ook makkelijker vol te houden vind ik.
 
Ananas is dus juist heel gezond!??
Ik zie namelijk dat veel gevordere dagelijks een aantal schijfjes ananas eet.
 
Ja maar niet de ananas uit de blikjes van de supermarkt.. die zitten vol met suiker
 
Ananas is dus juist heel gezond!??
Ik zie namelijk dat veel gevordere dagelijks een aantal schijfjes ananas eet.

Ananas verbeterd de eiwit opname.

Ja maar niet de ananas uit de blikjes van de supermarkt.. die zitten vol met suiker

Niet als je ze op eigen sap neemt. Maar het beste is vers idd.
 
Ja maar niet de ananas uit de blikjes van de supermarkt.. die zitten vol met suiker

Bij de Aldi heb je op eigen sap, die is lekker en goedkoop.

Verder snap ik niet dat mensen aan iemand een voedingsschema vragen om het zelf te gebruiken.
Iedereen is anders en heeft weer andere behoeften. Als je nou hetzelfde fysiek zou hebben als Rodge zou ik het nog kunnen begrijpen maar dat zal vast niet zo zijn.:D
 
Verder snap ik niet dat mensen aan iemand een voedingsschema vragen om het zelf te gebruiken.
Iedereen is anders en heeft weer andere behoeften.

het klakkeloos overnemen van het voedingsschema van een ander heeft idd weinig zin. ik heb zelf echter ook altijd interesse getoond in schema's van een ander om ideen op te doen. zo kan je kijken wat bij jou past en wat werkt en dan uiteindelijk je eigen op maat gesneden voedingsschema samenstellen,hoewel dit natuurlijk altijd zal veranderen zodra je vorderingen maakt.

dus inspiratie op doen is altijd goed maar ga niet blind op het schema van een ander.

-rodge
 
hoeveel cals is dit ongeveer? 3500?
 
geavanceerde cycles in elkaar kunnen steken maar je voeding niet :eek:


- roxxe
 
Lees jij wel?

BTW; Bij bulken hoef je op een gegeven moment geen kcals meer te tellen. Dan gaat het puur op gevoel. Kom je niet aan, meer eten.. kom je teveel aan, even wat snijden in je dieet, etc. Ik bereken mijn schema pas als ik er al een tijdje op draai. Puur omdat ik wil weten wat ik nou eigenlijk binnenkrijg. En grappig genoeg komt het qua kcals en verhoudingen bijna altijd uit. Rodge traint 20 jaar. Dus je kunt verwachten dat hij qua gevoel van dieeten wel even wat meer ervaring heeft. Ik meen dat 3XL ook geen kcals meer telt. Ook al iemand die heel wat jaartjes achter de kiezen heeft.
 
geavanceerde cycles in elkaar kunnen steken maar je voeding niet :eek:


- roxxe

wat maakt dat nu uit hoeveel kcal iemand eet. Ik tel ook niet meer. Na 20 jaar weet hij heus wel wat werkt voor hem.
 
Back
Naar boven