MuscleMeat

Op weg naar de IronMind Crushed-to-Dust Challenge (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sigi

Powerbuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2005
Berichten
1.424
Waardering
176
Lengte
1m82
Massa
89kg
Goedemiddag dames en heren gripfans,


Misschien dat sommige leden zich mij nog kunnen herinneren van jaren geleden toen ik nog serieus bezig was met krachttraining/powerbuilden, maar bij deze ga ik een trainingslogje beginnen op dit forum.

En om de lat maar meteen hoog te leggen ga ik trainen om mij (ooit eens) te laten certificeren op de Crushed-to-Dust Challenge van IronMind! :D

Goed om te zien dat er gripenthousiastelingen zoals UnCompress en Sanca zijn, die deze vorm/niche van krachtsport een warm hart toedragen, overigens.

P.S. Alhoewel ik last heb van een oude knieblessure en een dagje ouder word, ga ik waarschijnlijk geen strongmantraining in Dordrecht meer doen ... maar wie weet. ;)


Voor de mensen die niet weten wat de Challenge inhoudt, hier een weblink: Crushed-to-Dust!® Challenge - Rules for Certification
Twee van bovenstaande attributen heb ik al in huis: sinds gisteren een IronMind Rolling Thunder (voor 120 euro uit Finland geïmporteerd) en een CoC 2.0.

[afbeeldingen niet meer beschikbaar]


Een 12inch Olympic loading pin en karabiner ontbreken niet.

Aangezien ik reeds zes IronMind CoC-grippers, van de T t/m de 2.5, in bezit heb heb ik ze uiteraard allemaal al geprobeerd te sluiten: de 2.5 zit nog in de verpakking, de 2.0 krijg ik met mijn rechterhand op 1.5cm na niet gesloten, de 1.5 gaat dicht met rechts en de 1.0 met links.


DAG 1 (03-06-2017)

Met de Rolling Thunder voor het eerst naar de gym! :cool:

Opwarmen met 3 setjes legpress, een lat pulldown en een core-oefening (twists). Al tijdens de lat pulldown kreeg ik lichte irritatie aan mijn latissimus dorsi aan de rechterzijde; waarom precies weet ik nog steeds niet.

Singles; eerst met de linkerhand en dan met de rechterhand. Ik zal de "mate van inspanning" ook raten, met sterretjes op een schaal van 4 (van laag naar hoog).

Links: 20kg *, 40kg **, 60kg****, 70kg no lift, 65kg no lift, 62.5kg no lift, 61.25kg no lift (al gaar).
Rechts: 20kg *, 40kg *, 60kg ***, 70kg no lift, 65kg no lift, 62.5kg no lift (10 cm van de grond), 61.25kg no lift.

Volgende keer zal ik eens magnesium gebruiken; dat zal vast helpen!

Ik moet nog een gepast trainingsschema maken, maar als ik volgende week een 15inch normal loading pin in huis heb kan ik de Rolling Thunder in principe voorlopig thuis trainen (60 t/m 70kg).

Tips zijn welkom! Ook wat betreft de grippers en vanaf een later tijdstip de IronMind Hub. :p

N.B. Als iemand een manier weet om voor een schappelijke prijs aan zo'n Hub te komen; ik houd me aanbevolen. 58 Pond (p&p incl.) vind ik aardig wat, namelijk.


Vriendelijke groet,
Robert Muis
 
Laatst bewerkt:
In, succes !

Rolling thunder :heart: ik had verdomme een hub van Ironmind maar vind 'em nergens terug :( ik heb nu een namaak maar dat voelt toch niet hetzelfde, de maat is ook een beetje anders.
 
  • Like
Waarderingen: Sigi
Training 2 (08-06-2017)


Eigenlijk wilde ik eerder in de week gaan, maar het kwam er niet van ... gelukkig heb ik thuis een kleine homegym. Met kettlebells, Fat Gripz (rond verstelbare dumbbells t/m 52.5kg) en een sledgehammer bijvoorbeeld. ;)

Opwarmen met legpress, twists, latpulldown, cable extensions en 3x lichte frontsquats.

Voor gekozen om een 6-weken cyclus te gaan doen, waarbij het de bedoeling is dat ik met 65% van mijn 1RM drie setjes van 10 of tot failure ga.

Links: Rechts:
10x40kg 10x40kg
9x40kg 10x40kg ***
7x40kg 10x40kg ****

Dat viel nog tegen, zeg!

Eigenwijs als ik ben nog even geprobeerd om een paar singles te doen: met zowel links als rechts 50kg getild. Bijna een kleine blackout na 52.5kg (no lift) ... :p

Leerzame ervaring om werksetjes te doen met de Rolling Thunder.
 
Ooit nog verder gegaan met je griptraining? Ben er benieuwd naar en heb waarschijnlijk nog wel wat tips voor je. Zit dit jaar in een grote blessure dip, maar heb in het verleden wel al 85kg getrokken op de rolling thunder (nog geen 90kg helaas) en de andere twee onderdelen zijn sowieso geen probleem.
 
Back
Naar boven