MuscleMeat

Op weg naar een mooi en fit lichaam

Bezoekers in dit topic

Danielle21

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 dec 2013
Berichten
382
Waardering
2
Lengte
1m73
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

2014 is het jaar waarin ik mezelf in ga zetten om een slank en fit lichaam te krijgen! Ik train nu 4x per week.

Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit:
Maandag: Lowerbody
Dinsdag: Upperbody
Donderdag:Lowerbody
Zaterdag: Upperbody

Deze progressie heb ik het afgelopen jaar met ups en downs gemaakt:


Jaarbalans.png
 
Zo'n weegschaal is inderdaad niet heel accuraat. De enige juiste manier om je vet% te meten is idd een huidplooimeting. Dit is overigens niet heel ingewikkeld, als je zo'n tangetje koopt ergens zit er meestal wel instructie bij hoe het moet. Je kunt het zelf dan doen, maar makkelijker is met behulp van iemand.

Succes verder, ik denk dat je een heel eind komt met wat je van plan bent.

Heb je een specifiek doel voor ogen qua vet% of gewicht? Want je stats zeggen me dat je nu iig niet overweight bent.
 
Je kunt het beste bij je ontbijt ook een eiwitbron nemen. Verder is koffie met melk naar mijn mening geen volwaardige maaltijd.
 
Zo'n weegschaal is inderdaad niet heel accuraat. De enige juiste manier om je vet% te meten is idd een huidplooimeting. Dit is overigens niet heel ingewikkeld, als je zo'n tangetje koopt ergens zit er meestal wel instructie bij hoe het moet. Je kunt het zelf dan doen, maar makkelijker is met behulp van iemand.

Succes verder, ik denk dat je een heel eind komt met wat je van plan bent.

Heb je een specifiek doel voor ogen qua vet% of gewicht? Want je stats zeggen me dat je nu iig niet overweight bent.

Dit is mijn einddoel. (afbeelding)
 
Je kunt het beste bij je ontbijt ook een eiwitbron nemen. Verder is koffie met melk naar mijn mening geen volwaardige maaltijd.

Ik zou bij mijn ontbijt (smoothie) nog een halve schep whey kunnen doen. Wat denk jij? Ik denk dat ik wel genoeg eiwitten binnenkrijg?

Ik heb koffie met melk erbij gezet als 'extraatje'. Zie dit ook niet als maaltijd. Ik drink ook water en groene thee maar deze heb ik er niet bijgezet omdat deze geen calorieën bevatten.
 
Dit is mijn einddoel. (afbeelding)

Oke cool, dat moet je wel lukken :)

Stats & spiegel goed in de gaten houden, en je training & voeding blijven tweaken naar mate je meer leert.
 
Ik zou bij mijn ontbijt (smoothie) nog een halve schep whey kunnen doen. Wat denk jij? Ik denk dat ik wel genoeg eiwitten binnenkrijg?

Ik heb koffie met melk erbij gezet als 'extraatje'. Zie dit ook niet als maaltijd. Ik drink ook water en groene thee maar deze heb ik er niet bijgezet omdat deze geen calorieën bevatten.

Een hele kan ook best je zit nu op 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, maar sommige zitten in de cut ook wel op 2,5 gram. Als je hoger in je eiwitten zit beperk je spierverlies. Je zit dan vaak ook wat lager met de koolhydraten.
 
Gisteren training overgeslagen. Werd genekt door een (buik)virus. Vandaag ook nog niet fit. Morgen hoop ik weer aan de slag te kunnen in de sportschool. Heb er zin in want kreeg vandaag me fitnesshandschoenen binnen en een vetmeter.

Ik kom overigens met een 3 puntsmeting (buik, triceps, bovenbeen) uit op een vetpercentage van 22%. Das wel ff anders dan wat die weegschaal zei.
 
weegschaal moet je ook de deur uit flikkeren ;)
 
weegschalen zijn niet betrouwbaar. Ga trainen en hou vooral de spiegel in de gaten.
Maak een foto van je start nu en leg er over een half jaar een foto naast. Das leuk om te doen en zo zie je je progressie goed. Dus zet hem op.
en voeding.. inderdaad ontbijt met wat meer eiwitten. :)

Enne.. welkom en succes!
 
Vanmorgen voor de eerste keer weer wezen trainen nadat ik ziek ben geweest. Merkte wel dat ik wat minder krachten had nog dan normaal, maar ik denk dat dat wel weer terug komt.

Dit heb ik gedaan vandaag:
Planken: 3 x 25 sec
Omgekeerde crunch benen gestrekt: 3 x 15
Overhead triceps: 3 x 12 (10 kg)
Dumbbell press: 3 x 12 (2x6kg)
Schuine buikspieren met dumbbell: 3 x 12 (12kg)
Squats smith machine: 3 x 12 (30 kg)
Biceps met cable machine: 3 x 8 (10kg)

Daarna nog 15 min loopband gedaan.

Gek genoeg krijg ik overdag altijd een knijpend gevoel in mn middenrif na een paar minuten hardlopen. Ook als ik buiten loop. Ik heb al geprobeerd of ik langer moet wachten met eten, een warming up moet doen of anders moet ademen, maar niets helpt. Ik snap er niks van! Super frustrerend. Weet iemand van jullie misschien wat dat kan zijn? 's Avonds heb ik hier nooit last van en kan ik gemakkelijk een half uur hardlopen.
 
Ondanks de overgebleven spierpijn van zaterdag toch nog wezen trainen:

10 minuten warmlopen

kuiten staand met los gewicht: 4x15x20kg
bridges: 4x15x20kg
lat pull down: 1x12x20kg, 1x10x25kg, 2x8x30kg(pr!)
Millitairy press: 2x12x4kg, 2x10x4kg

Loopband 3x2min lopen+8 min hardlopen

Cardio schroef ik voortaan op naar een halfuur per keer. Hoop daarmee net ff wat meer vet te verbranden.
Morgen weer trainen! Dan zijn de benen, billen, buik, biceps en triceps weer aan de beurt.
 
Laatst bewerkt:
Weer een goede training erop zitten!

Planken: 4x30 sec
Leg raises: 4x15
Schuine buikspieren met dumbbell: 4 x 12 (12kg)
DL: 4x12x25kg (pr!)
Squats Smith Machine: 4x12x30kg
Overhead triceps: 4x12x10kg
Biceps: 2x12x6kg, 1x8x6kg, 1x6x6kg
 
gaat goed zo te zien :)
motivatie zit alleszins goed blijkbaar
 
gaat goed zo te zien :)
motivatie zit alleszins goed blijkbaar

Ja zeker! Begin nu langzaam aan te merken en te zien in de spiegel dat ik slanker en strakker aan het worden ben dus dat motiveert enorm. En ik kreeg zelfs een complimentje in de sportschool dat ik erg fanatiek bezig ben:)
 
Die spiegel laat alles goed zien dus he! je ziet resultaat en dat + complimentje geeft je gewoon een extra boost he!
Lekker zo doorgaan!
 
Goed bezig!:) Je komt ook echt gemotiveerd over!
 
Training vandaag:

Planken: 4x30 sec
Leg raises: 4x15
Chest press machine: 12x20kg, 10x20kg, 8x20kg, 6x20kg
Incline chest press: 12x?kg, 10x?kg, 8x?kg, 8x?kg
Ik hang geen gewicht aan dit apparaat. Zonder al zwaar voor mij... Geen idee hoeveel gewicht ik nu wegdruk
Het is zo'n technogym ding

Shoulder press: 12x?kg, 10x?kg, 8x?kg, 6x?kg (zelfde verhaal ook zo'n zwaar ding)
Pulley: 12x20kg, 10x20kg, 8x20kg, 8x25kg

Daarna nog een halfuur loopband gedaan: 3x 2min 6km/u + 8 min 10km/u

1573_incline_press_big.jpg
 
Vandaag benen getraind. Heb maar weer eens de apparaten erbij gepakt. Was ook benieuwd of ik inmiddels vooruit ben gegaan.

Leg extension: 12x20kg, 10x25kg, 8x30kg, 6x35kg
adductor: 12x50kg, 10x55kg, 8x60kg, 8x60kg
leg curl: 12x20, 10x25, 8x30, 6x35kg
rear kick(pure strength machine): 12x20kg, 12x30kg, 12x40, 12x45kg. Deze had ik nog niet eerder gedaan dus was nog een beetje zoekende naar het gewicht dat ik aankon.
Calf (staand, pure strength machine): 12x10kg, 12x15kg, 12x20kg, 12x20kg
Leg press: 12x80kg, 10x90kg, 8x100kg, 8x100kg. Zeker een pr! Een paar weken terug was 70kg mijn max!
 
Lekkere trainingen!
Fijn he om dan te merken dat je vooruit bent gegaan!
 
Back
Naar boven