Fitness Seller

Op weg om de grootste boom van het bos te worden

Bezoekers in dit topic

Hoe hadden jullie het voor je gezien dan? Een bulgarian split squat uitvoeren zonder dat een gedeelte van het gewicht op het achterste been komt te liggen, lijkt mij niet mogelijk namelijk 😅
In stel er mij niks bij voor, ik suck in elke Squat :p
 
nou misschien wat verder naar voren stappen en gewicht niet aan achterkant maar voorkant.
 
misschien wat meer knee glide je valt nu automatisch naar achter omdat het gewicht te hoog is als je quads wilt trainen meer naar voren.
 
Bij deze ben ik ook in. Sterke split squats
 
nou misschien wat verder naar voren stappen en gewicht niet aan achterkant maar voorkant.
misschien wat meer knee glide je valt nu automatisch naar achter omdat het gewicht te hoog is als je quads wilt trainen meer naar voren.
Wat verder uitstappen kan ik me nog iets bij voorstellen, dat resulteert volgens mij wel in wat meer activatie van de posterior chain ipv de quads.

De term knee glide ben ik niet mee bekend. Ik vind zelf al dat ik redelijk wat knee travel heb. Ik heb het gevoel dat meer op mijn voorste been leunen dit alleen nog maar verergerd, met nog meer druk op mn knie als gevolg.

Het "naar achter vallen" herken ik niet. Dat lijkt misschien zo op de video maar er zit toch wel degelijk spierspanning op mn benen, anders zou ik om vallen qua balans.

Ik heb in ieder geval het idee dat ik mn quads hier goed mee stimuleer en ben redelijk tevreden met mn uitvoering, zeker gezien mn gebrekkige mobiliteit en motoriek😂

Thanks voor je input iig🤙

Bij deze ben ik ook in. Sterke split squats
Thanks en welkom!
 
Prima split squats, gewichten zijn ook helemaal niet raar voor iemand die 160-170 (?) voor 8 reps back squat
 
Prima split squats, gewichten zijn ook helemaal niet raar voor iemand die 160-170 (?) voor 8 reps back squat

de reden dat ik er iets van zeg is juist vanwege zijn squat van misschien 210, dan zou ik dit niet verwachten.

daarnaast bedoelde ik knee travel maar noemde het knee glide.
 
BORST/SCHOUDERS
Uni standing calf raise 12,5x18,14,11,10
Paused bench 120x554
Paused overhead press 67,5x10,8,7
Dips 32,5x8x3
Landmine Side raise 14,5x12x3
Ring flyes gele bandx10 bwxamrapx2
Upright row 45x14,11,10
 
RUG
Uni standing calf raise 22,5x15,12,11,9
Pull ups bwx5 12,5x5x3 bwx7
Meadow row 44x10x3 + x8 (1 sec hold)
Uni lat pull down 52x10x3 + x8
Wide grip barbell rows 87,5x10x4
Shrugs 152,5x10x3
Lat prayer 45x14x2 40x13x2

Ram chille training! Vrijwel alle oefeningen geplust, rep target gehaald en extra setjes gedraaid. Rug zat ook weer goed vol.
 
ARMEN
Barbell curl 66x8x3
Cable curl 17x13,13,9
Scott curl 14,5x17,11,5
Skullovers 64,5x7x3
Overhead extension 15,5x12x2 10,5x17
Tricep extension 15,5x18,12,9
Wrist roller 3,75x2,2,2

Zo en dat was week 3 van de blast alweer. Tijd vliegt voorbij😅

Deze week nog steeds snel een geïrriteerd gevoel uit het niets. Kan het gelukkig wel redelijk relativeren, moet me alleen af en toe inhouden met fel reageren. Shape is in de ochtend prima maar naarmate de dag vordert, zwel ik op en aan het eind van de dag lijk ik zwanger.😂 Wel nog steeds echt honger op momenten op de dag. Lijk tot nu toe ook nog niet echt vet aan te hebben gezet dus kcal gaan iets omhoog. Afgelopen week op 4550-4600 gezeten. Komende week mikken op +- 4700 kcal. Zou mooi zijn om deze blast te eindigen op 112-113kg, maar wil me niet blind staren op het gewicht alleen en onnodig vet aan te zetten. Plan is namelijk om volgende blast ook nog te kunnen bulken😁

Gewichtsverloop
Verschil %Kcal
Week 0105,4
Week 1105,80,374310
Week 2107,21,344501
Week 31080,694583
 
LEGS
Bulgarian split squats 100x8x3
Uni standing calf raise bwxamrapx4
Squat 167,5x887
Bulgarian split squats 70x14,8
Uni Leg extension 30x15,11,9 drop 20x5
Rack pull 192,5x8,5
Uni Leg curls 16x12x3

Redelijke training! Squats gingen in vergelijking met vorige sessie een stuk soepeler. Rackpulls zat mn onderrug wel in een keer helemaal vol na 1 set, voelde me net een wokkel.😂 2de set ging ook voor geen meter meer
 
BORST/SCHOUDERS
Uni standing calf raise 13x18,14,12,12
Paused overhead press 78,5x6x3
Paused bench 103,5x8x3
Dips 33x6x3 laatste set drop bwx7
Landmine Side raise 15x10x3
Ring flyes bwxamrapx3
Upright row 45x12x3

Kracht blijft gestaag toenemen. Hoop stiekem op een 1x100 overhead press einde blast. Qua werksets zit er nu iig nog wel ruimte om iedere week te blijven verzwaren. De bench daarna ging ook vrij soepel🤙
 
RUG
Uni standing calf raise 23x13,12,12,10
Pull ups bwx5 13x4x3 bwx7
Meadow row 45x12,11,10 (1 sec hold)
Uni lat pull down 52,5x10x3
Wide grip Barbell rows 87,5x12x3
Shrugs 152,5x11x3
Lat prayer 40x15x3

Prima training, begon wat stroef maar daarna ging het wel lekker. Begin nu wel te merken dat mn conditie als slecht was en alleen maar slechter wordt🤣 Normaal had ik ook nog 2x waterpolo in de week maar dat ligt ook al een tijd stil. Redelijk snel een korte, snelle ademhaling te pakken op het moment.

Enn een fotootje na afloop van de training 20210127_180833.jpg
 
ARMEN/BUIK
Uni standing calf raise 33x9x3
Barbell curl 67x8x3 drop 42x14
Cable curl 17x13,12,10
Scott curl 14,5x17,11,7
Skullovers 64,5x8x3 drop 42x8
Overhead extension 15,5x12,10,10
Tricep extension 15,5x18,12,7
Wrist roller 3,75x2,2,2,2
ab wheel bwx12x3
Decline sit ups 20x12x3

Pomp zat er weer aardig in🤙
 
BENEN
Bulgarian split squats 102,5x8x3
Uni standing calf raise bwxamrapx4
Squat 170x887
Bulgarian split squats 72,5x13,8
Uni Leg extension 30x15,11,9 drop 20x5
Rack pull 192,5x8x2
Uni Leg curls 16,5x12,12,8

Ramharde training. Quads zaten al vol na de eerste sessie split squats. Ik had dan ook verwacht dat de squats er na helemaal ruk zouden gaan maar die gingen nog verrassend soepel. Rackpulls gingen ook een stuk beter dan vorige sessie.
 
BORST/SCHOUDERS
Uni standing calf raise 13,5x18,14,11,11
Paused bench 122,5x544
Paused overhead press 68,5x10,8,6
Dips 35x8x3 drop bwx5
Landmine Side raise 15x12,12,10
Ring flyes bwxamrapx4
Cable side raise 7,5x10 5x15x2

Wederom een chille training. Werkcapaciteit lijkt eindelijk wat toe te nemen. Upright rows verwisseld voor cable side raises. Heb de upright rows een aantal weken geprobeerd maar vind het geen fijne oefening voor side delts.

Tevens zit week 4 er al weer op. Gewicht heeft een goede sprong gemaakt dus kcal blijven weer een week hetzelfde. Eetlust is op het moment wel enorm. Letterlijk een uur na iedere maaltijd, kijk ik alweer uit naar de volgende maaltijd🐷

Slaap is sinds het begin van de blast echt top. Pak iedere nacht minstens 8 uur maar vaker 9-10 uur. Wat dat betreft helpt die lockdown en avondklok wel😅.

Afgelopen maand ook een dry january gehouden. Daar stop ik nu wel mee. Dit zal wss neerkomen op 1x in de 2 weken wat (speciaal)biertjes. Optimaal? Nee maar ontspanning en nog een beetje leven naast alleen eten, trainen, slapen is ook wat waard.


Verschil %Kcal
Week 0105,4
Week 1105,80,374310
Week 2107,21,344501
Week 31080,694583
Week 4109,21,164707
 
Jelly op je slaap. Ik kan niet eens als ik vakantie ofzo heb en niks te doen heb 9-10 uur slapen. Dan krijg ik gewoon mijn meals niet op in de tijd dat ik wakker ben :dunno:
 
Back
Naar boven